بایدن طرح بخشودگی وام های دانشجویی را اعلام کرد. منتقدان از تورم می ترسند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه گفت که دولت ایالات متحده 10000 دلار وام دانشجویی را برای میلیون ها دانشجوی سابق کالج بدهکار خواهد بخشید و به تعهدی که در کمپین 2020 برای کاخ سفید داده بود، عمل می کند.

این اقدام می تواند حمایت از همتایان دموکرات خود را در انتخابات نوامبر کنگره افزایش دهد، اما برخی از اقتصاددانان گفتند که ممکن است تورم را تقویت کند و برخی از جمهوری خواهان در کنگره ایالات متحده این سوال را مطرح کردند که آیا رئیس جمهور دارای اختیار قانونی برای لغو بدهی است یا خیر.

بخشودگی بدهی ها صدها میلیارد دلار برای هزینه های جدید مصرف کننده که می تواند با هدف خرید مسکن و سایر هزینه های کلان باشد، آزاد می کند، به گفته اقتصاددانانی که گفتند این چروک جدیدی به مبارزه با تورم در کشور می افزاید.

بایدن در طی سخنانی در کاخ سفید گفت: این اقدامات «برای خانواده‌هایی است که بیشتر از همه به آن‌ها نیاز دارند – کارگران و طبقه متوسط ​​به ویژه در طول همه‌گیری به شدت آسیب دیده‌اند». او متعهد شد که هیچ خانوار پردرآمدی از آن بهره نخواهند برد و به انتقاد اصلی از این طرح پرداخت.

بایدن با اشاره به کاهش مالیات جمهوری خواهان که بر اساس آن تصویب شد، گفت: من هرگز برای کمک به آمریکایی های کارگر و طبقه متوسط ​​عذرخواهی نخواهم کرد، به ویژه نه از همان افرادی که به کاهش مالیات 2 تریلیون دلاری رای دادند که عمدتاً به نفع ثروتمندترین آمریکایی ها و بزرگترین شرکت ها بود. رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ

موجودی وام گیرندگان از ابتدای شیوع کووید-19 مسدود شده است و از مارس 2020 برای اکثر وام‌های دانشجویی فدرال نیازی به پرداخت نیست.

جمهوری خواهان عمدتا با بخشش وام های دانشجویی مخالف بودند و آن را ناعادلانه می خواندند زیرا به طور نامتناسبی به افرادی که درآمد بیشتری کسب می کنند کمک می کند.

سوسیالیسم وام دانشجویی پرزیدنت بایدن سیلی است بر صورت هر خانواده ای که برای پس انداز کالج فداکاری کرد، هر فارغ التحصیلی که بدهی خود را پرداخت کرد، و هر آمریکایی که مسیر شغلی خاصی را انتخاب کرد یا داوطلب خدمت در نیروهای مسلح ما برای اجتناب از آن شد. میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، روز چهارشنبه گفت.

سوزان رایس مشاور سیاست داخلی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که دولت هنوز برچسب قیمت بسته را تعیین نکرده است، که بستگی به تعداد افراد درخواست کننده برای آن دارد. او گفت که وام های دانشجویی که پس از 30 ژوئن امسال دریافت شده اند، واجد شرایط نیستند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که دولت طبق قانونی که اجازه چنین اقدامی را در شرایط اضطراری ملی مانند همه‌گیری می‌دهد، اختیار قانونی برای بخشودگی بدهی‌ها دارد. پیش از این، الیز استفانیک، نماینده جمهوری خواه آمریکا، این طرح را “بی پروا و غیرقانونی” خوانده بود.

شهریه دانشگاه های آمریکا به طور قابل توجهی بالاتر از سایر کشورهای ثروتمند است و مصرف کنندگان آمریکایی 1.75 تریلیون دلار بدهی وام دانشجویی دارند که بیشتر آن در اختیار دولت فدرال است. بایدن گفت اگر کمک اقتصادی به دانشجویان ارائه نشود، سایر کشورها می توانند از نظر اقتصادی ایالات متحده را دور بزنند.

مکث همه گیر

کاخ سفید اعلام کرد که دولت توقف بازپرداخت وام های دانشجویی مرتبط با بیماری همه گیر کووید-19 را تا پایان سال تمدید خواهد کرد، در حالی که 10000 دلار بدهی دانشجویی را برای وام گیرندگان مجرد با درآمد سالانه کمتر از 125000 دلار در سال یا زوج های متاهل که درآمد کمتر از 250،000 دلار دارند، بخشوده است.

وزارت آموزش گفت که حدود 8 میلیون وام گیرنده به طور خودکار تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. دیگران باید درخواست بخشش کنند.

دولت همچنین 20000 دلار بدهی را برای حدود 6 میلیون دانش‌آموز از خانواده‌های کم‌درآمدی که کمک‌های مالی پل فدرال دریافت کرده‌اند، می‌بخشد و قانون جدیدی را پیشنهاد می‌کند که از برخی درآمدها از برنامه‌های بازپرداخت محافظت می‌کند و برخی مانده‌های وام را پس از 10 سال بازپرداخت می بخشد. اداره آموزش و پرورش گفت.

مطالعه فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که کاهش 10000 دلار بدهی فدرال برای هر دانش آموز بالغ بر 321 میلیارد دلار خواهد بود و کل موجودی 11.8 میلیون وام گیرنده یا 31 درصد از آنها را از بین می برد.

تاثیر تورم

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت که این طرح می تواند تا 43 میلیون دانشجو وام گیرنده را از بین ببرد و بدهی حدود 20 میلیون را به طور کامل لغو کند.

پس از 31 دسامبر، دولت پرداخت وام های دانشجویی باقی مانده را که در طول همه گیری متوقف شده بود، از سر می گیرد. این مقام مسئول گفت: این امر هرگونه اثرات تورمی بخشودگی را جبران می کند. این مقام گفت که از سرگیری پرداخت ها حتی می تواند اثر کاهنده ای بر قیمت ها داشته باشد.

لری سامرز، وزیر سابق خزانه داری آمریکا با این نظر مخالف بود. او در توییتر گفت که بخشودگی بدهی “منابعی را مصرف می کند که می تواند برای کمک به کسانی که به هر دلیلی شانس حضور در دانشگاه را ندارند، بهتر استفاده شود. همچنین با افزایش شهریه ها تورم زا خواهد بود.”

به طور مشابه، جیسون فورمن، استاد دانشگاه هاروارد که ریاست شورای مشاوران اقتصادی را در دوران دولت اوباما بر عهده داشت، گفت که لغو بدهی ها قدرت کاهش تورم قانون کاهش تورم را باطل می کند. او گفت: «ریختن تقریباً نیم تریلیون دلار بنزین روی آتش تورمی که در حال حاضر شعله ور است، بی پروا است.

مارک زندی، تحلیلگر ارشد مودیز، در کنار کاخ سفید قرار گرفت و گفت که از سرگیری پرداخت میلیاردها دلار در ماه در پرداخت وام دانشجویی “رشد را مهار می کند و تورم زا است.”

(رویترز)

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما