اخبار مختصر 26 جولای

این خبر مختصر از سازمان ملل است.

WHO: ما معتقدیم که شیوع آبله میمون می تواند متوقف شود

یک مقام سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه گفت که شیوع سریع آبله میمون می تواند متوقف شود.

این امر پس از آن صورت می گیرد که تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO روز شنبه اعلام کرد که شیوع ویروس به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی نگرانی بین المللی (PHEIC)، بالاترین سطح هشدار سازمان است.

از این طریق، WHO امیدوار است هماهنگی و همکاری کشورها و همه ذینفعان و همچنین همبستگی جهانی را افزایش دهد. دکتر روزاموند لوئیس، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد آبله میمون گفت.

ما در این لحظه معتقدیم که می توان این شیوع آبله میمون را متوقف کرد، اما همه ما باید با هم متحد شویم تا این اتفاق بیفتد. زیرا در حال حاضر شیوع هنوز در گروه‌هایی از مردان متمرکز است که در برخی کشورها با مردان رابطه جنسی دارند، اما در همه جا اینطور نیست. همچنین بسیار مهم است که قدردانی کنیم که انگ و تبعیض می تواند مانند هر ویروسی بسیار مضر و خطرناک باشد.

دکتر لوئیس گفت که WHO خطر ابتلا به آبله میمون در منطقه اروپا را بالا و در سطح جهانی را متوسط ​​ارزیابی کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سایر مناطق به شدت تحت تأثیر قرار نگرفته اند، اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای اطمینان از جلوگیری از شیوع در اسرع وقت ضروری است.

امسال بیش از 16000 مورد تایید شده آبله میمون در بیش از 75 کشور جهان گزارش شده است. دکتر لوئیس گفت که تعداد واقعی احتمالاً بیشتر است.

اوکراین: کمک های بشردوستانه به استپنوهیرسک تحت کنترل دولت رسید

در بحبوحه امیدواری‌ها مبنی بر اینکه اولین محموله‌های غلات رها شده می‌تواند طی چند روز از بنادر دریای سیاه اوکراین خارج شود، 50 تن تجهیزات بشردوستانه مختلف، که در ابتدا به مقصد یک مکان سخت‌دیده دیگر بود، به شهرک تحت کنترل دولت در استپنوهیرسک تحویل داده شد.

به دلیل ادامه خصومت ها، سازمان ملل متحد و شرکای بشردوستانه از آغاز جنگ تاکنون قادر به ارائه هیچ گونه کمکی به مناطق غیر تحت کنترل دولت نبوده اند.

در این مورد، شهر پولوهی قابل دسترسی نبود.

به گفته اوسنات لوبرانی، هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه اوکراین، دارو، غذا، پتو و لوازم مورد نیاز برای کودکان به استپنوهیرسک تحویل داده شد و همچنین به شهر همسایه پریمورسکه ارسال خواهد شد.

حدود 5000 نفر نیازمند فوری از اقلام تحویل شده بهره مند خواهند شد.

خانم لوبرانی از همه طرف‌های درگیری خواست تا اجازه دهند کمک‌های حیاتی به کسانی که بیشتر نیاز دارند برسد.

مونسکو حمله به ساختمان خود در گوما را محکوم کرد

ماموریت ثبات سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو (مونوسکو) حمله روز دوشنبه به مقر خود در گوما را به شدت محکوم کرد.

معترضان به پایگاه سازمان ملل در شهر شرقی کنگو هجوم بردند و خواستار خروج نیروهای حافظ صلح از منطقه شدند. به گزارش مونسکو، این حمله توسط گروهی از غارتگران در حاشیه تظاهرات انجام شد.

صدها نفر قبل از هجوم به ماموریت در گوما و همچنین یک پایگاه لجستیکی در حومه شهر، جاده ها را مسدود کردند.

معترضان شیشه ها را شکستند و کامپیوترها، اثاثیه و سایر اشیای قیمتی مقر را غارت کردند.

خاسم دیاگن، سرپرست این مأموریت، خشونت را نه تنها غیرقابل قبول، بلکه کاملاً معکوس خواند و خواستار خویشتنداری شد.

وی خاطرنشان کرد که مونوسکو از مقامات کنگو در حمایت از غیرنظامیان در برابر گروه های مسلح و در تلاش برای بازگرداندن اقتدار دولتی حمایت می کند.

وی افزود: هرج و مرج و سردرگمی یا تفرقه باعث پیشرفت به سوی ثبات و صلح نخواهد شد.

بیش از 120 گروه مسلح در منطقه ناآرام پرسه می زنند و درگیری های دوباره بین نیروهای محلی و گروه شورشی M23 در شرق کنگو هزاران نفر را آواره کرده است که قتل عام غیرنظامیان رایج است.

کیتی دارتفورد، اخبار سازمان ملل

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما