فرارو گرانترین کامپیوتر شخصی دنیا

نمونه شخصی سازی شده و سفارشی اولین کامپیوتر ساخته شده اپل که اپل-1 نام دارد، با قیمتی عجیب در یک حراجی به فروش رسید.

به گزارش گجت نیوز، در سال ۱۹۷۶، دو استیو معروف حوزه فناوری به نام‌های وزنیاک و جابز در گاراژی واقع در پالو آلتو کالیفرنیا، در حال حاضر ساخت اولین سری از محصولاتی بود که بعداً به پیدایش اپل، این غول فناوری بزرگ دنیا، انجام شد.

در حالی که این کامپیوتر یک دستگاه کارآمد بود، اما بی عیب و نقص نبود و هیچ شباهتی به چیزی که به عنوان یک رایانه همهجانبه می‌شناسیم، نداشت. سری کامپیوتر Apple-1 اولین از یک برد مدار کاملا مونتاژ شده با 6 میکروچیپ تشکیل شده بود. بنابراین، کاربر نهایی هم‌چنان می‌بایست کیس، ترانسفرماتورهای منبع تغذیه، سوئیچ برق، صفحه‌کلید ASCII و نمایش ویدیویی ترکیبی را برای آن تهیه می‌کند. اینجا بود که فروش این کامپیوتر در فروشگاه‌های سرگرمی‌های کامپیوتری بایت، باعث شد تا به جای خریدهای قطعات آن، کاربران همه چیز را به طور معمول از آنجا تهیه کنند و نصب کنند.

فروش کامپیوتر Apple-1 در حراجی‌

در طول سال‌های بعد، کامپیوتر از اولین سری Apple-1 در حراجی‌های مختلف فروخته شد. هر کدام از این دستگاه‌ها به دلیل مالکیت خود از فروش اولیه، توسط شخصی‌سازی‌شده، در نوع خود به فرد هستند. در نوامبر ۲۰۲۱، یک دستگاه کامپیوتر Apple-1 که توسط یک استاد کالج خریداری شده بود و “Chaffey College” نامگذاری شده بود، به قیمت ۴۰۰۰ دلار به فروش رسید.

در مارس ۲۰۲۰، یک دستگاه دیگر از این سری نیز با قیمت ۴۵۸۷۱۱ در حراجی RR فروخته شد. هم‌چنین در می ۲۰۱۹ نیز، حراجی کریستینز از فروش یک کامپیوتر دیگر از سری Apple-۱ با قیمت ۴۵۹۰۰۰ دلار خبر داد. پیش از آن، استیو وزنیاک در سال ۲۰۱۳، یک دستگاه از این رایانه را با قیمت ۳۸۷۷۵ دلار و موسسه خیریه Charitybuzz نیز نمونه دیگری را با قیمت ۸۱۵۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۶ فروختند.

با این حال، هیچ‌یک از آنها گران‌ترین نمونه از یک کامپیوتر شکسته‌شده در تاریخ محل. در 2014، مجموعه موزه هنری مجموعه‌ای شامل یک صفحه‌کلید قدیمی با تراشه‌های سری 7400، یک مانیتور قدیمی سانیو، یک منبع تغذیه سفارشی در جعبه چوبی و هم‌چنین دو دک نوار قدیمی، پس از رقابت شدید با یک خریدار تلفن، با دو برابر قیمت. پیشنهادی در حراجی، به مبلغ ۹۰۵۰۰۰ دلار خرید کرد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما