توئیتر اخراج گسترده کارکنان خود را همزمان با آغاز بازنگری ماسک آغاز کرد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

به هزاران نفر از کارمندان توییتر دستور داده شد روز جمعه در خانه بمانند تا منتظر دور تند اخراج‌ها باشند که می‌تواند منجر به حذف نیمی از حقوق و دستمزد شود، زیرا مالک جدید، ایلان ماسک، تعمیرات اساسی خود را در شرکت آغاز می‌کند.

یک ایمیل سراسری شرکت که توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد، گفت که کارمندان توییتر در آغاز کار جمعه به وقت کالیفرنیا از طریق ایمیل در مورد آینده خود در این شرکت خبر دریافت خواهند کرد.

این قتل بخشی از تلاش ماسک برای یافتن راه‌هایی برای پرداخت 44 میلیارد دلار معامله بزرگ است که به خاطر آن میلیاردها دلار بدهی گرفت و 15.5 میلیارد دلار از سهام تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی خود را فروخت.

ماسک، رئیس تسلا و اسپیس ایکس، در تلاش است تا راه‌های جدیدی را برای توییتر برای کسب درآمد پس از خرید بزرگ خود بیابد، از جمله ایده ای برای گرفتن 8 دلار در ماه از کاربران برای حساب‌های تایید شده.

این حرکت‌ها به غلبه بر ضرر احتمالی تبلیغ‌کنندگان، منبع اصلی درآمد توییتر، کمک می‌کند، زیرا بسیاری از برندهای برتر جهان خرید تبلیغات خود را متوقف می‌کنند، زیرا ماسک به دلیل بی‌اعتنایی معروف ماسک از تعدیل محتوا، خرید تبلیغات خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

این سرمایه دار غول پیکر روز جمعه در توییتر از “کاهش گسترده درآمد” شکایت کرد که او “گروه های فعال” را که بر تبلیغ کنندگان فشار می آوردند، مقصر دانست.

او افزود: “ما هر کاری از دستمان برمی‌آمد برای راضی کردن فعالان انجام دادیم. بسیار آشفته است! آنها در تلاشند آزادی بیان را در آمریکا از بین ببرند.”

به نظر می‌رسد که این به ملاقات اخیر ماسک با گروه‌های حقوق مدنی اشاره دارد که در آن او نگرانی‌هایی را شنید که توییتر دروازه‌های سیل را به روی سخنان نفرت باز خواهد کرد.

ماسک در تلاشی برای تسکین اعصاب متعهد شده بود که توییتر به یک “منظره جهنمی رایگان برای همه” تبدیل نخواهد شد، اما قول او به سرعت با توییتی همراه شد که یک تئوری توطئه در مورد حمله به شوهر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده را منتشر می کرد.

اگرچه این شرکت کالیفرنیایی بسیار تأثیرگذار بر افکار نویسان و افراد مشهور است، اما مدت هاست که برای کسب سود تلاش می کند و نتوانسته همگام با فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک در به دست آوردن کاربران جدید باشد.

در ایمیل این شرکت آمده است: «در تلاش برای قرار دادن توییتر در مسیری سالم، روند دشوار کاهش نیروی کار جهانی خود را طی خواهیم کرد.

در این ایمیل عددی ذکر نشده است اما واشنگتن پست و نیویورک تایمز گزارش دادند که حدود نیمی از 7500 کارمند توییتر – که عمدتاً در سانفرانسیسکو مستقر هستند – از کار رها خواهند شد.

‘بازگشت به خانه’

این شرکت گفت که به منظور “اطمینان از ایمنی” کارمندان و داده های حساس، دفاتر اصلی بسته خواهند ماند و کلیه دسترسی های نشان ها به حالت تعلیق در خواهند آمد.

در این ایمیل آمده است: «کسانی که در راه دفتر هستند، باید دور بزنند و به خانه بازگردند.

همچنین گفت که افرادی که هنوز در این شرکت مشغول به کار هستند، از طریق ایمیل شرکت خود متوجه این موضوع خواهند شد، در حالی که کسانی که در را نشان می دهند در ایمیل شخصی خود اطلاع رسانی می کنند.

برخی از کارگران قبلاً شروع به یادگیری سرنوشت خود کرده بودند و در توییتر با همکاران خداحافظی کردند.

بلیک هرزینگر، کارمند سابق، در توییتی نوشت: «هشدار اسپویل: من شغلی ندارم.

کارمندان توییتر از زمانی که ماسک در اواخر هفته گذشته خرید خود را تکمیل کرد و به سرعت تصمیم به انحلال هیئت مدیره و اخراج مدیران ارشد و مدیران ارشد آن گرفت، برای این نوع اخبار بد آماده شده اند.

اواخر روز پنجشنبه، گروهی متشکل از پنج کارمند توییتر که قبلاً اخراج شده بودند، شکایت دسته جمعی علیه این شرکت را به این دلیل که مهلت 60 روزه لازم را طبق قانون به آنها داده نشده بود، ارائه کردند.

این دادخواست به قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران ایالات متحده (WARN) اشاره دارد که به کارگران این حق را می دهد که در موارد اخراج دسته جمعی یا تعطیلی کارخانه ها از قبل اطلاع رسانی کنند.

(AFP)

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما