همه چیز درباره دیزل ژنراتور دانستنی های دیزل ژنراتور برق آران

شارژر شناور زمانی که ولتاژ باتری به سطح مناسب می رسد، آن را حس کرده و منجر به متوقف شدن موقت شارژ می شود. در این حالت جریان شارژ را در حد صفر یا در حد خیلی پایین نگه می دارد  تا زمانی که احساس کند سطح ولتاژ خروجی باتری کم شده است، سپس دوباره به شارژ کردن ادامه می دهد.

دیزل ژنراتور

برای این منظور می‌ توانید از دستگاه هایی مانند مکنده هوا  و خنک کننده های مختلف استفاده کنید تا از به وجود آمدن فشار بیش از حد بر روی موتور جلوگیری نمایید. اما باید دقت کرد که انجام ذخیره سازی گازوئیل ساده دارای ریسک بالایی است و ممکن است آتش سوزی را نتیجه دهد. قیمت این محصول با توجه به نوع موتور و ژنراتور آن و نوع کوپله و تجهیزات آن متفاوت هست، که در ادامه قیمت انواع این محصول شرح داده می شود. همانطور که می دانید، دیزل ژنراتور هایی که در ابعاد بالا طراحی می شوند، هزینه بیش تری را برای خریداری به خود اختصاص می دهند که مشتریان گرامی پیش از خرید می بایست به این موضوع توجه داشته باشند.

شرکت این کارخانه در تولید شناورهای دریایی، دیزل ژنراتور و موتورهای دیزلی فعالیت های گسترده ای دارد. شما باید یکی از این انواع را با توجه به به محیط مورد استفاده و نوع کارکرد آن ها انتخاب کنید.

مجموعه تصاکو با عرضه بهترین برند‌های خارجی اینجا بیشتر بیاموزید، محصولی باکیفیت با ایمنی مطمئن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. دارا بودن این محصولات از استاندارد جهانی، امری مهم و ارزشمند برای مجموعه تصاکو می‌باشد.

این کلید هنگام معمول بودن فشار سوخت ورودی در این قسمت از فیلتر، تحت فشار فنر خود بسته بوده و جریان الکتریکی هشدار قطع می باشد. حال اگر منافذ فیلتر گرفته شوند، جریان عبور سوخت از آنها به سختی صورت می گیرد این عمل باعث افزایش فشار (از جانب پمپ اولیه) در قسمت خروجی سوخت می شود. در اثر افزایش فشار بیش از حد معمول، سوپاپ به فشار فنر کلید الکتریکی غلبه کرده و جریان الکتریکی را برقرار می سازد. این برقراری جریان الکتریکی لامپ هشدار گرفتگی فیلتر را در پشت داشبورد راننده روشن می سازد که در این هنگام باید نسبت به تعویض فیلتر ها اقدام کرد.

مشکلی که با شکل گیری اسیدها در روغن موتور افزایش یافته است، بوسیله آب غلیظ شده و احتراق بوسیله محصولاتیست که باید بصورت نرمال در دمای بالاتر جوش آیند. یک دیزل ژنراتور بار بیشتری می‌گیرد هنگامی که سوخت تأمینی برای احتراق در سامانه افزایش می‌یابد و بار رها خواهد شد اگر سوخت تأمینی کاهش یابد. بار می‌تواند بین ژنراتورهای در حال فعالیت موازی از طریق تقسیم بار سهیم شود. تقسیم بار می‌تواند با استفاده از کنترل افت سرعت به وسیلهٔ فرکانس در ژنراتور کنترل شود، در حالی که به‌طور مداوم کنترل سوخت موتور برای تغییر بار تنظیم می‌شود و از منابع قدرت باقی مانده‌است.

از دیزل ژنراتور های کوچک خانگی برای مکان های کوچک با توان مصرفی پایین مانند منازل مسکونی، فروشگاه ها، ویلاها و غیره استفاده می گردد. پانل کنترل معمولا دارای دکمه ها و یا سوئیچ هایی است که برای مدیریت دیزل ژنراتور در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند. این باعث می شود پانل ساده و امنی برای استفاده یک اپراتور موجود باشد و اشتباه به حداقل برسد. عمل احتراق در موتورهای دیزل به واسطه پاشش گازوئیل داغ بر روی توده هوای فشرده شده صورت می گیرد.

ناخالصی‌های سوخت چون بزرگتر از سوراخ‌های کاغذ هستند روی آن گیر کرده و سوخت که دارای مولکول‌های ریزتری است از داخل منافذ عبور می‌کنند. سوخت‌های عبوری وارد قسمت پایین فیلتر شده و از طریق استوانه مرکزی فیلتر به سمت بالای آن و دریچه خروجی حرکت می‌کنند.

انواع مولدها

در نظر داشته باشید که قدرت ژنراتور برق باید از حداقل ۱٫۲ برابر قدرت بار مصرف کننده باشد. دیزل ژنراتور کامینز در مواردی از جمله تامین برق واحدهای اداری ، خانگی ، صنعتی ،معدنی ، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و آتش نشانی کاربرد دارند. همه دیزل ژنراتور و موتور برق ها جهت اعمال وظایف خود و ایجاد برق احتیاج به سوخت دارند که این سوخت انواع گوناگونی دارد. دیزل در تمام پمپ‌بنزین‌ها در دسترس است و در قوطی یا بشکه محافظت می‌شود.

خدمات پس از فروش این محصولات با پشتیبانی شرکت تولید‌کننده آنان، به انجام می‌رسد. تأیید استاندارد عملکردی دیزل ژنراتور‌ های ترکیه‌ ای، واردات آسان آن‌ها را به کشور، ممکن ساخته است. تصاکو از بزرگترین نمایندگی های دیزل ژنراتور آکسا ترکیه در ایران میباشد.

این مخازن دارای درپوش می‌باشند و جهت استفاده اصولی، دارای شیر ورودی و خروجی می‌باشند. استاندارد تولیدی این محصولات برای به کارگیری آنان در نصب دیزل ژنراتور اهمیت زیادی دارد. مخزن‌های موردنظر کماکان حجم سوخت یک الی دو ماه دیزل ژنراتور را در خود جای می‌دهند. تابلو کنترل دیزل ژنراتور به عنوان فرمان دهنده عملکرد‌های مختلف دستگاه دیزل ژنراتور، نقش مهمی در کارکرد محصول دارد.

دیزل ژنراتور بادوین 110kva الی 120kva کاوا مدل 4M11G120/5 با ژنراتور طرح استمفورد FLD

سرانجام، مانند همه ماشین ها، تعمیر و نگهداری مناسب برای به حداکثر رساندن طول عمر ژنراتور نکته کلیدی مهمی است.

مصرف سوخت بسیار پایین، داشتن ECU برای تنظیم دور موتور دیزل و بهره مندی ازصدای کم، جزء ویژگی‌های اصلی ژنراتور‌های مذکور می‌باشد. این مدل از محصولات با برند‌های پرکینز و ولوو در مجموعه تصاکو عرضه می‌شوند. صرف نظر از نوع دیزل ژنراتور مورد نیاز برای خانه یا محل کار خود، کیفیت بالا و برند مرغوب معمولاً طول عمر مفید بیشتری را تضمین می کند. انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، برنامه ریزی منظم برای استفاده از سوخت، روغن و غیره با کیفیت بالا، باعث افزایش طول عمر دیزل ژنراتور ها می شود.

دیزل ژنراتورهای کوچک تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس میشود استفاده می شوند. به وسیله نیروی محرکه برقی میتوان حرکت یکنواخت و قدرتمندتری علاوه بر استفاده مناسب تر از فضا داشت. محرکهای برقی قبل از جنگ جهانی اول در کشتی ها مورد استفاده قرار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم به تکامل رسیدند.

از مجموعه دیزل ژنراتورها در مکانهایی بدون اتصال به شبکه توان، مانند مواقعی که نیاز ضروری به فراهم کردن توان و انرژی است و نیز زمانهایی که شبکه وجود ندارد، استفاده می کنند. زمانی که شبکه قطع می‌شود، همچنین در مواقعی پیچیده تر مثل اوج مصرف، پشتیبانی شبکه و ارسال به شبکه‌های توان، می توان از دیزل ژنراتور انرژی فراهم کرد. در زندگی روزمره، قطع برق ممکن است در نتیجه خرابی به دلایل مختلف رخ دهد. در چنین مواقعی از ژنراتورها برای تامین تولید برق و زنده ماندن از وقفه با کمترین آسیب استفاده می شود.

بنابراین، این موتور ژنراتور ها می توانند عملکرد بدون اختلال تجهیزات و پیشبرد کار ها را تضمین نمایند، حتی در هنگامی که برق ناگهانی قطع شود. همچنین در شرایطی که شما عازم یک سفر طولانی به خارج از شهر باشید دیزل ژنراتور ها و سایر وسایل برقی از جمله موتور برق ها می توانند بسیار پر کاربرد باشند. بنابراین، یک پشتیبان مانند موتور های دیزل ژنراتور می تواند بسیار پر اهمیت باشد.

آبادیزل ضمانت می‌کند حمل‌و‌نقل دیزل ژنراتور کامینز صحیح و اصولی انجام شود و پس از نصب دستگاه کار خود را به اتمام برساند. دیزل ژنراتور بنز (Benz) با سرمایه گزاری مشترک بین ایران آلمان می باشد.که تحت لیسانس دایملر بنز آلمان است و جزو برترین تولید کننده موتور های دیزل در خاورمیانه هستند. کمپانی بنز ایدم در سال (1348) با سرمایه گزاری های مشترک بین ایران و آلمان به نسبت 30 درصد و 70 درصد برای تولید موتور های دیزلی نیمه سنگین و سبک که در شهرک صنعتی غرب تبریز تاسیس شد و به بهره برداری رسید. دیزل ژنراتور اف جی ویلسون (FG Wilson) این کمپانی بیش از 50 سال سابقه در سال (1966) در شهر بلفاست انگلستان تاسیس شد.

لوله های اگزوز معمولا از چدن، آهن نرم بدست می آوردند، و یا فولاد ساخته شده است. لوله های اگزوز معمولا به موتور دیزل با یک اتصال دهنده انعطاف پذیر وصل گشته و انتها اگزوز دیزل ژنراتور در خارج از منزل امتداد می یابد . شما باید اطمینان داشته باشید که سیستم اگزوز دیزل ژنراتور خود را به تجهیزات دیگر متصل نیست.

جنس کاغذ فیلتر از یک نوع کاغذ مخصوص بوده که برای افزایش سطح فیلتراسیون، آن را به صورت چین‌دار می‌سازند. با مکش هوا از لوله اصلی، هوا توسط پره‌های مورب در داخل کاسه حالت گردبادی پیدا می‌کند. حالت گردبادی موجب برخورد گرد و خاک و ذرات درشت به بدنه کاسه می‌شود و آن‌ها در داخل کاسه سقوط کرده و باقی می‌مانند و هوای نسبتاً تمیز وارد صافی می‌گردد. المنت گرم‌کن در این هنگام داغ شده (در حد معقول) و با عبور سوخت از اطراف آن باعث بالا بردن درجه حرارت و روان شدن آن می‌گردد.

در مورد نحوه محاسبه ظرفیت دیزل ژنراتور یا موتور برق موردنظر میتوان گفت به دلیل اینکه اکثر مصرف کنندگان این دستگاهها عمدتا عوام می باشند و متخصص برق جهت انتخاب دستگاه یا آمپر یا کیلووات (KW) مورد نظر ندارند.

سطح صدا و لرزش دیزل ژنراتور نیز در خرید دیزل ژنراتور بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که سطح صدای دیزل ژنراتور باید کمتر از ۷۵ دسیبل باشد و سطح لرزش آن باید کمتر از ۰٫۵ میلی متر باشد. ما در شرکت برق افشان سپاهان تلاش کردیم تا دراین مقاله شما با دیزل ژنراتور ژنراتور دیزلی آشنا شوید و اطلاعات کافی در این خصوص را کسب کنید. درصورت داشتن هرگونه سوال در خصوص این دستگاه و نصب آن با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

خرید دیزل ژنراتور اضطراری هرگونه عدم دسترسی به برق را از بین می‌برد. لیست قیمت دیزل ژنراتور های اورجینال کوپله فابریک به شدت متاثر از قیمت روز ارز در بازار آزاد می‌باشد لذا خواهشمند است پس از انتخاب اولیه اعتبار قیمت را با واحد فروش این شرکت بررسی و اخذ تائیدیه نماید. مهم است به یاد داشته باشید که قیمت دیزل ژنراتورها به توان، برند سازنده موتور و ژنراتور، مشخصات فنی و کیفیت و نوع بهره برداری از آنها بستگی دارد. در لیست قیمت دیزل ژنراتورها، قیمت ژنراتور به صورت جداگانه مشخص شده و معمولاً پیش فاکتور رسمی در قالب یک جدول کامل همراه با مشخصات فنی ، تجهیزات استاندارد، تجهیزات انتخابی، شرایط، زمان و محل تحویل و نحوه پرداخت ارائه می‌شود.

هر مولد برقی که برای برق پشتیبان مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای برنامه منظم سرویس و نگهداری دوره‌ای باشد. آبادیزل یکی از معتبرترین فروشگاهی است که شما می توانید با اطمینان خاطر اقدام به خرید ژنراتور برق دیزلی نمایید.

باید مطمئن شد که دیزل ژنراتور در یک محیط با تهویه مناسب قرار دارد تا از گرم شدن و خاموشی دستگاه حین کار به دلیل بالا رفتن دمای موتور جلوگیری شود. پس از گذشت یک سال از استفاده ژنراتور برق دیزلی باید یکسری موارد را مورد کنترل و بررسی قرار دهید.

در دیزل ژنراتور، موتور با به حرکت درآوردن دینام، جریان AC تولید کرده و برق مورد نیاز را تامین می‌­کند. این انرژی به دینام وارد می‌گردد و در نتیجه جای خود را به انرژی الکتریکی می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم به شما درباره دیزل ژنراتور تمامی موارد لازم را توضیح دهیم. حتما تا انتهای این مقاله همراه الکتروشایلی باشید تا همه‌ی موارد مربوط به دیزل ژنراتور را با هم بررسی نمائیم. کنترلر دیجیتال یک کامپیوتر کوچک هست که دارای سیستم عامل می باشد، بنابراین امکان توسعه و اضافه شدن تجهیزات تکمیلی مانند امکانات شبکه ، نمایشگرگرافیکی و … علاوه بر این امکان به روز رسانی این سیستم با تغییر کدهای برنامه نویسی و انتقال آن به کنترلر بدون تغییر سخت افزار نیز وجود دارد.

سیستم خنک کننده و پمپ آب باید بعد از هر 600 ساعت و فیلتر هوایی پس از هر 2400 ساعت کارِ دیزل ژنراتور تمیز گردد.

در کاربردهای با درجه اهمیت پایین‌تر، مانند باغ‌ها و ویلاهای مسکونی یا کارگاه‌های کوچک و انبارها، به دلیل هزینه کم و کاربرد آسان از سوئیچ انتقال دستی استفاده می‌شود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سوخت های عبوری وارد قسمت پایین فیلتر شده و از طریق استوانه مرکزی فیلتر به سمت بالای آن و دریچه خروجی حرکت می کنند. از لحاظ ظاهری کنترل پنل مجموعه ای از ابزار کنترلی است که میزان ولتاژ و آمپر را نشان می دهد و برای جلوگیری از ضربه و محافظت برابر عوامل جوی مانند باران و برف در داخل یک جعبه فلزی قرار داده شده اند. عملیات استخراج از معادن زیرزمینی در تجهیزات دیزل خلاصه می شود، از جمله تجهیزات استخراج مواد و کامیون بار می باشد.

  • این موارد منجر به پررنگ تر شدن نقش دیزل ژنراتور ها در صنعت فناوری اطلاعات گشته است.
  • از زمان تاسیس و شروع فعالیت این شرکت نزدیک به 150 سال می گذرد و محل آغاز به کار این شرکت، کشور سوئیس است.
  • این به معنی این است که در صورت بروز هرگونه خرابی یا نیاز به تعمیرات، به راحتی و با کمترین هزینه می‌توان این مسئله را حل کرد.
  • موتور ژنراتور ها می توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (کاوا) برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و تا 2000 کیلوولت آمپر (2 مگاکاوا) قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند.
  • در طی عملکرد نرمال در همزمان سازی با شبکه نیروگاهی برق با پنج درصد افت سرعت کنترل اداره شده‌اند.

از این روش تست دیزل ژنراتور، جهت اطمینان از سلامت ژنراتور جهت کاربرد مناسب آن در زمان موردنیاز، استفاده می‌شود.

این برق برای تأمین انرژی مدارس، خانه ها، بیمارستان ها، کارخانه ها، ایستگاه های پایه ارتباط از راه دور و بسیاری از برنامه های دیگر استفاده می شود. کشتی های بزرگ از دیزل ژنراتور ها برای تامین نیرو کمکی استفاده می کنند و می تواند از چراغ ها، فن ها و کلیدها تا تکمیل نیرو به سیستم پیشرانه باشد. منبع تغذیه برای استفاده روزانه مجموعه های دیزل ژنراتور، در معادن، راه آهن، سایت های ساختمانی، تعمیر و نگهداری ترافیک جاده، کارخانه ها، شرکت ها، بیمارستان ها و سایر بخش ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. مجموعه دیزل ژنراتور در مکان هایی استفاده می شوند که به شبکه متصل نیستند، یا در صورت خرابی شبکه به عنوان منبع برق اضطراری استفاده می شوند.

این دو با یک میل لنگ به هم متصل شده اند که باعث آسان شدن انتقال حرکت از موتور به ژنراتور می‌شود. دقیقا زمانی که میل لنگ توسط موتور می‌چرخد به دلیل اتصال به ژنراتور، محور اصلی ژنراتور نیز می‌چرخد و این حرکت با سرعت بسیار بالایی باعث حرکت چرخش آهنربای درونی سیم پیچ ژنراتور شده و الکتریسیته تولید می‌شود. دیزل ژنراتور‌ها می‌توانند منبع انرژی مداوم برای فعالیت‌های مربوط به نفت‌وگاز مثل حفاری، پمپاژ و بارگیری باشند. ما در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی ساختار و اجزای دیزل ژنراتور و موارد استفاده از آن، با نحوه عملکرد این دستگاه نیز آشنا شویم.

شرکت راد دیزل در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز نمود. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینه‌ی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی  دیزل ژنراتور و… است. قیمت دیزل ژنراتور 100 کاوا ولوو ، 110 کاوا VOLVO ( 100Kva ) به همراه تابلو های دستی و اتوماتیک با سایلنسر یا کانوپی سایلنت و سوپر سایلنت در ادامه درج شده است. شرکت راد دیزل نمایندگی ولوو در ایران با مجرب ترین کارشناسان جهت مشاوره در کنار شما خریداران محترم می باشد.

در موتور هایی با طرح صافی خشک از یک هشدار دهنده گرفتگی صافی استفاده می شود که گرفتگی و زمان سرویس صافی ها را نشان می دهد. کلید یا حسگر الکتریکی هشداردهنده، در خروجی فیلتر یا ورودی هوای موتور نصب شده است. با گرفتگی فیلتر، در لوله ورودی موتور یک مقاومت جریان هوا یا خلاء ایجاد می شود که باعث تحریک کلید و روشن شدن چراغ مربوطه در داشبورد راننده خواهد شد.

رسوبات داخلی و تجمع کربن به این دلیل است که دوره‌های طولانی با بار کم مورد استفاده قرار گرفته‌است. بنا بر این گزارش همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، در جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق نیز پس از بررسی و ارزیابی‌های نهایی، ۴۱۰ محصول از ۲۵۹ شرکت دانش‌بنیان تأیید و عرضه شد. این دستگاه الکترونیکی سنجه های همچون دمای آب ، دور موتور ، ولتاژ خروجی ، فرکانس خروجی و بسیاری دیگر را ناشن میدهد. این دستگاه از طریق سنسور های که بر روی موتور هست وضعیت کنونی دستگاه را به شما نشان می‌دهد که کمک بسیار زیادی در تولید و تعمیر موتور می‌کند.

دیزل ژنراتور

در یک کاربرد ژنراتور الکتریکی، دو آهن ربا قطبی به طور معمول یک میدان مغناطیسی تولید می کنند. سپس یک سیم به طور مکرر در اطراف میل شفت ژنراتور پیچیده می شود که بین آهنربا و در میدان مغناطیسی قرار می گیرد.

کنترل روزانه اجزای ژنراتور گازوئیلی همانند آب رادیاتور، میزان ضد یخ و… وسیله‌های مورد استفاده در حمل و نقل جاده‌ای نیاز مبرمی به برق دارند. استفاده از دیزل ژنراتور‌های حمل شونده با موتور دیزل مناسب و توان باری معین، می‌تواند سرعت رشد صنعت حمل و نقل جاده‌ای را در یک کشور افزایش دهند. انواع مخزن برای ذخیره‌سازی سوخت مصرفی دیزل ژنراتور وجود دارند که از ظرفیت‌های متغیری برخوردار می‌باشند.

یک نیروگاه جزیره‌ای در نظر گرفته شده برای منبع توان اصلی، یک اجتماع مجزا دارای حداقل سه ژنراتور دیزل خواهد بود، که از هر دوی آن‌ها انتظار می‌رود که بتوانند بار مورد نیاز را حمل کنند. ژنراتورها می‌توانند از طریق پردازش هم‌زمان به صورت الکتریکی بهم متصل شوند. این همزمانی شامل جور کردن ولتاژ، فرکانس و فاز قبل از اتصال ژنراتور به سامانه است. فرایند همزمانسازی می‌تواند به صورت خودکار به وسیلهٔ یک ماژول سنکرون ساز خودکار انجام گیرد.

قیمت تابلو کنترل ها از بالا به پایین مربوط به تابلو سنکرون، تابلو اتوماتیک و سپس تابلو دستی می باشد. این امر به دلیل افزایش قطعات استفاده شده در تابلو کنترل های فوق میباشد. هوا در سیستم سوخت رسانی نیز از رایج ترین خرابی ها در دیزل ژنراتور است که می تواند دستگاه را با مشکل روبرو کند. وجود هوا در انژکتور، حتی به میزان کم هم می تواند عملکرد کل سیستم را مختل کند.

تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور بر روی هواگیرها با برداشتن محفظه ها، برداشتن هواگیر از درپوش سرسیلندرها، شستن و پاکسازی آن ها با هوای فشرده انجام می شود.

برای داشتن یک دیزل ژنراتور شما باید در کنار انتخاب یک موتور دیزل مناسب، یک ژنراتور یا همان آلترناتور مناسب هم خریداری کنید.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما
این سایت با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی محتوای خود را بر اساس داده‌های موجود در اینترنت تولید می‌کند و هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.