در مورد همسایه ای که به طور لفظی با فرزندش آزار و اذیت می کند، چه باید بکنم؟

من در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنم که می توانید به راحتی از راهرو بشنوید که در آپارتمان های دیگران چه می گذرد. من اخیراً داشتم می رفتم و شنیدم که همسایه ام در مورد تکالیف پسر 8 ساله اش فریاد می زد. او چیزهایی مانند “تو بی ارزشی!” و “تو بچه افتضاحی هستی!” دلم برای پسرک سوخت. اگر شنیده بودم که مادرش او را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، با پلیس تماس می گرفتم. اما در مورد توهین کلامی پشت درهای بسته چه باید بکنم؟ من این همسایه را خوب می شناسم. من او را همیشه در راهرو می بینم. او دوستانه و خوب است

همسایه

زبانی که شنیدی بی رحمانه بود. در این شکی نیست. با این حال، مهم است که آنچه را که در اینجا می دانیم از آنچه که نمی دانیم، جدا کنیم. شما فقط یک قسمت از یک تعامل بین مادر و فرزندش را شنیده اید. آنچه ما نمی دانیم کوتوله است که: قبل و بعد از فریاد چه اتفاقی افتاد؟ آیا این یک حادثه منفرد بود یا یک اتفاق عادی است؟ آیا آن روز مادر تحت استرس شدیدی بود؟

من فکر می کنم مفید است که شما با همسایه خود یک رابطه دوستانه داشته باشید. وقتی او را دیدید با او صحبت کنید یا اگر دوباره صدای بلندی شنیدید در خانه او را بکوبید (اگر احساس راحتی کردید). مهربان باش؛ همه ما کارهای بدی انجام داده ایم به او بگویید که مبادله بدی با پسرش شنیده‌اید و به او بگویید که اگر می‌خواهد صحبت کند در دسترس هستید یا اگر به کسی نیاز دارد که او را برای یک ساعت تماشا کند تا بتواند قدم بزند – دوباره، اگر می‌توانید آن را مدیریت کنید.

در این مدت چشم و گوش خود را باز نگه دارید. این یک وضعیت پیچیده است: ما به اندازه کافی می دانیم که نگران باشیم، اما نه خیلی بیشتر. اگر می‌خواهید درباره این قسمت بیشتر بحث کنید یا از طریق گزینه‌های دیگر صحبت کنید، با خط تلفن ملی خشونت خانگی تماس بگیرید. می تواند یک منبع عالی باشد.

من بخشی از چهار دوست قدیمی هستم: نامزدم، دو دوست صمیمی مان و من. ماه هاست که در مورد برگزاری عروسی در حیاط خلوت دوست داشتنی یکی از دوستان بحث کرده ایم. حتی از او خواستیم قضاوت کند. اخیرا این موضوع برای دوست دیگرمان مشکل بزرگی شده است. او برای سال‌ها احساسات عاشقانه (بیان نشده) نسبت به مجری عروسی داشت و پس از اینکه او شروع به دیدن شخص دیگری کرد با او روبرو شد. مکالمه ضعیف پیش رفت، و او اکنون تصمیم گرفته است که دیگر هرگز نمی خواهد او را ببیند. از او پرسیدیم که آیا می تواند احساسات خود را برای عروسی کنار بگذارد، اما او نپذیرفت. چه کنیم در حال حاضر؟ از او بخواهید در این مورد تجدید نظر کند؟ وجود هر دوی آنها در آنجا بسیار معنی دارد.

عروس

توتولوژی را ببخشید، اما دوستان ما فقط می توانند کاری را انجام دهند که می توانند انجام دهند. شما قبلاً از دوستتان خواسته اید که ناراحتی خود را به خاطر عروسی شما کنار بگذارد و او به شما گفته است که اکنون نمی تواند این کار را انجام دهد. از دور، این ممکن است بیش از حد دراماتیک به نظر برسد، اما ما نمی دانیم بین دوستان شما چه اتفاقی افتاده است یا چه احساسی در او ایجاد می کند.

به مرزهای او احترام بگذارید و عروسی خود را ادامه دهید. من می دانم که این نتیجه مطلوب شما نیست، اما متأسفانه، عروس ها قدرت احضاریه ندارند. سعی کن ازش دلخور نباشی سال‌های دوستی – امیدوارم در آینده بیشتر باشد – ارزشم را بیشتر از حضور در یک روز (بزرگ) می‌داند.

مردی که می شناسم – فکر می کنم دوستش – اغلب در مورد اینکه سگش را کجا آورده است دروغ می گوید. در پارک سگ، او اغلب به غریبه ها ادعا می کند که آن را نجات داده است. اما او به من گفت که آن را از یک پرورش دهنده خریده است. او حتی اطلاعات تماس پرورش دهنده را به من داد. گاهی اوقات وقتی دروغ می شنوم می خواهم صدایش کنم. به نظر می رسد که او به افرادی که حتی آنها را نمی شناسد سیگنال می دهد. آیا این وحشتناک خواهد بود؟

دوست

در اینجا تمایزی بین “مردی که می شناسم” و “یک دوست” قائل می شوم: ممکن است در مورد اینکه فردی را که می شناسم به صورت علنی دروغ بگویم، دلتنگی کمی داشته باشم. (حتی ممکن است سرگرم کننده باشد.) با یک دوست، من بیشتر علاقه مندم که بفهمم چرا او دروغ می گوید. و من هم نمی خواهم او را شرمنده کنم.

حق با شماست: عجیب است که او اینقدر نگران تصویرش با غریبه ها باشد، اما خوشحالم که او با شما صادق بوده است. آیا به این فکر کرده اید که خصوصی در این مورد از او بپرسید؟ اگر شانسی وجود داشته باشد که او دوست شما باشد، من آن مسیر را می روم – و سپس آن را از آنجا طی می کنم.

به طور اتفاقی دوربین رینگ خود را بررسی کردم و دیدم همسایه‌ام در حال قدم زدن در خیابان من است تا درپوش ماشینم را تعمیر کند. در باد منفجر شده بود. او غافل از اینکه تحت نظر است. او فقط یک همسایه خوب بود. آیا باید از او به خاطر کار خیرش تشکر کنم یا اینکه تحت نظر بوده باعث رنجش او می شود؟

م.

فکر نمی‌کنم بسیاری از مردم با دانستن اینکه همسایگان از فناوری ویدیویی به عنوان یک اقدام امنیتی استفاده می‌کنند، شوکه شوند. و همانطور که اشاره کردید، دیده شدن چیزی نبود که به پسر خوب همسایه انگیزه داد. او فقط همسایه بود و شما به طور اتفاقی شاهد او بودید. از او به خاطر مهربانی اش تشکر کنید!


برای کمک به وضعیت نامناسب خود، یک سوال به [email protected]، به فیلیپ گالانز در فیس بوک یا @SocialQPhilip در توییتر.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما