سالی اشمیت موسس لباسشویی فرانسوی هرگز به دنبال شهرت نبود

احتمالاً نام توماس کلر، سرآشپز و رستوران‌دار مشهوری که ریاست خشک‌شویی فرانسوی در دره ناپا را بر عهده دارد، شنیده‌اید. و البته، وقتی صحبت از آشپزهای ضروری گلدن استیت می شود، ولفگانگ پاک و آلیس واترز نیز وجود دارند.

اما سالی اشمیت چطور؟

نیویورک تایمز اخیراً مستند کوتاهی درباره اشمیت منتشر کرده است که به همراه همسرش، دان، در سال 1978 رختشویی فرانسوی را افتتاح کردند و آن را تا فروش به کلر اجرا کردند. اشمیت، که در ماه مارس در سن 90 سالگی درگذشت، علیرغم کمک به پیشرو در سبک تازه و محلی آشپزی که از آن زمان به عنوان غذاهای کالیفرنیایی شناخته شده است، هرگز به شهرت زیادی دست نیافت.

بن پرادفوت، تهیه‌کننده و کارگردان اپ‌داک، گفت: «ما می‌خواهیم بهترین غذای ممکن را با آنچه در اطرافمان وجود دارد در یکی از حاصلخیزترین مکان‌های کشور، با بهترین شراب و فرهنگ درست کنیم. لذت بردن از نعمت و تجمل زمین – این چیزها با سالی شروع شد.

او ادامه داد: “او یک فرد برجسته است که به دنبال کانون توجه نبود.”

به مدت 16 سال، اشمیت غذاها را در رستورانی در یونتویل برنامه ریزی و آماده می کرد و هر شب یک منو بر اساس فصل محلی و عرضه می ساخت. میهمانان میز عصر خود را داشتند و در صورت تمایل می‌توانستند سه یا چهار ساعت درنگ کنند. اشمیت، اهل کالیفرنیا، دره ناپا را در نقشه آشپزی قرار داد.

او در سال 1980 به The Napa Valley Register گفت: «اکنون مردم را از سانفرانسیسکو برای شام به اینجا می‌آوریم، جایی که معمولاً برعکس است.»

این مستند که «بهترین سرآشپز جهان» نام دارد، با تصمیم اشمیت برای فروش رستوران در نهایت برای گذراندن وقت بیشتر با خانواده اش و محدودیت ها و انتظاراتی که سرآشپزهای زن در آن زمان با آن مواجه بودند، دست و پنجه نرم می کند. پرادفوت به من گفت که میراث اشمیت در آشپزی امروز کالیفرنیا باقی مانده است، حتی اگر اکثر کالیفرنیایی ها با داستان او آشنا نباشند.

اشمیت در این مستند که قبل از مرگ او فیلمبرداری شده است، می گوید: “من نمی خواستم دنیا را تغییر دهم.” “من فقط می خواستم آشپزی کنم.”

این قطعه شامل فیلم‌های فوق‌العاده‌ای از ظروف است که در خشک‌شویی فرانسوی زیر نظر Schmitt: Braised oxtail سرو می‌شوند. میگو زنجبیلی با خردل و چاتنی. قهوه جوش های کرم.

فرزندان و نوه‌های اشمیت آن غذاها را با استفاده از کارت‌های دستور پخت لکه‌های چربی او پختند. پرادفوت و خدمه اش از ظروف فیلم گرفتند و سپس آنها را هم خوردند.

او گفت: «صراحتاً این خوشمزه‌ترین آخر هفته‌ای بود که تا به حال داشتیم.

برای بیشتر:


کالیفرنیا در حال انجام بلندپروازانه ترین تلاش کشور برای جبران میراث اقتصادی برده داری و نژادپرستی است.


نکته امروز از پل کالاهان است که در سرس زندگی می کند. پل بازدید از ترینیداد، یک شهر ساحلی در شهرستان هامبولت را توصیه می کند:

چیزی جاودانه در مورد پیاده روی ترینیداد هد وجود دارد. مناظر از نقاط دیدنی متعدد دیدنی است. در جنوب می توانید از بندر ترینیداد گذشته، ساحل کلام، تا شهر یورکا را ببینید. خط ساحلی شمال مملو از زیبایی کلاسیک کالیفرنیا است.

در مورد مکان های مورد علاقه خود برای بازدید در کالیفرنیا به ما بگویید. پیشنهادات خود را به [email protected] ایمیل کنید. در نسخه های آتی خبرنامه موارد بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.


آیا از هر یک از مقاصد سفری که در خبرنامه توصیه کرده ایم بازدید کرده اید؟ چند خط در مورد سفر خود و یک عکس برای ما بفرستید!

مایلیم آنها را در نسخه های بعدی خبرنامه به اشتراک بگذاریم. به ما در [email protected] ایمیل بزنید. لطفا نام و شهر محل زندگی خود را ذکر کنید.


در یک صبح اخیر در منطقه ناهموار منطقه سن بنیتو، الکس هابنر با کامیون تویوتا تاکوما خود از روی تخته سنگ ها راند. هابنر در حال شکار بود – برای دانه.

هابنر و همسرش، لوسی فرنیهو، مستقر در UC سانتا کروز، کلکسیونرهایی برای نجات گیاه کالیفرنیا هستند، کنسرسیومی از موسسات گیاه‌شناسی با بودجه دولتی که هدف آن حفظ تنوع گیاه‌شناسی ایالت است.

سن خوزه مرکوری نیوز گزارش می دهد که تلاش های این زوج به گروه کمک می کند تا شبکه ای از بانک های گیاهی را برای ذخیره دانه ها و جوانه ها بسازند که هر کدام کشتی نوح مدرن هستند که می تواند در برابر از بین رفتن دائمی این گیاهان محافظت کند.

به گزارش روزنامه، سازمان نجات گیاهی کالیفرنیا از زمان تأسیس خود در سال 2014 به موفقیت چشمگیری دست یافته است. اعضای آن بذرهای 78 درصد از 1166 گونه گیاهی کمیاب، در معرض تهدید یا در خطر انقراض کالیفرنیا را جمع آوری کرده اند.

برت هال، که تلاش UC سانتا کروز را هدایت می کند، گفت: “این گیاهان بخشی از میراث ما و بخشی از تنوع زیستی سیاره هستند.” “حفاظت از آنها یک شرط بندی برای آینده آنهاست.”


با تشکر برای خواندن. دوشنبه برمیگردم از آخر هفته خود لذت ببرید. – سومیا

PS اینجاست جدول کلمات متقاطع کوچک امروز.

برایانا اسکالیا و ایزابلا گرولون پاز به کالیفرنیا امروز کمک کردند. شما می توانید به تیم در [email protected].

برای دریافت این خبرنامه در صندوق پستی خود اینجا ثبت نام کنید.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما
اطلاعات و محتوای این سایت با کمک هوش مصنوعی و از روی داده‌های اینترنتی تهیه شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نخواهیم داشت و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.