زمین لرزه اندونزی زلزله قدرتمند 7.3 ریشتری سوماترای غربی را لرزاند، هشدار سونامی صادر شد اخبار جهان

جاکارتا: سازمان هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر بامداد روز سه شنبه استان غربی سوماترای غربی اندونزی را لرزاند و احتمال وقوع سونامی وجود داشت. به گزارش خبرگزاری شینهوا، این زمین لرزه در ساعت 03:00 بامداد سه شنبه به وقت جاکارتا (2000 GMT دوشنبه) با مرکز آن در 177 کیلومتری شمال غربی منطقه جزایر منتاوای و در عمق 84 کیلومتری زیر بستر دریا رخ داد.

هشدار سونامی صادر شد

هشدار سونامی توسط آژانس اعلام شده است، زیرا لرزش زمین لرزه پتانسیل ایجاد امواج غول پیکر را دارد. زمین لرزه شدید زیردریایی، جریان هایی از مردم را پیش از رفع خطر سونامی به مناطق مرتفع در شرق اندونزی فراری داد. فیلم منتشر شده توسط آژانس ملی کاهش بلایای طبیعی نشان می‌دهد که جریان‌هایی از مردم روستایی در جزیره منتاوای با پای پیاده و موتورسیکلت‌ها زیر باران در تاریکی به ارتفاعات گریخته‌اند، در حالی که برخی از بیماران در بیمارستان روستا به حیاط خود منتقل شده‌اند زیرا شکاف‌هایی در مرکز ایجاد شده است. کف.

این تکانه ها در نواحی و شهرهای استان های سوماترای غربی و سوماترای شمالی احساس شد و برخی نقاط دستور تخلیه به مناطق مرتفع را صادر کردند. عبدالمهری، سخنگوی آژانس گفت که ساکنان بخش‌هایی از استان سوماترای غربی، از جمله مرکز استان پادانگ، زلزله را برای حدود 30 ثانیه به شدت احساس کردند.

او گفت که بسیاری از ساکنان چندین روستا در جزیره منتاوای آواره در مناطق مرتفع بمانند، اگرچه هشدار سونامی به دلیل ترس از پس لرزه ها پایان یافت، او گفت که مقامات همچنان در حال جمع آوری اطلاعات درباره خسارات هستند.

مرکز زمین‌لرزه 7.1 ریشتری در 170 کیلومتری جنوب شرقی Teluk Dalam، یک شهر ساحلی در منطقه جنوب نیاس در سوماترای شمالی، در عمق 15 کیلومتری زمین رخ داد. شدت پس لرزه ها به 5.8 رسید.

پس از هشدار اولیه سونامی، آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی آن را درست قبل از طلوع آفتاب، حدود دو ساعت پس از زلزله، لغو کرد. این آژانس در ابتدا قدر اولیه را 7.3 اعلام کرد، اما بعداً آن را به 6.9 تغییر داد. تغییرات در اندازه گیری های اولیه رایج است.

داریونو، رئیس مرکز زلزله و سونامی آژانس، که با نام واحدی شناخته می‌شود، گفت که بر اساس مشاهدات سطح دریا، سونامی‌های جزئی 11 سانتی‌متری (4.3 اینچ) در منطقه ساحلی تانا بالا در منطقه نیاس جنوبی شناسایی شده است.

اندونزی، مجمع‌الجزایر وسیعی با 270 میلیون نفر جمعیت، اغلب در معرض زلزله، فوران‌های آتشفشانی و سونامی قرار می‌گیرد. در ماه نوامبر، شدت 5.6 ریشتر حداقل 340 نفر را کشت و به بیش از 62600 خانه در بخشی از جاوه غربی آسیب رساند.

window.addEventListener(‘scroll’, (event) => {
var script = document.createElement(‘script’);
script.src=”https://connect.facebook.net/en_GB/sdk.js#xfbml=1&version=v5.0&appId=2512656768957663&autoLogAppEvents=1″;
document.body.appendChild(script);
}, { once: true });window.addEventListener(‘scroll’, (event) => {
var script = document.createElement(‘script’);
script.src=”https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=1911135012435337&autoLogAppEvents=1″;
document.body.appendChild(script);
}, { once: true });

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما