تراشه ها خروج از چین را برای ایالات متحده سخت می کند

در ماه می، Micron Technologies، سازنده تراشه آیداهو، به عنوان بخشی از جنگ فناوری ایالات متحده و چین متحمل ضربه جدی شد. دولت چین شرکت‌هایی را که اطلاعات مهم را مدیریت می‌کنند از خرید تراشه‌های Micron منع کرد و گفت این شرکت در بررسی امنیت سایبری شکست خورده است.

میکرون گفت این تغییر می تواند تقریباً یک هشتم درآمد جهانی آن را از بین ببرد. با این حال، در ماه ژوئن، این سازنده تراشه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های خود را در چین افزایش می‌دهد – با افزودن 600 میلیون دلار به توسعه تأسیسات بسته‌بندی تراشه در شهر شیان چین.

در اطلاعیه ای که در حساب رسانه های اجتماعی چینی این شرکت منتشر شده است، آمده است: «این پروژه سرمایه گذاری نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر Micron به تجارت و تیم چینی خود است.

شرکت‌های نیمه‌رسانای جهانی با تلاش برای ایجاد شکاف فزاینده بین ایالات متحده و چین، در موقعیت بسیار دشواری قرار گرفته‌اند. صنعت نیمه هادی با محدودیت های جدید و اقدامات تنبیهی اعمال شده از سوی هر دو طرف، به نقطه صفر رقابت فناوری بین واشنگتن و پکن تبدیل شده است.

مقامات آمریکایی می گویند محصولات آمریکایی وارد برنامه های نظامی و نظارتی چین شده است که در تضاد با منافع امنیت ملی ایالات متحده است. آنها محدودیت‌های فزاینده‌ای را بر نوع تراشه‌ها و تجهیزات ساخت تراشه‌هایی که می‌توان به چین ارسال کرد، اعمال کرده‌اند و مشوق‌های جدیدی از جمله کمک‌های مالی و اعتبارات مالیاتی را برای سازندگان تراشه که تصمیم به ساخت عملیات جدید در ایالات متحده دارند، ارائه می‌کنند.

اما ساخت کارخانه ها ممکن است سال ها طول بکشد و روابط شرکتی بین کشورها همچنان قوی است. چین بازار بزرگی برای چیپس است، زیرا کارخانه‌های بسیاری که محصولات غنی از تراشه تولید می‌کنند، از جمله گوشی‌های هوشمند، ماشین ظرفشویی، ماشین‌ها و رایانه‌ها را در خود جای داده است که هم به سراسر جهان صادر می‌شوند و هم توسط مصرف‌کنندگان در چین خریداری می‌شوند.

به طور کلی، چین تقریباً یک سوم فروش جهانی نیمه هادی ها را به خود اختصاص داده است. اما برای برخی از سازندگان تراشه، این کشور 60 درصد یا 70 درصد از درآمد آنها را تشکیل می دهد. حتی زمانی که تراشه ها در ایالات متحده تولید می شوند، اغلب برای مونتاژ و آزمایش به چین ارسال می شوند.

امیلی اس واینستین، محقق مرکز امنیت و فناوری های نوظهور جورج تاون، می گوید: «ما نمی توانیم فقط یک سوئیچ را باز کنیم و ناگهان بگوییم که باید همه چیز را از چین خارج کنید.

اتکای این صنعت به چین نشان می دهد که چگونه یک رابطه اقتصادی نزدیک – اما بسیار بحث برانگیز – بین واشنگتن و پکن چالش هایی را برای هر دو طرف ایجاد می کند.

این تنش‌ها در سفر هفته جاری جانت ال. یلن، وزیر خزانه‌داری از پکن، منعکس شد، جایی که او سعی کرد با نادیده گرفتن برخی از رویه‌های چین در مسیر خوبی حرکت کند و در عین حال تاکید کرد که ایالات متحده به دنبال قطع روابط با این کشور نیست.

خانم یلن از اقدامات تنبیهی اخیراً چین علیه شرکت های خارجی، از جمله محدود کردن صادرات برخی مواد معدنی مورد استفاده در تراشه سازی، انتقاد کرد و گفت که چنین اقداماتی دلیل تلاش دولت بایدن برای وابستگی کمتر تولیدکنندگان آمریکایی به چین است. اما او همچنین روابط ایالات متحده و چین را استراتژیک و مهم تأیید کرد.

خانم یلن در طی میزگردی با شرکت های آمریکایی فعال در چین گفت: “من روشن کرده ام که ایالات متحده به دنبال جدایی عمده اقتصادهای ما نیست.” ما به دنبال تنوع هستیم، نه جدایی. جداسازی دو اقتصاد بزرگ جهان برای اقتصاد جهانی بی‌ثبات‌کننده خواهد بود و انجام آن عملاً غیرممکن خواهد بود.»

دولت بایدن در آستانه شروع سرمایه گذاری هنگفت در تولید نیمه هادی های آمریکایی برای فریب کارخانه ها از چین است. در اواخر سال جاری، انتظار می رود که وزارت بازرگانی شروع به توزیع بودجه برای کمک به شرکت ها در ساخت تاسیسات تراشه های ایالات متحده کند. این پول با رشته‌هایی همراه خواهد بود: شرکت‌هایی که بودجه دریافت می‌کنند باید از گسترش امکانات تولیدی با فناوری پیشرفته در چین خودداری کنند.

دولت همچنین در حال بررسی محدودیت‌های بیشتری بر روی تراشه‌هایی است که می‌توانند به چین ارسال شوند، به عنوان بخشی از فشار برای گسترش و نهایی کردن محدودیت‌های گسترده‌ای که اکتبر گذشته صادر کرد.

به گفته افراد آشنا، این اقدامات می‌تواند شامل محدودیت‌های بالقوه در فروش تراشه‌های پیشرفته مورد استفاده برای هوش مصنوعی به چین، محدودیت‌های جدید برای دسترسی شرکت‌های چینی به خدمات رایانش ابری ایالات متحده و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایالات متحده در بخش تراشه‌های چینی باشد. برنامه ها

دولت همچنین در حال بررسی تعلیق مجوزهایی است که به برخی از سازندگان تراشه آمریکایی اعطا کرده است که به آنها اجازه می‌دهد به فروش محصولات به هواوی، شرکت مخابراتی چینی ادامه دهند.

ژاپن و هلند که میزبان شرکت‌هایی هستند که تجهیزات پیشرفته تولید تراشه را تولید می‌کنند، محدودیت‌های جدیدی را بر فروش خود به چین اعمال کرده‌اند که بخشی از آن به دلیل اصرار ایالات متحده است.

چین محدودیت‌هایی از جمله کنترل‌های جدید صادراتی بر روی مواد معدنی مورد استفاده در تولید تراشه را اعمال کرده است.

در میان مقررات سخت‌تر و برنامه‌های تشویقی جدید از سوی ایالات متحده و اروپا، شرکت‌های تراشه‌های جهانی به طور فزاینده‌ای به دنبال انتخاب مکان‌های سرمایه‌گذاری عمده بعدی خود به خارج از چین هستند. اما ساخت این تأسیسات احتمالاً سال ها طول خواهد کشید، به این معنی که هرگونه تغییر در بازار جهانی نیمه هادی ها به تدریج آشکار خواهد شد.

جان نوفر، رئیس انجمن صنعت نیمه هادی، که نماینده صنعت تراشه است، در بیانیه ای گفت که تشدید مداوم کنترل ها خطر قابل توجهی برای رقابت جهانی صنعت ایالات متحده دارد.

او گفت: «چین بزرگ‌ترین بازار نیمه‌رساناها در جهان است و شرکت‌های ما برای ادامه رشد، نوآوری و جلوتر از رقبای جهانی باید در آنجا تجارت کنند.» ما راه حل هایی را توصیه می کنیم که از امنیت ملی محافظت کند، از آسیب سهوی و پایدار به صنعت تراشه جلوگیری کند و از تشدید تنش های آینده جلوگیری کند.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما