رقص چهارشنبه جنا اورتگا یک دعوت است. عجیب باش

در مورد رقص چهارشنبه چیست؟ او شما را از همان اولین نگاه خیره کننده اش اسیر می کند.

در حالی که شانه‌هایش را می‌پیچد، چتری از پشت ابروهایش می‌گذرد و سپس با بی‌حوصلگی وحشیانه، یک دستش را بالای سرش پرت می‌کند و سپس دست دیگر را قبل از برداشتن گام‌های دستوری در امتداد یک خط مستقیم. این آن پیاده روی تند چهارشنبه است، این همان نگاه سرد چهارشنبه است.

اما با این رقص، جنا اورتگا، که نقش اصلی “چهارشنبه” را در نتفلیکس بازی می کند، چیزی برای گفتن دارد، چیزی برای نشان دادن. از یک انقباض بی‌جسم به دیگری، رقص بر جسارت نمایشی، بر طنز عجیب و غریب بنا می‌شود. این رقص سرکش یک ناسازگار است. این یک جشن عجیب است.

رقص ویروسی از قسمت چهارم، “وای چه شبی” که توسط اورتگا طراحی شده است، که جذابیت تاریک فراوانی را برای نمایش چهارشنبه آدامز به ارمغان می‌آورد، زندگی پس از مرگ قدرتمندی را در TikTok تجربه می‌کند، زیرا نوجوانان بی‌شماری مراحل را با شرایط خود انجام می‌دهند. . برای کرامپ ها هم بد نبوده است. آهنگی که او با آن می رقصد، «Goo Goo Muck» کلاسیک آن گروه در سال 1981، شاهد افزایش استریم ها بوده است.

این همچنین یک بسط رقص از چگونگی حرکت چهارشنبه در جهان است: مستقیم، شیطانی و کاملا خلع سلاح.

در نمایش، حصارهای اورتگا; او می جنگد طعنه او ممکن است ویژگی های او را بی بیان کند، اما در پشت نمای سفتی او – با نگه داشتن بازوهایش در کنارش، او بیشتر شبیه یک آواتار به نظر می رسد تا یک دختر نوجوان – چهارشنبه او آماده ی جهش است. وقتی او می رقصد، به همان اندازه مستقیم است و رویکردی پسامدرن به خود می گیرد با چهره ای که هیچ چیز را از بین نمی برد. او در مورد حرکت خود اظهار نظر نمی کند. او آن را اجرا می کند هوی و هوس ناخوشایند رقص در بدن او و بدن او به تنهایی رخ می دهد.

اگرچه احترام گذاشتن به رقص دیگری که از باب فوسه الهام گرفته می‌شود سخت است، طراح رقصی که حرکت سبک‌سازی‌شده‌اش با بسیاری از افراد – قطعا بیانسه – چهارشنبه متفاوت است. اورتگا در توییتر از فوسه و دیگرانی که بر رقص او تأثیر گذاشتند تشکر کرد: لیزا لورینگ، که در دهه 1960 در تلویزیون «خانواده آدامز» در یک چهارشنبه جوان‌تر بازی کرد. خوانندگان Siouxsie Sioux و Lene Lovich. بازیگر دنیس لاوانت و “تصاویر آرشیوی رقص گوت ها در کلوب ها در دهه 80.”

اورتگا: “در این مورد به من کمک کرد.” در توییتر نوشت.

اما وقتی تأثیرات از بدن اورتگا بیرون می‌آیند، به نوعی به او تبدیل می‌شوند. جذاب‌ترین آن‌ها مربوط به صحنه‌ای قدیمی از مجموعه‌های دهه 1960 است که در آن چهارشنبه لورینگ به لورچ می‌آموزد چگونه «درو» را برقصد. انگار روی یخ، پاهای کوچکش را با سرعتی سرسام‌آور می‌چرخاند و دست‌هایش را به جلو و عقب می‌چرخاند، و لورچ را تشویق می‌کند تا آن را بچرخاند: «کمی شل کن،» او می‌گوید: «به خودت اجازه بده. برو

این کلمات در قلب شماره اورتگا قرار دارند، که مانند بسیاری از رقص‌های جذاب جلوی دوربین، غافلگیرکننده است: رقص بی‌باک لاوانت در پایان فیلم «Beau Travail»، صحنه معروف کافه‌ای که اغلب در ژان لوک به آن اشاره می‌شود. “بنده یک قسمت” گدار. صحنه‌های دیگر فیلمی که از «Bande à part» الهام گرفته‌اند نیز به رقص چهارشنبه نزدیک هستند: رقص جوانان سونیک در «مردان ساده» هال هارتلی و شیار شنی که اوما تورمن و جان تراولتا در «داستان پالپ» ایجاد کردند.

اورتگا، مانند لاوانت، به صورت انفرادی می رقصد. او با پوشیدن لباسی با درام بالا با رفلکس‌های مشکی آبشاری – همکلاسی‌هایش کسل‌کننده هستند، با لباس سفید – او فضا را به شیوه‌ای که شخصیتش صحبت می‌کند قطع می‌کند: ناگهانی، تند و گزنده، اما با خطوط لحظه‌ای روح‌انگیز. به قول لورینگ، او شل می شود. خودش را رها می کند در حد عقل. این «آواز خواندن در باران» نیست – همان ایده یافتن آرامش در یک گودال باعث می‌شود که چهارشنبه چشم‌ها گرد شود – بلکه یک پیچ در پیچ به چپ در مسیری لغزنده است. اورتگا در حالی که باسن و بازوهای به عقب رانده شده است، به داخل و خارج کادر می‌لغزد تا مانند او چهارشنبه خواهد بود.

او با توالی شروع و توقف حرکات، جذابیت مرده چهارشنبه را به تصویر می کشد. در یک نقطه، او سر خود را از این طرف به آن طرف تکان می دهد، مانند بادام زمینی های پرنده در زمان کریسمس. در دیگری، او ناپدید می‌شود و تنها برای بازگشت – با اشاره به شخصیت Thing – در حالی که دستش بر شانه دوستش ضربه می‌زند. در این سقوط و بهبودی سریع، او به برخی از تظاهرکنندگان لاوانت در «Beau Travail» اشاره می‌کند.

همانطور که اورتگا از یک آزمایش حرکتی به آزمایش دیگر می‌لغزد – ضربات بازوی معروف Fosse در حالی که به جلو می‌چرخد، چرخش‌های تاکیدی بدن و بازوهای مارپیچی در تکان دادن سر به قاب‌های مورتیشیا آدامز وجود دارد – او آزاد به نظر می‌رسد، گویی یک روح رقصنده در درون او آزاد شده است. . او از روده اش حرکت می کند. چه کسی اهمیت می دهد که کسی چه فکری می کند؟ نکته رقص چهارشنبه این است: این رقص توانمندسازی است و برای همه است. جوری برقص که برایت مهم نیست چه کسی تماشا می کند، و مهمتر از همه، عجیب و غریب باش. این کاری است که چهارشنبه انجام می دهد.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما