نظر قاچاق انسان ممکن است قوی باشد، اما عشق مادری قوی تر است

کلکته، هند – این داستان قاچاق انسان است، اما بیشتر داستان عشق یک مادر، پسر دوست داشتنی ای است که او بزرگ کرده و بازدهی ترین سرمایه گذاری در جهان امروز است.

نزدیک به دو دهه پیش، با زنی به نام مایا گاین مصاحبه کردم که در سن 12 سالگی به فاحشه خانه ای در اینجا قاچاق شده بود. در آن زمان هنوز به بلوغ نرسیده بود، اما مردی باکرگی او را خرید. او گریه کرد و التماس کرد، اما مرد به او تجاوز کرد.

برای چند سال بعد، مایا در فاحشه خانه حبس شد، با چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت، در صورت تلاش برای فرار تهدید به مرگ شد و مدام مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. او اولین قاعدگی خود را تنها پس از هشت ماه از این تجاوزها تجربه کرد.

این کار سال ها ادامه داشت، اما یکی از مشتریان همیشگی مایا یک راننده تاکسی بود که وقتی گریه می کرد احساس بدی نسبت به او داشت. یک روز به او کمک کرد تا از فاحشه خانه فرار کند. او گفت: «شاید عشق نبود، اما او دلسوز بود.

یا شاید این عشق بود، زیرا او با او ازدواج کرد، اگرچه خانواده‌اش پیشینه او را تحقیر کردند و او را انکار کردند. این زوج یک کول یک اتاقه در منطقه چراغ قرمز کالیغات کرایه کردند و مایا با اکراه رابطه جنسی می فروخت، اما به عنوان رئیس خودش، در حالی که شوهرش برای یک شرکت تاکسیرانی رانندگی می کرد.

هیچ وقت کلبه آنها را فراموش نمی کنم. به اندازه یک کمد دیواری در ساحل رودخانه ای پر از فاضلاب بود که به طور دوره ای خانه آنها را سیل می کرد. یک تخت بیشتر اتاق را اشغال کرده بود و مایا جای دیگری برای بردن مشتری نداشت – بنابراین چهار پسرش سعی می کردند تا زمانی که او کارش را انجام می داد زیر تخت بخوابند.

من تحت تاثیر پسر بزرگش، آویجیت قرار گرفتم، که در آن زمان یک پسر 12 ساله خجالتی و خجالتی بود که از طریق یک سازمان غیرانتفاعی محلی برجسته به نام نور جدید به مدرسه می رفت. در سفرهای بعدی به کلکته طی سال‌ها، از مایا و آویجیت دیدن کردم و شاهد مبارزات آنها بودم. مایا همیشه لبخند زیبایی نشان می داد و می گفت که از اینکه دیگر در فاحشه خانه برده نیست خوشحال است.

من رد مایا و خانواده‌اش را از دست دادم، و سپس در بازدید از محله فقیر نشین کالیغات در این ماه از استقبال مرد 29 ساله‌ای که خود را به انگلیسی روان به‌عنوان آویجیت معرفی کرد، بهت زده شدم.

با کمک نیو لایت، او از کالج فارغ التحصیل شد، آشپزی فرانسوی و ایتالیایی خواند و به لانگ بیچ، کالیفرنیا نقل مکان کرد تا به عنوان سرآشپز در شرکت Carnival Cruise Line کار کند. او اتفاقاً برای تعطیلات سالانه خود به کلکته بازگشته است تا از مایا مراقبت کند.

در حالی که در کنار او ایستاده بود به من گفت: “او بهترین مادر تاریخ است.” من می‌خواهم تمام تلاشم را برای حمایت از این خانم انجام دهم، زیرا او کار فوق‌العاده‌ای برای بزرگ کردن ما انجام داد.»

آویجیت به من گفت که مایا گاهی اوقات خودش را گرسنگی می کشد تا بتواند به پسرانش غذا بدهد. او پسرانش را محکم در آغوش می گرفت و به آنها می گفت که هرگز التماس نکنند، اما به آنها اطمینان می داد که همه چیز درست خواهد شد – و در یک محله خشونت آمیز، او چراغی از عشق بود.

آویجیت به من گفت: «بعد از همه تلاش‌هایش، فداکاری‌هایش، باید چیزی به او می‌دادیم. بنابراین پس از اینکه در سال 2017 کارش را با خط کروز دریافت کرد، پول فرستاد تا مایا بتواند از تجارت جنسی بازنشسته شود و یک آپارتمان خوب اجاره کند. او یک ماشین خرید تا پدرش بتواند شرکت تاکسی را ترک کند و برای خودش راننده اوبر شود – اما به شرطی که تمام درآمد برای اداره خانه به مایا برسد.

ستون‌های من از مناطق چراغ قرمز در طول سال‌ها بیشتر داستان‌های ترسناکی درباره برده‌داری مدرن بوده‌اند که همچنان یک مسئله اخلاقی فوری است. وزارت امور خارجه سال گذشته در گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان نوشت: «قاچاقچیان میلیون ها نفر را در رابطه جنسی تجاری در هند استثمار می کنند.

اما این ستون در مورد طرف مقابل است – اگر ما آن را پرورش دهیم، تمام استعدادهای زنده در این محله های خشن است.

یکی دیگر از آلارم نیو لایت روما موندال 25 ساله است که مادر مجردش برای حمایت از پنج دخترش به عنوان روسپی کار می کرد. یک دلال محبت سعی کرد روما را در سن 7 سالگی تردد کند، اما مادرش از او محافظت کرد.

روما از طریق New Light تحصیل کرد و امروز به طور تمام وقت در یک مدرک کارشناسی ارشد در آموزش کار می کند – در حالی که برای حمایت از خود و خواهر و برادرش یک شغل تمام وقت در ورود داده ها را نیز حفظ کرده است. اوه، و علاوه بر همه اینها، او چهار ساعت در روز رفت و آمد می کند.

او به من گفت: “من برای تحصیلاتم می جنگم.” و نه فقط برای خودش: او اخیراً با دختر 12 ساله ای روبرو شد که به یک فاحشه خانه در آن نزدیکی قاچاق شده بود، و او با پلیس تماس گرفت تا عملیات نجات را ترتیب دهد.

دیدن موفقیت روما و آویجیت و بسیاری دیگر، من را به وجد می آورد. این پتانسیل انسانی است که وقتی اجازه می دهیم کودکان در فاحشه خانه ها حبس شوند و از تحصیل محروم شوند، هدر می رود. بیشترین بازده سرمایه گذاری موجود امروز در سهام خصوصی یا صندوق های تامینی نیست. این در آموزش کودکانی مانند روما و آویجیت است.

در مورد آویجیت، متأسفانه ویزای کاری او برای شغل کشتی کروز هیچ مسیری برای شهروندی نمی دهد. بنابراین اگر شما یک مدیر آمریکایی هستید که به سرآشپز نیاز دارید، آیا پیشنهادی برای شما دارم!

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما