قتل جاناک پاتل سرخپوستان در نیوزیلند اتحاد را نشان می دهند & 100000 دلار برای کارگر مغازه لبنیات جمع آوری می کنند اخبار جهان

ولینگتون، 28 دسامبر (IANS) بیش از 100000 دلار برای خانواده یک کارگر هندی مغازه لبنیاتی که ماه گذشته در اوکلند نیوزلند با ضربات چاقو کشته شد جمع آوری شد.

جاناک پاتل، 34 ساله، در 23 نوامبر در رز کلبه سوپرت در ساندرینگام، اوکلند، جایی که کار می کرد، توسط دزدان چند ضربه چاقو خورد و بعداً در بیمارستان درگذشت.

مرگ او باعث تظاهرات سراسری در نیوزیلند شد و صاحبان مشاغل کوچک و کارگران عمدتاً هندی الاصل، خواستار امنیت خود و خواهان مجازات شدیدتر برای مجرمان شدند.

به گزارش NZ Herald، بیش از 2000 نفر، که بسیاری از آنها ناشناس بودند، برای پاتل که همسر و والدینش باقی مانده است، کمک مالی کردند.

گروه صاحبان لبنیات و مشاغل در نیوزلند یک صفحه Givealittle برای حمایت از خانواده پاتل راه اندازی کرده بود. مبلغی که به این ترتیب جمع آوری می شود بین همسر و والدین مسن او تقسیم می شود.

سانی، رئیس گروه صاحبان لبنیات و مشاغل، گفت: “او (جانک پاتل) تازه در ماه آوریل به کشور آمده بود… آنها سعی می کردند زندگی خود را بسازند، خانواده خود را برنامه ریزی می کردند … اما همه چیز با این جنایت بی معنی به هم ریخت.” کاوشال به NZ Herald گفت.

کاوشال افزود که موفقیت جمع آوری کمک مالی نشان دهنده همبستگی جامعه هندی است.

سال پر استرسی برای صاحبان و کارگران مغازه های لبنیات در نیوزلند بوده است و حوادث خشونت آمیز و سرقت همچنان ادامه دارد. هفته گذشته، شش فروشگاه در سراسر مناطق اوکلند و وایکاتو این کشور هدف گروهی از سارقان قرار گرفتند.

این حادثه تنها چند روز پس از آن رخ داد که چهار مرد وارد مغازه لبنیات هندی الاصل پونیت سینگ در همیلتون شدند و دو انگشت کارمندش را با قمه قطع کردند.

اکثر صاحبان و کارگران لبنیات در نیوزیلند که اصالتاً هندی هستند، می گویند که پس از قتل وحشیانه جاناک از رفتن به سر کار می ترسند.

پس از مرگ پاتل، نیوزیلند اقدامات جدیدی را برای مقابله با جرایم خرده‌فروشی اعلام کرد که شامل اعطای یارانه 4000 دلار نیوزیلند به صاحبان مغازه‌ها برای نصب توپ‌های مه شکن در مغازه‌هایشان برای جلوگیری از سرقت‌ها می‌شد.

با این حال، کاوشال گفت که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک از «بازی‌هایی که این دولت به انجام آن ادامه می‌دهد و دروغ‌هایی که می‌گویند» عصبانی و عصبانی هستند و «زمان توقف فرا رسیده است».

(مقاله فوق از خبرگزاری IANS تهیه شده است. Zeenews.com هیچ تغییری در مقاله ایجاد نکرده است. مسئولیت محتوای مقاله به عهده خبرگزاری IANS است)

تلویزیون زنده

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما