زارع‌پور طبق دستور رئیس جمهور، اینترنت در زمان برگزاری کنکور به وجه قطع نخواهد شد

پس از تجربه قطعی اینترنت در زمان برگزاری مرحله اول کنکور ۱۴۰۲، به نظر می‌رسد برای امنیت و سلامت مرحله دوم این آزمون قرار نیست اینترنت قطع شود. حالا دستور ابراهیم رئیسی مبنی بر عدم قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور به تمام احتمالات درباره قطعی اینترنت در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر پایان می دهد.

رئیسی در جلسه روز یک‌شنبه، ۲۱ خرداد، اعلام کرد که همیشه باید سلامت و امنیت آزمون کنکور ممکن شود، اما نباید اینترنت قطع شود. جمهوری به مقامات مربوطه انتخاب کرده بود سلامت را از مسیری که می‌خواهد و تضمین می‌کند که نیازی به قطع اینترنت نداشته باشد و مشکل در زندگی روزمره مردم ایجاد شود.

حالا زارع‌پور هم در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت همین نکته را به خبرنگاران گفته و اعلام کرده است که اینترنت در زمان کنکور قطع نمی‌شود. وزیر ارتباطات در این زمینه چنین توضیح داد:

«آقای رئیس جمهور در جلسه یکشنبه هیئت دولت به سلامت آزمون کنکور اشاره کردند و آن را مهم دانستند و متولیان امر همه تدابیر را برای ارتقای سلامت آزمون به عمل بیاورند، ولی اینترنت به هیچ وجه وجهی نخواهد شد. این دستوری است که رئیس‌جمهور صادر کرده و ما مطابق همین دستور عمل می‌کند.»

دو هفته هم وزارت ارتباطات و هم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده بودند در زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود. اکنون دستور آخرین رئیس جمهور هم حکم نهایی درباره این موضوع است و قطعی اینترنت با هدف بررسی سلامت آزمون منتفی خواهد بود.

وزیر پیش از این اعلام کرده بود که «ما نمی‌گوییم اینترنت قطع شود، انشاءالله آقای زارع‌پور به ما با راه‌کارهای دانش‌بنیان کمک می‌کند تا در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد. این کمک اینترنت نیست.»

زارع‌پور هم با اشاره به این که به جای قطعی آزمون راه‌حل‌های دیگری برای امنیت امنیت و جلوگیری از تقلب یا نشر سؤالات در نظر گرفته شده است گفته می‌شود: «قصد داریم با تجهیزاتی که هر نوع را می‌کند. ارتباط غیر مجاز برای داوطلبان را تشخیص دهند و با آن مقابله کنند.» بنابراین بناست برای برگزاری دومین مرحله آزمون کنکور در سال حل های فناورانه جایگزین قطعی اینترنتی شود که می‌توان برای عموم مردم دردسرساز باشد.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما