نظر لحظه پرومته ای جدید ما

سپس از آن خواست که در 200 کلمه همین کار را انجام دهد. چند ثانیه دیگر.

سپس از آن خواست که به زبان عربی نیز چنین کند. به همین سرعت سپس به زبان ماندارین. دو ثانیه دیگر سپس دوباره به انگلیسی – اما در قالب غزل شکسپیر. چند ثانیه دیگر.

سپس کریگ از GPT-4 خواست که همان توصیف را در یک آیه الفبا بنویسد – جایی که خط اول با حرف A شروع می شود، خط دوم با B و غیره از طریق الفبا. این کار را با خلاقیت خیره کننده انجام داد و شروع کرد:

جذاب در واشنگتن، موزه ای بسیار بزرگ است،
برای آموزش، الهام بخشیدن و کمک به درک ما ساخته شده است.
ذهن های کنجکاو سیاره به آغوش ورد می روند،
کاوش در زبان و لطف پیچیده آن
هر نمایشگاهی در اینجا داستانی برای گفتن دارد،
از خاستگاه گفتار تا هنر قلاب.

و به همین ترتیب، از طریق Z.

آن شب به سختی توانستم بخوابم. برای مشاهده یک سیستم هوش مصنوعی – نرم افزار، ریزتراشه ها و اتصالات آن – هر بار آن سطح از اصالت را در چند زبان به چند زبان ایجاد می کند، خوب، اولین چیزی که به ذهن می رسد، مشاهده نویسنده داستان های علمی تخیلی آرتور سی کلارک بود که ” هر فن آوری به اندازه کافی پیشرفته غیر قابل تشخیص از سحر و جادو است.”

دومین چیزی که به ذهنم خطور کرد، لحظه‌ای در شروع «جادوگر شهر اوز» بود – صحنه گردبادی که در آن همه‌چیز و همه از جمله دوروتی و توتو در یک چرخش چرخان قرار می‌گیرند و سپس از دنیای روزمره، سیاه و سفید دور می‌شوند. کانزاس به سرزمین درخشان آینده‌نگر اوز، جایی که همه چیز رنگی است.

ما در شرف برخورد با چنین گردبادی هستیم. این یک لحظه پرومته ای است که ما وارد آن شده ایم – یکی از آن لحظات در تاریخ که ابزارهای جدید، روش های فکری یا منابع انرژی معرفی می شوند که آنقدر انحراف و پیشرفت در آنچه قبل از آن وجود داشته است هستند که نمی توان فقط یک چیز را تغییر داد. شما باید همه چیز را تغییر دهید یعنی چگونه خلق می کنید، چگونه رقابت می کنید، چگونه همکاری می کنید، چگونه کار می کنید، چگونه یاد می گیرید، چگونه حکومت می کنید و بله، چگونه تقلب می کنید، مرتکب جنایت می شوید و جنگ می کنید.

ما دوران کلیدی پرومته در 600 سال گذشته را می دانیم: اختراع ماشین چاپ، انقلاب علمی، انقلاب کشاورزی همراه با انقلاب صنعتی، انقلاب انرژی هسته ای، محاسبات شخصی و اینترنت و … اکنون این لحظه.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما