گزارش & تأثیر شدید& جنگ بر جامعه اوکراین را نشان می دهد

ارزیابی تأثیر انسانی (HIA) بینش های جامعی را در مورد اینکه چگونه تهاجم تمام عیار روسیه در فوریه 2022 بر مناطقی مانند شرایط زندگی، بهداشت، دسترسی به آموزش، معیشت، امنیت غذایی و برابری جنسیتی تأثیر گذاشته است، ارائه می دهد.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) این ابتکار مشترک را رهبری کرد که به درخواست دفتر رئیس جمهور و دولت اوکراین اجرا شد.

کمک به هدایت بهبودی

این گزارش تأثیر جنگ را در تمام مناطق اوکراین که در زمان ارزیابی تحت کنترل دولت بودند، در نظر می‌گیرد.

همه گروه‌های جمعیتی، هم در مناطق روستایی و هم در مناطق شهری، با تمرکز ویژه بر زنان، آوارگان داخلی، افراد مسن، افراد دارای معلولیت، LGBTQIA+ (لزبین، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، تراجنسیتی، دگرباش، اینترسکس و غیرجنسی و غیره) وارد شدند. و جوامع روما.

دنیس براون، مقیم سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور بشردوستانه در این کشور گفت: «داده های این ارزیابی بر تأثیرات شدید تهاجم روسیه، به ویژه بر آسیب پذیرترین مردم اوکراین تأکید می کند».

“توصیه های آن همچنین به هدایت کل سیستم سازمان ملل متحد کمک می کند، زیرا ما با دولت، جوامع و جامعه مدنی در اوکراین کار می کنیم و آنچه را که لازم است در مسیر بهبودی انجام می دهیم.”

اختلالات خدماتی

این ارزیابی نشان داد که اگرچه استانداردهای زندگی و دسترسی به خدمات اولیه پس از ماه‌های ابتدایی درگیری تثبیت شد، اما زمستان گذشته به دلیل اختلالات آب و برق در سراسر کشور، شرایط زندگی با شکست مواجه شد.

یافته های دیگر نشان می دهد که پیش بینی می شود بیکاری در سال جاری به 18.3 درصد برسد. اکثر خانوارها گزارش دادند که کار از زمان شروع جنگ، عمدتاً به دلیل از دست دادن شغل، کاهش حقوق و کاهش ساعات کار تحت تأثیر قرار گرفته است.

شصت و پنج درصد از خانوارها از فوریه 2022 کاهش درآمد را گزارش کردند، در حالی که سهم خانواده هایی که کار دستمزدی دارند منبع اصلی درآمد آنها از 67 درصد به 53 درصد کاهش یافته است.

زمان های خطرناک، اقدامات ناامیدانه

خانواده ها همچنین برای قرار دادن غذای کافی روی میز با مشکل مواجه شده اند، زیرا 44 درصد از خانواده ها قادر به تامین نیازهای ضروری نیستند و این امر باعث ناامنی غذایی می شود.

نسبت خانوارهایی که مواد غذایی ناکافی مصرف می کنند نیز از یک پنجم به یک سوم افزایش یافته است. علاوه بر این، 43 درصد از خانوارها گزارش دادند که به اقداماتی مانند محدود کردن سهم، قرض گرفتن غذا و/یا خوردن غذاهای ارزان‌تر متوسل شده‌اند.

سیستم آموزشی اوکراین در طول جنگ همچنان به کار خود ادامه داده است، اگرچه جنگ باعث اختلال شده است و یادگیری آنلاین عادی است. این گزارش نشان داد که 11 درصد از جوانان عدم دسترسی به آموزش با کیفیت را تشخیص می دهند.

ناامن و کار زیاد

علاوه بر این، 3.6 میلیون نفر در معرض خطر خشونت مبتنی بر جنسیت هستند. حدود 55 درصد از زنان گفتند که در زندگی روزمره خود احساس ناامنی می کنند و 23 درصد از افراد مورد بررسی گزارش کردند که بیش از 50 ساعت در هفته را صرف کارهای خانگی می کنند.

این ارزیابی حاوی توصیه هایی برای مقامات، اهداکنندگان، سازمان های بین المللی غیردولتی و موسسات مالی بین المللی است.

اینها شامل حمایت از دولت در حمایت از حقوق همه گروه‌های متاثر از جنگ، کمک به خانواده‌ها و جوامع در بازسازی منابع خود، بهبود دسترسی به سیستم‌های حمایت اجتماعی، و اجرای تلاش‌های بازیابی است که بر نیازهای در حال تغییر جمعیت‌های آسیب‌دیده تمرکز دارد.

خانواده ای پس از اینکه در خرسون پس از تخریب سد کاخوفکا، در اودسا تحت درمان پزشکی قرار می گیرند.

خانواده ای پس از اینکه در خرسون پس از تخریب سد کاخوفکا، در اودسا تحت درمان پزشکی قرار می گیرند.

هزینه انسانی جنگ

همچنین خواستار ایجاد سیاست‌هایی در زمینه‌هایی است که شامل احیای تولیدات کشاورزی، سرمایه‌گذاری در آموزش و آموزش مهارت‌ها، اولویت دادن به مداخلات معیشتی، و ایجاد جوامع فراگیر در طول جنگ و پس از جنگ است.

یولیا سوکولوسکا، معاون رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، گفت که این ارزیابی نقطه عطف مهمی در درک هزینه واقعی انسانی درگیری است.

او گفت: «ارزیابی تأثیر انسانی بینش‌های مهمی در مورد تاب‌آوری مردم ما و همچنین زمینه‌هایی که ما باید تلاش‌های بازیابی خود را در آنها متمرکز کنیم، ارائه می‌کند.»

ما عمق مسئولیت خود را درک می کنیم و متعهد هستیم که نیازهای آسیب پذیرترین شهروندان خود را نه تنها شناسایی، بلکه برآورده کنیم.»

واکنش سد ادامه دارد

در همین حال، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، OCHA، به حمایت از واکنش در پی تخریب سد کاخوفکا در اوایل ماه جاری ادامه می دهد.

فرهان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد به خبرنگارانی که در نشست روزانه در مقر سازمان جهانی در نیویورک شرکت کردند، گفت که دو کاروان بین سازمانی روز دوشنبه به مناطق آسیب دیده سفر کردند.

او گفت که تیم‌ها در کالینیوسکه واقع در منطقه خرسون هستند که نزدیک به 1700 نفر را در خود جای داده است که قبلاً به دلیل درگیری با نیازهای انسانی جدی مواجه بودند. حدود 3400 نفر قبل از جنگ در آنجا زندگی می کردند.

ما به مدت یک ماه آب، بسته های بهداشتی، ملافه و مواد سرپناه و همچنین غذا را برای همه مردم شهر تحویل دادیم. همچنین دارو و لوازم پزشکی کافی برای درمان کل جمعیت به مدت سه ماه تحویل داده شد.

بودجه بیشتری مورد نیاز است

افراد بشردوستانه همچنین هشت کامیون کمک های بشردوستانه حیاتی را به حدود 4000 نفر در دو منطقه در منطقه دنیپرو تحویل دادند. تخریب سد باعث شده است که 40000 نفر از ساکنان آنجا که اکثرا افراد مسن هستند، دسترسی بسیار محدودی به آب داشته باشند.

وی افزود: «همکاران ما همچنین خدمات اضطراری از جمله کمک‌های اولیه و مشاوره، مواد سرپناه و کیت‌های منزلت را به افراد آسیب‌دیده از حمله دیروز در اودسا و روز قبل در کریوی ریه ارائه کردند.

آقای حق بر نیاز حیاتی به حمایت پایدار بین‌المللی برای عملیات‌های بشردوستانه در اوکراین تاکید کرد و خاطرنشان کرد که درخواست ۳.۹ میلیارد دلاری فقط حدود ۲۶ درصد از آن تامین می‌شود.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما