دو سال پیش، دیوید زاسلاو، غول رسانهای، گفت که برنامهای برای رقابت با غولهای استریمینگ نتفلیکس و دیزنی دارد: سرگرمی متنشده HBO Max را با کتابخانه واقعیت و سریالهای بدون فیلمنامه دیسکاوری ترکیب کنید. او در سال 2021 گفت که هدف این بود که “یکی از برترین شرکت های پخش جریانی در جهان” باشد.
او در حال آزمایش این ایده است.
روز چهارشنبه، مدیران برادران وارنر دیسکاوری از برنامههایی برای سرویس استریم ترکیبی جدید رونمایی خواهند کرد که مجموعههای کلاسیک HBO مانند «سوپرانوها» و «جانشینی» را با مجموعههای دیسکاوری مانند «دکتر. Pimple Popper” و “Fixer Upper”. به گفته سه نفری که از این تصمیم مطلع هستند، این سرویس Max نامیده می شود و در یکی دو ماه آینده عرضه خواهد شد.
به گفته مردم، سرویس استریم تقریباً 16 دلار در ماه هزینه خواهد داشت – قیمت HBO Max در حال حاضر – اگرچه چندین سطح قیمت وجود خواهد داشت، از جمله سطح ارزانتر همراه با تبلیغات.
موفقیت سرویس جدید برای Warner Bros Discovery، که آقای Zaslav آوریل گذشته با ادغام پرفروشترین WarnerMedia و Discovery آن را تشکیل داد، بسیار مهم است. او تا حدی با این استدلال که شرکت ترکیبی می تواند یک اپلیکیشن قاتل داشته باشد، سهامداران را در این معامله فروخت.
این شرکت 12 ماه است که افتتاحیه سختی داشته است، پروژه ها را به قفسه گذاشته و هزاران نفر را اخراج کرده است. بسیاری از این حرکت ها بخشی از تلاشی برای کمک به پرداخت بدهی عظیم در حدود 50 میلیارد دلار بود.
اهمیت سرویس استریم جدید برای مدیران ارشد از بین نمی رود. Gunnar Wiedenfels، مدیر مالی Warner Bros. Discovery، ماه گذشته در یک کنفرانس سرمایهگذاران گفت که این سرویس «یکی از اولویتهای بزرگ و بزرگ ما برای امسال است».
او ادامه داد: «این یک نقطه عطف کاملاً حیاتی است.
مدیران شرکت برادران وارنر دیسکاوری، مانند سایر شرکتهای بزرگ سرگرمی، به خوبی میدانند که پخش جریانی سرگرمی آینده است. اما بیشتر شرکتها صدها میلیون از خدمات پخش را از دست میدهند، درست زمانی که درآمد حاصل از تلویزیون کابلی سنتی کاهش مییابد و آنها را در تنگنا قرار میدهد. برادران وارنر دیسکاوری صاحب بیش از دوازده شبکه کابلی است.
در داخل صنعت رسانه
- NPR:این پخش کننده اعلام کرد که پس از اینکه شبکه اجتماعی آن را “رسانه های وابسته به دولت ایالات متحده” نامید، تمام استفاده از توییتر را متوقف خواهد کرد.
- رسانه Vox:این شرکت اعلام کرد که NowThis، یک سایت خبری که ویدیوهای آن به طور منظم در اینستاگرام و TikTok، پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2024 به صورت ویروسی پخش می شود، منتشر می شود.
- خداحافظ HBO:مدیران شرکت برادران وارنر دیسکاوری اعلام کردند که سرویس استریم جدیدی که انتظار میرود جایگزین HBO Max شود و عناوین HBO و سریالهای واقعیت دیسکاوری را متحد کند Max نام خواهد داشت.
- روزنامه گاردین:دانا کندی، اولین زن سیاه پوستی که به عنوان ناشر Simon & Schuster خدمت کرد، به عنوان سردبیر مجله گاردین ایالات متحده انتخاب شد.
برای سالها، مدیران سرگرمی قصد داشتند وال استریت را با شیپور کردن تعداد مشترکان استریم خیره کنند. با این حال، پس از کاهش شگفتانگیز مشترکان نتفلیکس در سه ماهه اول سال گذشته، مدیران رسانهها و وال استریت شروع به طرح سؤالات فوری در مورد اینکه آیا سرویسهای استریم شروع به رسیدن به سقف مشترکان در ایالات متحده کردهاند یا خیر. سودآوری به تمرکز بسیار بیشتری تبدیل شد.
برادران وارنر دیسکاوری همچنان هدف مشترکی برای بخش استریم خود دارد – 130 میلیون تا سال 2025، از 96.1 میلیون نفر اکنون – که به میزان قابل توجهی از مجموع 231 میلیون مشترک فعلی نتفلیکس و 235 میلیون مشترک دیزنی در سراسر Disney+، ESPN+ و Hulu عقب است. اما اکنون مدیران بر این باورند که سودآوری این سرویس حیاتی ترین معیار است.
این شرکت پیشبینی میکند که بخش استریم تا سال آینده از بین خواهد رفت و در دو سال آینده سودآور خواهد بود. در جدیدترین درآمدهای سه ماهه این شرکت، استریم 217 میلیون دلار از دست داد، که ضررهای چند ماه پیش را به میزان قابل توجهی کاهش داد، و از سوی برخی تحلیلگران به عنوان یک برد در نظر گرفته شد.
به دلیل تمرکز بر سودآوری – و این واقعیت که سرویس استریم ترکیبی از سرویسهای موجود برادران وارنر دیسکاوری است، نه یک سرویس کاملاً جدید – اطلاعیه روز چهارشنبه به سختی شبیه پخشکنندههای پخشکننده و پونی است که نشان میدهد شرکتهای رسانهای فقط به نمایش گذاشتهاند. چند سال پیش.
هنگامی که دیزنی در آوریل 2019 رویدادی را برای معرفی Disney+ برگزار کرد، این کار را بیش از سه ساعت و نیم در یک ویترین فوقالعاده برای سرمایهگذاران انجام داد. به همین ترتیب، اپل در مارس 2019 رویدادی پر ستاره برگزار کرد که در پردیس خود در کوپرتینو، کالیفرنیا، پیشنمایش Apple TV+ را انجام داد و با دهها نام پررنگ مانند اپرا وینفری، استیون اسپیلبرگ و جنیفر آنیستون پرواز کرد.
در مقابل، افرادی که از برنامههای شرکت آگاه هستند، گفتند که رویداد برادران وارنر بیش از یک ساعت خواهد بود و هیچ ستارهای در آن حضور نخواهد داشت. در عوض، این رویداد نام سرویس جدید، برنامههای بازاریابی و ارتقاء فناوری، و همچنین برخی از سریالهای تلویزیونی و اطلاعیههای فیلم را معرفی خواهد کرد.
هنوز مشخص نیست که مشترکین فعلی چگونه از HBO Max به سرویس جدید پس از در دسترس شدن مهاجرت خواهند کرد. این یکی از موضوعاتی است که انتظار می رود مدیران در روز چهارشنبه به آن بپردازند. Discovery+ یک برنامه مستقل باقی خواهد ماند.
برخی از تحلیلگران این سوال را مطرح می کنند که آیا ترکیب کتابخانه برنامه نویسی دیسکاوری با برنامه های اسکریپت موجود در HBO Max، برنامه ترکیبی جدید را در بالاترین سطح قرار می دهد یا خیر. جولیا الکساندر، مدیر استراتژی در شرکت تحقیقاتی Parrot Analytics، گفت که او “تردید دارد که سطح جذب مشترکی را که برخی در وال استریت به دنبال آن هستند، افزایش دهد.”
اما، او استدلال کرد، این به زمان صرف شده در برنامه کمک خواهد کرد و به دادههایی اشاره میکند که بسیاری از مشترکین از خدمات پخش جریانی برای تجارب تلویزیونی محیطی استفاده میکنند – نوعی کرایه تماشای آن در حالی که لباسهای شسته شده را تا میکنی که نان Discovery است. و کره با مارک هایی مانند HGTV و Food Network.
او گفت: “شما هفته ای یک بار HBO Max را باز می کنید و ممکن است تا آخر هفته آن را باز نکنید.” آنها از شما می خواهند که هفته ای دو، سه یا چهار بار آن را باز کنید. برنامهنویسی بدون اسکریپت این تعامل را افزایش میدهد.»
در واقع، با وجود اینکه HBO در یک جریان داغ هذیانآور بوده است – یکی پس از دیگری به اوت بازمیگردد، از جمله «خانه اژدها»، «نیلوفر سفید»، «آخرین ما» و اکنون، «جانشینی» ” – مدت زمانی که در ایالات متحده برای برنامه صرف می شود در رده های متوسط رو به پایین برترین سرویس های استریم کار می کند.
به گفته نیلسن، 1.3 درصد از کل دقایقی که آمریکاییها در استفاده از تلویزیون صرف کردهاند مربوط به HBO Max در ماه فوریه است که کسری از YouTube (7.9 درصد)، نتفلیکس (7.3 درصد)، Hulu (3.3 درصد) و Amazon Prime (3 درصد) است. به دست آورد. در عوض HBO Max خود را در همان محله طاووس Comcast و سرویس پخش رایگان تبلیغاتی شرکت Fox، Tubi میبیند.
خانم الکساندر گفت اگر زمان بیشتری برای سرویس جدید صرف شود، این امر می تواند به جلوگیری از لغو سرویس توسط مشترکین کمک کند، زمانی که شرکت به ناچار قیمت را افزایش می دهد. و میتواند درآمد تبلیغکنندگان را در ردیف ارزانتر سرویس پخش افزایش دهد.
و حذف HBO از نام سرویس استریم نیز نشانه جاه طلبی برای جذب مشترکین بیشتر است.
خانم الکساندر گفت: «با حذف HBO از نام، ما فقط خانه ای برای برنامه نویسی ممتاز نیستیم.» «ما خانه هر چیزی هستیم که بخواهید تماشا کنید.»