در ویمبلدون، همه در تعقیب سویاتک، سابالنکا و ریباکینا هستند

لندن – النا ریباکینا عصبی بود. او در اولین مسابقه خود در زمین مرکزی ویمبلدون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی درگیر شد. او در شلبی راجرز با حریفی سرسخت روبرو بود. پشت بام بسته بود و او در حال بهبودی از یک ویروس بود.

ترسناک‌تر، راجر فدرر، یکی از بزرگترین بازیکنانی که تا به حال در آن زمین قدم گذاشته است، اکنون فقط چند فوت پشت سر او، در جعبه سلطنتی نشسته بود و مبارزه او را تماشا می‌کرد.

ریباکینا پس از اینکه بهبود یافت تا راجرز را در روز سه‌شنبه، 4-6، 6-1، 6-2 شکست دهد، گفت: “بله، شاید به همین دلیل عصبی بودم.”

فدرر که اکنون بازنشسته شده است برای دیدار به ویمبلدون بازگشته بود. به عنوان یک بازیکن، او در کنار رافائل نادال و نواک جوکوویچ عضو به اصطلاح بیگ سه تنیس مردان بود. او به عنوان یک تماشاگر، بازیکنی را تماشا می‌کرد که برخی از کارشناسان، از جمله کریس اورت، معتقدند که بخشی از سه تنیس زنان در حال ظهور است.

ریباکینا، بازیکن رده سوم جهان، به همراه شماره 1 ایگا سویاتک و شماره 2 آرینا سابالنکا، صدر هرم تنیس زنان را تشکیل می دهند. آنها با هم در پنج تورنمنت مهم گذشته پیروز شده‌اند و انتظار می‌رود که برنده نهایی ویمبلدون امسال – اما واضح است که تضمین نمی‌شود – از گروه نخبگان آنها نیز بیاید.

کسانی که فکر می کنند تاج گذاری در تنیس سه گانه زنان زود است، ریباکینا 24 ساله را نیز موافق خواهند یافت.

ریباکینا گفت: “من فکر می کنم خیلی زود است که فقط در مورد سه بازیکن چیزی بگویم، زیرا اینطور نیست که راجر یا جوکوویچ باشد.” “هنوز خیلی دور است.”

هر سه بازیکن زیر 26 سال هستند و همه ابزارهای لازم برای برنده شدن در چندین تورنمنت و ماندن در صدر رده بندی را دارند. بازیکنانی مانند جسیکا پگولا که رتبه 4 را دارد از این گروه خارج شدند. اما پگولا گفت که موافق است که سه نفر برتر کلاس بازی زنان هستند و سزاوار شناسایی هستند، حتی اگر بخواهد روزی این تعداد را به چهار نفر افزایش دهد.

پگولا روز شنبه گفت: “من فکر می کنم هیجان انگیز است که چیزی برای ما صحبت کنیم و طرفداران درگیر آن شوند و امیدوارم از تماشای مبارزه آنها هیجان زده شوند.” او روز دوشنبه در دور اول لورن دیویس را شکست داد. اما من امیدوارم که من بخشی از آن مکالمه در مقطعی باشم. حدس می‌زنم این تمام چیزی است که باید بگویم.»

اونس جابور که سال گذشته در فینال ویمبلدون به ریباکینا و در فینال آزاد آمریکا به سویاتک باخت، بازیکنی محکم در زمین چمن است که می تواند مدعی عنوان قهرمانی ویمبلدون امسال نیز باشد. جابر یکی دیگر از افرادی است که معتقد است سویاتک، سابالنکا و ریباکینا خود را متمایز کرده اند.

جابر گفت: “برای من دیدن عملکرد عالی آنها الهام بخش است.” “شما می توانید چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرید.”

کوکو گاوف که تنها 19 سال دارد و در رتبه 7 قرار دارد نیز می تواند روزی وارد این ترکیب شود. اما هنوز نه، نه پس از باخت او به سوفیا کنین، بازیکن شماره 4 سابق که 24 سال دارد، در دور اول روز دوشنبه.

همانطور که ریباکینا در روز سه شنبه گفت، “هر کسی هنوز هم می تواند هر کسی را شکست دهد.”

در حالی که ویمبلدون در زیر آسمان بارانی باز شد، هر یک از سه بازیکن برتر حداقل به یک سوال در زمین قبل از اینکه بتواند جام را بلند کند باید پاسخ دهد. سویاتک، 22 ساله و اهل لهستان، روی چمن مبارزه کرده و در سه تلاش خود در اینجا هرگز از دور چهارم عبور نکرده است.

او فرم خوبی را در باد هامبورگ، یک تورنمنت زمین چمن قبل از ویمبلدون نشان داد، اما بیمار شد و پس از پیروزی در یک مسابقه یک چهارم نهایی مجبور به کناره گیری شد. او در پیروزی دور اول خود مقابل لین ژو در روز دوشنبه کاملاً بهبود یافته بود و یک عنوان در اینجا سه ​​مورد از چهار مسابقه اصلی را برای او به ارمغان می آورد.

ریباکینا سال گذشته ویمبلدون را با اعتماد به نفس و فرم شگفت انگیزی برد و جابر را در سه ست برای اولین قهرمانی گرند اسلم شکست داد. اما شرطی شدن او همچنان در شک است. یک ویروس ماه گذشته او را مجبور کرد از مسابقات آزاد فرانسه کناره گیری کند و او گفت که وضعیت پس از آن بدتر شد. او گفت که اکنون حالش خوب است، اما باید تمرینات خود را تا رسیدن به ویمبلدون سبک تر می کرد.

سابالنکا سال گذشته حتی در ویمبلدون بازی نکرد. او اهل مینسک در بلاروس است و این مسابقات به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و همکاری بلاروس با آن تهاجم نظامی، همه بازیکنان روسیه و بلاروس را از شرکت در مسابقات محروم کرد.

سابالنکا دوست داشتنی روز شنبه، قبل از شروع مسابقات، کنفرانس خبری خود را با گفتن اینکه به سؤالات سیاسی پاسخ نخواهد داد، آغاز کرد زیرا قبلاً چندین بار این کار را انجام داده است. (ریباکینا در مسکو به دنیا آمد اما برای قزاقستان بازی می کند).

سابالنکا گفت که سال گذشته در طول اقامت بداهه خود به سختی توانسته مسابقات را تماشا کند.

او گفت: “من زیاد ویمبلدون را تماشا نکردم.” «احساس خیلی بدی داشتم و نمی‌توانستم آن را تماشا کنم. هر بار که ویمبلدون در تلویزیون پخش می‌شد، گریه می‌کردم.»

از این رو، او در دو سال گذشته تنها 8 بازی در زمین چمن انجام داده است، از جمله تنها دو مسابقه در سال جاری منتهی به ویمبلدون، و 5-3 پیش رفته است. شاید نگران کننده تر از سطح، باخت ویرانگر او در مسابقات آزاد فرانسه ماه گذشته بود. او در بازی نیمه نهایی با نتیجه 5-2 خدمت کرد و به کارولینا موچوا اجازه داد که برگردد و پیروز شود.

سابالنکا، 25 ساله، که اولین تورنمنت بزرگ خود را در مسابقات آزاد استرالیا امسال برد، این هفته در مورد سطح اعتماد به نفس او در زمین چمن سوال شد و گفت: “من دوست ندارم در مورد اعتماد به نفس صحبت کنم.”

او ادامه داد: «برای من کمی عجیب است. فقط می‌خواهم بگویم که اعتقاد قوی دارم که می‌توانم روی چمن خوب کار کنم. من قبلا آن را انجام دادم. من روی چمن احساس خوبی دارم.»

او مطمئناً در پیروزی دور اول خود در روز سه‌شنبه در این بازی خوب بازی کرد. فدرر پس از پیروزی اندی موری ترک کرد و نديد که سابالنکا شوت استادانه‌ای از بين پاها را از خط پايين، در حالی که پشت به تور زده بود، از دست داد. حریف او، پانا اودواردی از مجارستان، آماده بود تا دروازه را به رگبار بزند تا امتیاز را به دست آورد. سابالنکا لبخندی زد و مشت خود را برای ادای احترام به رالی هنری بلند کرد، در راه پیروزی در ست های مستقیم، 6-3، 6-2.

او پس از آن در دادگاه گفت: “من خیلی دلم برای این مکان تنگ شده بود، به همین دلیل امروز بهترین تنیس خود را بازی کردم.”

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما