& آقای. نقد تلفن هریگان فیلم نتفلیکس پیام خود را با یک اقتباس هوشمندانه از استیون کینگ منتقل می کند.



CNN

اضافه کردن “Mr. Harrigan’s Phone» به فهرست نسبتاً کوتاهی از اقتباس‌های واقعاً خوب استفن کینگ، که داستانی در حال بلوغ را با اشارات کم‌گفته‌ای از نشخوار فکری ماوراء طبیعی و متفکرانه در مورد تلفن‌های همراه که وحشت واقعی را در همه جا پیدا می‌کند، تزئین می‌کند. در میان یک ماه پیشکش هالووین، ممکن است یکی از معدود مواردی باشد که با بچه ها به اشتراک بگذارید – حداقل قبل از دفعه بعدی که آنها را با برداشتن تلفنشان تنبیه کنید.

این فیلم با بازی بازیگر نقش اول دیگر اقتباس اخیر پادشاه (جیدن مارتل، ستاره «آن») در نقش قهرمان نوجوان، کریگ، از کار دونالد ساترلند 87 ساله در نقش اصلی، با بازی یک میلیاردر منزوی که پول را پرداخت می‌کند، سود زیادی می‌برد. پسر می آمد هفته ای چند بار برای او در املاک وسیعش بخواند.

داستان حدود 15 سال گذشته است، زمانی که کریگ سرانجام پدر بیوه خود (جو تیپت) را متقاعد می کند که خراب شود و با شروع دبیرستان برای او یک آیفون اولیه تهیه کند – به امید اینکه با بچه های باحال هماهنگ شود – کریگ تصمیم می گیرد از مقداری لوتو استفاده کند. پول نقد به دست آورد تا برای آقای هریگان نیز یکی بخرد.

پیرمرد در ابتدا دستگاه را قبل از شیفتگی به آن می اندازد و نه تنها کاربردهای بی شمار آن را تشخیص می دهد بلکه احتمال خورندگی آن را نیز می شناسد. آقای هریگان در یک گردهمایی بسیار سرگرم‌کننده، هر چیز وحشتناکی را که ممکن است تلفن همراه منتشر کند، به صدا در می‌آورد و آن را «داروی دروازه‌ای» برای همه انواع بیماری‌های اجتماعی، از جمله انتشار اخبار جعلی می‌نامد.

او می‌گوید: «همه ما باید از این ابزار بسیار ترسیده باشیم.

گرچه به ناچار عنصری ترسناک در راه است – وقتی آقای هریگان می میرد و به نظر می رسد تلفن کریگ هنوز به نوعی با او ارتباط برقرار می کند – قلب فیلم در این تبادلات و پیوندی که بین آن دو شکل می گیرد قرار دارد. کریگ در مواجهه با یک قلدر (سایروس آرنولد)، با خجالت از او می پرسد که آقای هریگان در آن روز چگونه با آنها برخورد کرد، که او با سردرگمی پاسخ می دهد: “به سختی.”

نویسندگی و کارگردانی جان لی هنکاک («سمت کور»)، «آقای. «تلفن هریگان» سطحی از خویشتنداری را نشان می‌دهد که به طور منظم با دو تهیه‌کننده سرشناس فیلم، رایان مورفی («داستان ترسناک آمریکایی») و جیسون بلوم، افسونگر ترسناک پرکار، مرتبط نیست. این مزیت در نزدیک شدن به مواد به عنوان یک درام است، جایی که ترسناک بدون اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهد در خدمت داستان است.

کسانی که به یاد دارند، شباهت‌هایی را با اپیزود خاص «منطقه گرگ و میش» مشاهده خواهند کرد، جایی که پسر جوانی با مادربزرگش از فراتر صحبت می‌کرد، اما هشدار اساسی در مورد آیفون‌ها هوای تازه را در مفهوم تنفس می‌کند. (این که آیا این فیلم محصول پرچمدار اپل را تبلیغ می کند و در عین حال جلوه های آن را محکوم می کند، احتمالاً در نگاه بیننده به «منطقه گرگ و میش» دیگری اشاره خواهد کرد.)

موفقیت «این» به افزایش گرسنگی سینمایی، هم در سینما و هم در تلویزیون، برای همه چیز کینگ کمک کرد، اما مانند «منطقه مرده»، اغلب آثار کمتر پر زرق و برق نویسنده هستند که بهترین اقتباس‌ها را می‌سازند. در حالی که می تواند به راحتی در سر و صدای هالووین گم شود، این “تلفن” هوشمند سزاوار استقبال مشتاقانه است، با پیامی که با صدای بلند و واضح می آید.

“آقای. Harrigan’s Phone» در 5 اکتبر در نتفلیکس نمایش داده می شود.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما