پس از شروعی متفاوت که به دلیل همهگیری ویروس کرونا پیچیده بود، سوله در هادسون یاردز منهتن روز چهارشنبه اعلام کرد که مردیث هاجز، معروف به مکس، مدیر اجرایی باله بوستون را به عنوان مدیر اجرایی جدید انتخاب کرده است.
جاناتان تیش، که در آوریل جانشین رئیس موسس شید، دانیل ال. دکتروف شد، و او – به همراه همسرش لیزی – در سال 2019، 27.5 میلیون دلار به آن کمک کرد، گفت: “او ترکیب مناسبی برای پیوستن به شید در این لحظه است.” ساخت و ساز ساختمان او یک رهبر اثبات شده است که جنبه تجاری فرهنگ را درک می کند، اما به جنبه فرهنگی فرهنگ نیز علاقه دارد.
سمت مدیر اجرایی ابتدا در اختیار الکس پوتس بود که قبلاً جشنواره بین المللی منچستر را تأسیس کرده بود و به عنوان مدیر هنری اسلحه خانه پارک اونیو خدمت می کرد. اما او در ژانویه از عنوان مدیر اجرایی صرف نظر کرد، زمانی که سازمان گفت که او تنها بر نقش خود به عنوان مدیر هنری تمرکز خواهد کرد.
Shed که با وعدههای بسیار خوبی در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد، شاهد برخی از برنامههای بلندپروازانه اولیه آن بود که با نظرات متفاوتی روبرو شد. و قبل از اینکه مانند بسیاری از مؤسسات فرهنگی دیگر تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار گرفت، زمان کمی برای ایجاد شتاب یا مخاطب داشت: 28 نفر از 107 کارگر تمام وقت آن در ژوئیه 2020 بیکار شدند و بودجه عملیاتی سالانه آن به کاهش یافت. 26.5 میلیون دلار از 46 میلیون دلار.
در یک مصاحبه تلفنی، هاجز، که اواخر سال جاری شروع به کار خواهد کرد، گفت که در مورد چشم انداز موسسه احساس اطمینان می کند. او گفت: “آلمان در آستانه یکی از بدترین بحران هایی که دنیای هنر تا به حال مجبور به تحمل آن شده است افتتاح شد.” “در وجود کوتاه شید می توان به مقدار زیادی افتخار کرد.”
رئیس موسس شید، دکتروف، که در زمان مایکل آر. بلومبرگ، شهردار سابق، معاون شهردار بود، به دلیل بیماری از این سمت کنارهگیری کرد.
بلومبرگ به عنوان شهردار، با تأمین 75 میلیون دلار کمک هزینه شهری برای سوله، به شروع پروژه کمک کرد و او شخصاً 130 میلیون دلار از دارایی خود را به مرکز هنری با ارزش 475 میلیون دلاری که از لحاظ معماری جاه طلبانه است، اهدا کرده است.
تیش گفت: «بدیهی است که لحظه بسیار سختی برای همه نهادهای فرهنگی است. “آلون هم فرقی ندارد.”
علیرغم چالشهای اقتصادی، سوله موفقیتهای قابلتوجهی داشته است، از جمله اجراهای فروختهشده برای «Craight Line Crazy»، نمایش اخیر درباره رابرت موزس با حضور رالف فاینس، و یک نمایشگاه بلندپروازانه سه قسمتی توسط هنرمند آرژانتینی توماس ساراسینو.
پوتس به هاجز گزارش می دهد، او گفت که از کار کردن با او “خوشبخت و هیجان زده” احساس می کند و “برای اینکه الکس را آزاد کند تا تمام انرژی و توجه خود را روی اشتیاق خود بگذارد.”
پوتس گفت که مشتاقانه منتظر کار با او است. او در بیانیهای گفت: «داشتن تخصص او به من این امکان را میدهد که به طور کامل بر روی مسیر هنری خود تمرکز کنم، تولید و ارائه محصولات جدید جاه طلبانه و توسعه قالبهای هنری جدید».
هاجز خود را «استراتژیک» و «داده محور» توصیف کرد. هاجز در پاسخ به این سوال که آیا هدفی برای ایجاد مخاطب، درآمد یا موقوفه شید دارد یا خیر، گفت: “من فردی کمی هستم، بنابراین مطمئن هستم که این هدف محقق خواهد شد.”
هاجز، فارغ التحصیل کالج هاروارد و مدرسه بازرگانی هاروارد، همچنین مشاور ارشد باین اند شرکت بود.
در باله بوستون، که او از سال 2014 رهبری آن را برعهده داشت، هاجز مبلغ موقوفه را بیش از دو برابر کرد و از 14 میلیون دلار به 36 میلیون دلار رسید. به رهبری تلاشهای سازمان برای تنوع، برابری و شمول کمک کرد. و برای فصل 2022-2023 این شرکت به 170000 نفر رسید که دومین بالاترین تعداد آن در تاریخ است.
قبل از رفتن به باله بوستون، او به عنوان مدیر اجرایی Gallim Dance، یک شرکت رقص معاصر در بروکلین، و در نقشهای مختلف در موزه هنر مدرن، از جمله مدیر پروژه، توسعه استراتژیک، عضویت و ابتکارات فناوری، خدمت کرد.