علینژاد فعال تبعیدی می گوید که اعتراضات ایران & آغاز پایان& رژیم است

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور: 2022/06/10 – 18:53اصلاح شده: 2022/06/10 – 18:58

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی و فعال حقوق زنان تبعیدی در آمریکا، در گفتگو با فرانس ۲۴، جنبش اعتراضی جاری ایران را «انقلاب» خواند. ایران در حال حاضر شاهد تظاهرات بی‌سابقه‌ای است که با مرگ مساح امینی، زن 22 ساله‌ای که پس از دستگیری به دلیل استفاده نادرست از روسری خود در بازداشت پلیس اخلاق جان باخت. علی نژاد ابراز اطمینان کرد که برخلاف جنبش های شکست خورده قبلی، این جنبش «آغاز پایان» رژیم بود.

علی نژاد از کشورهای غربی و فعالان خواست به جای مذاکره با تهران از جنبش اعتراضی حمایت کامل کنند. این فعال تبعیدی همچنین از غرب خواست سفیران خود در ایران را فراخواند و روابط دیپلماتیک و تجاری خود را قطع کند.

او گفت که حجاب اجباری «رکن اصلی» جمهوری اسلامی ایران است و نپذیرفتن آن معادل ایرانی فروپاشی دیوار برلین است. علی نژاد انتقادات مبنی بر اینکه او و دیگر فعالان حقوق زنان در ایران در حال تبلیغ اسلام هراسی هستند را رد کرد.

این فعال تبعیدی گفت که “هر روز تهدید به مرگ می شود” و تحت حمایت اف بی آی زندگی می کند، اما افزود که از مرگ نمی ترسد. وی با ابراز اطمینان از اینکه این حرکت اعتراضی با جنبش های قبلی متفاوت است، نتیجه گرفت که “این آغاز پایان” جمهوری اسلامی است.

برای تماشای مصاحبه کامل روی پخش کننده ویدیو کلیک کنید.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما