با فریاد کسب‌وکارها برای هوش مصنوعی در محل کار، شرکت‌های فناوری برای ارائه آن عجله دارند

در اوایل سال جاری، مارک آستین، معاون علم داده AT&T، متوجه شد که برخی از توسعه دهندگان این شرکت شروع به استفاده از چت بات ChatGPT در محل کار خود کرده اند. زمانی که توسعه دهندگان گیر کردند، از ChatGPT خواستند که کدشان را توضیح دهد، اصلاح کند یا اصلاح کند.

آقای آستین گفت که به نظر می رسید بازی را تغییر می دهد. اما از آنجایی که ChatGPT یک ابزار در دسترس عموم است، او فکر کرد که آیا استفاده از آن برای مشاغل امن است یا خیر.

بنابراین در ژانویه، AT&T محصولی از مایکروسافت به نام Azure OpenAI Services را امتحان کرد که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را بسازند. AT&T از آن برای ایجاد یک دستیار هوش مصنوعی اختصاصی به نام Ask AT&T استفاده کرد که به توسعه دهندگان خود کمک می کند تا فرآیند کدنویسی خود را خودکار کنند. نمایندگان خدمات مشتریان AT&T همچنین شروع به استفاده از ربات چت برای کمک به جمع بندی تماس های خود در میان سایر وظایف کردند.

آقای آستین گفت: «زمانی که متوجه شوند چه کاری می تواند انجام دهد، آن را دوست دارند. او گفت که فرم هایی که یک بار ساعت ها طول می کشید با Ask AT&T فقط به دو دقیقه نیاز داشتند تا کارمندان بتوانند روی کارهای پیچیده تر تمرکز کنند و توسعه دهندگانی که از چت بات استفاده می کردند بهره وری خود را 20 تا 50 درصد افزایش دادند.

AT&T یکی از بسیاری از کسب‌وکارهایی است که مشتاق یافتن راه‌هایی برای بهره‌برداری از قدرت هوش مصنوعی مولد است، فناوری‌ای که ربات‌های گفتگو را تقویت می‌کند و در ماه‌های اخیر سیلیکون ولی را با هیجان فرا گرفته است. هوش مصنوعی مولد می‌تواند متن، عکس و ویدیوی خود را در پاسخ به درخواست‌ها تولید کند، قابلیت‌هایی که می‌تواند به خودکارسازی وظایفی مانند گرفتن صورتجلسه جلسه و کاهش کاغذبازی کمک کند.

برای برآورده کردن این تقاضای جدید، شرکت‌های فناوری در حال رقابت برای معرفی محصولاتی برای کسب‌وکارهایی هستند که هوش مصنوعی مولد را در خود جای داده‌اند. در طول سه ماه گذشته، آمازون، باکس و سیسکو برنامه‌هایی را برای محصولات مولد مبتنی بر هوش مصنوعی که کد تولید می‌کنند، اسناد را تجزیه و تحلیل می‌کنند و جلسات را خلاصه می‌کنند، معرفی کرده‌اند. Salesforce همچنین اخیراً محصولات هوش مصنوعی مولد مورد استفاده در فروش، بازاریابی و سرویس پیام‌رسانی Slack خود را عرضه کرده است، در حالی که اوراکل یک ویژگی جدید هوش مصنوعی را برای تیم‌های منابع انسانی اعلام کرده است.

این شرکت ها همچنین در حال سرمایه گذاری بیشتر در توسعه هوش مصنوعی هستند. در ماه مه، Oracle و Salesforce Ventures، بازوی سرمایه گذاری مخاطره آمیز Salesforce، در Cohere، یک استارت آپ تورنتو که بر روی هوش مصنوعی مولد برای استفاده تجاری متمرکز است، سرمایه گذاری کردند. اوراکل همچنین در حال فروش مجدد فناوری Cohere است.

آرون لوی، مدیر اجرایی Box، در مورد هوش مصنوعی مولد گفت: “من فکر می کنم این یک پیشرفت کامل در نرم افزار سازمانی است.” داده‌های شما به گونه‌ای است که قبلاً امکان‌پذیر نبود.»

بسیاری از این شرکت‌های فناوری مایکروسافت را دنبال می‌کنند که ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI، سازنده ChatGPT سرمایه‌گذاری کرده است. در ماه ژانویه، مایکروسافت سرویس Azure OpenAI را در دسترس مشتریان قرار داد، که سپس می‌توانند برای ساخت نسخه‌های ChatGPT به فناوری OpenAI دسترسی داشته باشند. جان مونتگومری، معاون شرکت مایکروسافت، گفت: از ماه می، این سرویس 4500 مشتری داشت.

در بیشتر موارد، شرکت‌های فناوری در حال حاضر چهار نوع محصول مولد هوش مصنوعی را برای کسب‌وکارها عرضه می‌کنند: ویژگی‌ها و خدماتی که کد را برای مهندسان نرم‌افزار تولید می‌کنند، محتوای جدیدی مانند ایمیل‌های فروش و توضیحات محصول برای تیم‌های بازاریابی ایجاد می‌کنند، داده‌های شرکت را جستجو می‌کنند تا به کارمندان پاسخ دهند. سوالات، و خلاصه یادداشت های جلسه و اسناد طولانی.

برن الیوت، معاون و تحلیلگر شرکت مشاوره و تحقیقات فناوری اطلاعات گارتنر، گفت: «این ابزاری خواهد بود که توسط افراد برای انجام کارهایی که قبلاً انجام می‌دهند، استفاده می‌شود.

اما استفاده از هوش مصنوعی مولد در محل کار خطراتی دارد. چت‌بات‌ها می‌توانند نادرستی و اطلاعات نادرست تولید کنند، پاسخ‌های نامناسب ارائه دهند و داده‌ها را فاش کنند. هوش مصنوعی تا حد زیادی کنترل نشده باقی می ماند.

در پاسخ به این مسائل، شرکت های فناوری اقداماتی را انجام داده اند. برای جلوگیری از نشت داده ها و افزایش امنیت، برخی محصولات هوش مصنوعی مولد را مهندسی کرده اند تا داده های مشتری را حفظ نکنند.

هنگامی که Salesforce ماه گذشته AI Cloud را معرفی کرد، سرویسی با 9 محصول مولد مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشاغل، این شرکت یک “لایه اعتماد” را برای کمک به پنهان کردن اطلاعات حساس شرکت برای جلوگیری از نشت ایجاد کرد و قول داد که آنچه کاربران در این محصولات تایپ می کنند استفاده نخواهد شد. برای آموزش مجدد مدل زیربنایی هوش مصنوعی.

به طور مشابه، اوراکل گفت که داده‌های مشتری در یک محیط امن در حین آموزش مدل هوش مصنوعی خود نگهداری می‌شود و افزود که قادر به دیدن اطلاعات نخواهد بود.

Salesforce AI Cloud را با شروع سالانه 360000 دلار ارائه می دهد که هزینه آن بسته به میزان استفاده افزایش می یابد. مایکروسافت برای سرویس Azure OpenAI بر اساس نسخه ای از فناوری OpenAI که مشتری انتخاب می کند و همچنین میزان استفاده هزینه می کند.

بینا آمانات، مدیر اجرایی مؤسسه هوش مصنوعی Deloitte، یک مرکز تحقیقاتی این شرکت مشاوره، گفت: در حال حاضر، هوش مصنوعی مولد عمدتاً در سناریوهای محل کار استفاده می‌شود که خطرات پایینی دارند – به جای صنایع بسیار منظم – با یک انسان در حلقه. نظرسنجی اخیر گارتنر از 43 شرکت نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان هیچ سیاست داخلی در مورد هوش مصنوعی مولد ندارند.

خانم آمانات گفت: “این فقط به این نیست که بتوانید از این ابزارهای جدید به طور موثر استفاده کنید، بلکه در مورد آماده سازی نیروی کار شما برای انواع جدیدی از کارهایی است که ممکن است تکامل یابند.” مهارت‌های جدیدی مورد نیاز خواهد بود.»

Panasonic Connect، بخشی از شرکت ژاپنی الکترونیک پاناسونیک، استفاده از سرویس OpenAI Azure مایکروسافت را برای ساخت ربات چت خود در ماه فوریه آغاز کرد. امروزه کارمندان آن روزانه 5000 سوال در مورد همه چیز از نوشتن ایمیل گرفته تا نوشتن کد از چت بات می پرسند.

جودا گفت، در حالی که Panasonic Connect انتظار داشت مهندسانش کاربران اصلی چت بات باشند، بخش های دیگر – مانند حقوقی، حسابداری و تضمین کیفیت – نیز برای کمک به جمع بندی اسناد قانونی، راه حل های طوفان فکری برای بهبود کیفیت محصول و سایر وظایف به آن مراجعه کردند. رینولدز، مدیر بازاریابی و ارتباطات پاناسونیک کانکت.

او گفت: «همه شروع به استفاده از آن به روشی کردند که ما حتی خودمان هم پیش‌بینی نمی‌کردیم. بنابراین مردم واقعاً از آن سوء استفاده می کنند.»

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما