روز دریانوردان گرامیداشت سفرها و سفرهای دریایی

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در پیام خود به مناسبت روز دریانورد در روز شنبه، هم نقش حیاتی آنها و هم چالش‌هایی را که با آن روبرو هستند برجسته کرد.

او گفت: «جهان روی دریانوردان حساب می کند.

کشتی‌ها 90 درصد کالاهای جهان را حمل می‌کنند – از غلات و انرژی گرفته تا کالاهای مصرفی و خیلی چیزهای دیگر. بدون کشتی‌ها و زنان و مردانی که روی آنها کار می‌کنند، اقتصاد متوقف می‌شود و مردم از گرسنگی می‌میرند.»

چالش های همه گیر

با این حال، دریانوردان مواجه شده اند چالش های عظیم ناشی از همه گیری COVID-19.

دبیرکل سازمان ملل متحد برخی از این مسائل را فهرست کرد که شامل قراردادهای طولانی تر از تاریخ انقضا و حداکثر دوره خدمت و مشکلات مربوط به واکسیناسیون، مراقبت های پزشکی و مرخصی در ساحل می شود.

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) با ترغیب کشورها به حمایت از دریانوردان در طول همه گیری همه گیر ادامه می دهد. آنها را به عنوان کارگران کلیدی تعیین کنید.

کیتاک لیم، دبیر کل IMO، اظهار داشت که بدون دریانوردان، کشتیرانی وجود نخواهد داشت.

سفر را به اشتراک بگذارید

او گفت که موضوع روز جهانی امسال، سفرها و سفرهای دریایی را جشن می گیرد و فرصتی را برای “شناخت و ادای احترام به دریانوردان در همه جا، صرف نظر از سفرشان” فراهم می کند.

به عنوان بخشی از یک کمپین IMO، دریانوردان از سراسر جهان از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و اطلاعات در مورد آنچه واقعاً با آنها طنین انداز می شود، خواه یک تجربه مثبت یا شرایط چالش برانگیز، استفاده می کنند.

آقای لیم گفت: «کشتی و ندای اقیانوس‌ها، شیوه‌ای از زندگی را شکل می‌دهد. «این یک حرفه معنادار و مهم است که فراهم می کند پایه ای محکم برای زندگی و فرصت های بی پایانی برای یادگیری و پیشرفت ارائه می دهد.

آینده ای سبزتر

روز جهانی همچنین فرصتی برای نگاه به آینده است و برای دبیر کل سازمان ملل این به معنای گوش دادن به دریانوردان است.

“آنها بهتر از هر کسی نیازهای خود را می دانند و این صنعت باید چه کاری انجام دهد تا به چالش های کلیدی رسیدگی کند. این شامل گسترش حفاظت اجتماعی، شرایط کاری بهتر، رسیدگی به بحران تغییر خدمه، اتخاذ ابزارهای دیجیتال جدید برای افزایش ایمنی و کارایی، و سبزتر و پایدارتر کردن این صنعت است.

دبیرکل سازمان ملل پیام خود را با فراخوان تجدید تعهد به حمایت از دریانوردان در همه جا و ارج نهادن به دانش، حرفه و تجربه آنها به پایان رساند.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما