طبق یادداشت داخلی رئیسجمهور این اتحادیه در روز سهشنبه، اتحادیه کارگران خودرو، یک اتحادیه کارگری قدرتمند، در حال برنامهریزی برای عدم تایید رئیس جمهور بایدن در مراحل اولیه رقابتهای ۲۰۲۴ است.
در این یادداشت که توسط شاون فاین، رئیس اتحادیه مستقر در دیترویت نوشته شده است، آمده است که رهبری اتحادیه کارگران خودرو هفته گذشته برای دیدار با مقامات دولت بایدن به واشنگتن سفر کرده و «نگرانیهای خود را در مورد انتقال خودروهای الکتریکی» که رئیسجمهور اعلام کرده است، بیان کرده است. را دنبال کرده است.
این یادداشت نشان میدهد که چگونه برخی از جسورانهترین اقدامات آقای بایدن برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، که به پایگاه لیبرال او روحیه میدهد، میتواند در عین حال حمایت سیاسی او را در میان حوزههای انتخابیه مهم دیگر تضعیف کند. اندازه UAW در دهههای اخیر کاهش یافته است، اما هنوز حدود 400000 عضو فعال دارد، با حضور قوی در میشیگان، ایالت میدان نبرد حیاتی برای دموکراتها.
در ماه آوریل، دولت بایدن بلندپروازانه ترین مقررات آب و هوایی کشور را پیشنهاد کرد که تضمین می کند تا سال 2032 دو سوم خودروهای سواری جدید تماماً برقی باشند – از 5.8 درصد امروز. این قوانین، در صورت تصویب، می توانند آلودگی ناشی از گرم شدن سیاره از لوله های اگزوز خودروها، بزرگترین منبع انتشار گازهای گلخانه ای کشور را به شدت کاهش دهند. اما آنها با هزینه هایی برای کارگران خودرو همراه هستند، زیرا برای مونتاژ یک وسیله نقلیه تمام برقی به کمتر از نیمی از کارگران نیاز است، همانطور که برای ساخت یک خودروی بنزینی انجام می شود.
در این یادداشت، آقای فاین «نقاط صحبتی» را برای اعضا در مورد اینکه چرا اتحادیه بلافاصله پشت سر آقای بایدن قرار نمیگیرد، ارائه کرد و نوشت که اگر شرکتها یارانههای فدرال دریافت میکنند، کارگران «باید با دستمزدها و مزایای بالا جبران شوند».
در این یادداشت با اشاره به خودروهای برقی آمده است: «انتقال خودروهای الکتریکی در خطر جدی تبدیل شدن به یک مسابقه به سمت پایین است. ما میخواهیم ببینیم که رهبری ملی قبل از اینکه هر گونه تعهدی را بپذیریم به این موضوع پشتیبان باشد.»
آقای فاین به عنوان یک نامزد شورشی در سال جاری برنده ریاست UAW شد و رئیس فعلی، ری کوری را کنار زد. آقای فاین پیش از مذاکرات قرارداد، مسیر تقابلآمیزتری را وعده داد. او در این یادداشت اشاره میکند که 150000 کارگر خودرو در ماه سپتامبر برای یک قرارداد جدید با سه شرکت بزرگ خودروسازی میجنگند و مینویسد: “ما در کنار هر کسی که در کنار اعضای ما در این مبارزه بایستد خواهیم ایستاد.”
حمایت از کارگر بخش مهمی از ائتلاف سیاسی آقای بایدن و تصویر او از خود به عنوان مبارز طبقه متوسط است.
چند ساعت پس از ورود رسمی آقای بایدن به رقابت های انتخاباتی 2024، تعدادی از اتحادیه های کارگری برتر از آقای بایدن حمایت کردند، از جمله اتحادیه حمل و نقل ادغام شده، اتحادیه بین المللی کارکنان خدمات و اخوان بین المللی کارگران برق.
آقای فاین در یادداشت خود نوشت: “چند اتحادیه ملی به سرعت تایید کردند.” کارگران متحد خودرو هنوز تاییدیه ای ارائه نکرده است.
مبارزات انتخاباتی آقای بایدن در یک بیانیه خبری از حمایت او از سوی سایر اتحادیه های کارگری خبر داد. نکته قابل توجه، اولین حضور عمومی آقای بایدن پس از اعلام کمپین انتخاباتی مجددش در هفته گذشته، سخنرانی در یک کنفرانس کارگری در پایتخت کشور بود.
او هفته گذشته به جمعیت تشویق کننده اتحادیه گفت: “من بارها گفته ام: وال استریت آمریکا را نساخت.” طبقه متوسط آمریکا را ساخت و اتحادیه ها طبقه متوسط را ساختند!
اتحادیه کارگران خودرو که از لحاظ تاریخی از دموکرات ها حمایت کرده و از آقای بایدن در سال 2020 حمایت کرده است، در این یادداشت به صراحت اعلام می کند که قصد حمایت از نامزد پیشتاز جمهوری خواهان، رئیس جمهور سابق، دونالد جی. ترامپ را ندارد. در عوض به نظر می رسد که فعلاً خودداری از تأیید رسمی پیشنهادی برای اهرم یا امتیازاتی از سوی دولت باشد.
در یادداشت آقای فاین که اولین بار توسط دیترویت نیوز گزارش شد، آمده است: «یک دوره ریاست جمهوری دیگر دونالد ترامپ یک فاجعه خواهد بود. اما اعضای ما باید جایگزینی را ببینند که نتایج واقعی را ارائه دهد. ما باید اعضای خود را در پشت یک برنامه سیاسی طرفدار کارگر، هوادار اقلیم و دموکراسی سازماندهی کنیم که بتواند برای طبقه کارگر مفید واقع شود.»
آقای بایدن به عنوان محور اصلی تلاش خود برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، به دنبال تسریع انتقال به وسایل نقلیه تمام الکتریکی بوده است. گزارش سال 2021 آژانس بین المللی انرژی نشان داد که کشورها باید فروش خودروهای جدید بنزینی را تا سال 2035 متوقف کنند تا از مرگبارترین اثرات گرم شدن سیاره جلوگیری کنند.
برای کمک به رسیدن به این هدف، آقای بایدن ناوگانی از سیاستهای طراحی شده برای ارتقای وسایل نقلیه الکتریکی را به اجرا گذاشته است.
مقررات اقلیمی پیشنهادی دولت بایدن که در ماه آوریل اعلام شد، برای افزودن دندانهای قانونی به مشوقهای مصرفکننده طراحی شده است و خودروسازان را مجبور به تولید و فروش بیشتر خودروهای برقی میکند. قوانین آژانس حفاظت از محیط زیست، با این حال، هنوز نهایی نشده است: آنها برای اظهار نظر عمومی باز هستند و هنوز هم می توانند تضعیف شوند یا قبل از تکمیل در سال آینده تغییر کنند.
در حالی که دولت بایدن در ماه گذشته خود را برای رونمایی از قوانین جدید خودروهای پاک آماده می کرد، مقامات برنامه ریزی کردند تا مایکل اس. ریگان، رئیس EPA، سیاست های خود را در دیترویت، محاصره شده توسط خودروهای تمام الکتریکی ساخت آمریکا، اعلام کند.
اما با توجه به اینکه مدیران خودرو و کارگران یونایتد خودرو از جزئیات مقررات پیشنهادی مطلع شدند، به گفته دو نفر از افراد آشنا به تفکر آنها، برخی از حمایت عمومی از آن ناراحت شدند. به گفته سخنگوی این سازمان، هیچ کس از کارگران United Auto Workers در مراسم رونمایی شرکت نکرد، اگرچه نمایندگانی از فورد، جنرال موتورز و مرسدس بنز در آنجا حضور داشتند.
و محیط از دیترویت به مقر EPA در واشنگتن منتقل شد.