پاکستان برای جلوگیری از «موج دوم مرگ»، سازمان ملل درخواست کمک مالی را به 816 میلیون دلار افزایش داد

جولین هارنیس، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای پاکستان، روز دوشنبه به خبرنگاران در ژنو گفت که افزایش مرگ و میر کودکان، شیوع بیماری‌هایی مانند مالاریا، تب دنگی و افزایش سوء تغذیه وجود خواهد داشت، مگر اینکه کمک‌های لازم صورت گیرد.

او گفت که دولت برای تقویت خدمات بهداشتی، تغذیه، آب و فاضلاب در سراسر مناطق آسیب دیده کشور به حمایت نیاز دارد.

سیل تاثیر گذاشته است 33 میلیون نفر و طبق گزارش ها نزدیک به 1700 نفر کشته شدند و 20.6 میلیون نفر اکنون نیازمند هستند.، بر اساس طرح تجدید نظر شده سازمان ملل در واکنش به سیل. روز سه شنبه منتشر شد.

حدود 9.5 میلیون نفر در طرح واکنش گسترده تا پایان ماه مه سال آینده برای کمک های نجات جان هدف قرار گرفته اند.

بر اساس آمارهای دولتی، حدود 84 منطقه در سراسر کشور، عمدتا در بلوچستان، سند و خیبر پختونخوا، “فاجعه زده است”. حداقل 7.9 میلیون نفر آواره شده اند که نزدیک به 600000 نفر در کمپ های امدادی زندگی می کنند. تخمین زده می شود که 800000 پناهنده از جمله حدود 400000 کودک وجود داشته باشد.

ما به همه این سرمایه ها نیاز داریم و به سرعت به آنها نیاز داریم،آقای هارنیس گفت که یک کنفرانس بین المللی حمایتی در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد تا بودجه بیشتری برای بازسازی و بازسازی به دست آید.

تدروس: «فاجعه بهداشت عمومی» در راه است

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، گفت که حدود 10 درصد از تأسیسات بهداشتی در این سیل آسیب دیده است.

وی گفت: “تلفات بیش از 1500 نفر غم انگیز است – اما این نیز قابل توجه است که بسیاری دیگر از بین نرفتند.”هشدار زودهنگام قاطع و اقدامات واکنش فوری که توسط دولت و جوامع محلی انجام شده است

تدروس گفت که دولت پاکستان «به طور قابل‌توجهی غرق شده است و به حمایت ما نیاز دارد.

یک دختر نه ساله آب را از یک پمپ دستی در روستایی سیل زده در استان سند پاکستان پر کرده است.

یک دختر نه ساله آب را از یک پمپ دستی در روستایی سیل زده در استان سند پاکستان پر کرده است.

آب از بالا آمدن متوقف شده است، اما این خطر وجود ندارد. ما در آستانه یک فاجعه بهداشت عمومی هستیم

او گفت که روزانه بیش از 2000 زن در مناطق سیل زده زایمان می کنند که بیشتر آنها در شرایط ناامن هستند.

تاکید بر مردم

اگر حمایت بیشتر از پاکستان را بسیج نکنیم، ممکن است در هفته‌های آتی جان‌های بسیار بیشتری نسبت به سیل‌ها تلف شود.رئیس سازمان جهانی بهداشت، خواستار رویکردی یکپارچه از سوی جامعه کمک‌های بین‌المللی شد، که تاکید کمتری بر کار هر آژانس و بیشتر بر نیازهای مردم دارد.

او همچنین گفت که یادآوری این نکته نیز مهم است که «تا زمانی که به تهدید وجودی تغییرات آب و هوایی رسیدگی نکنیم، به موارد اضطراری مانند این و در مواقع بدتر پاسخ خواهیم داد».

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما