(ویدئو) بازگشت یوزپلنگ‌ها به هند پس از ۷۰ سال

این لحظه‌ها است که هشت یوزپلنگ آفریقایی پس از ۷۰ سال از ناپدید شدن از طبیعت هند پا به این کشور گذاشتند.

به گزارش فرارو، آن‌ها یک سفر 80 کیلومتری از نامیبیا دارند. اولین باری است که یوزپلنگ‌های وحشی اینگونه در سراسر قره‌ها جابه‌جا می‌شوند تا رها شوند.

این پروژه نقد برخی از مطالعات و حافظان محیط زیست را برانگیخته است. ورود یوزپلنگ‌ها به هند که از آن‌ها به عنوان سریع‌ترین حیوان زمینی روی زمین نام برده می‌شود مصادف با ۷۲ سال نارنندرا مودی نخست وزیر هند است.

او روز شنبه (17 سپتامبر) اولین یوزپلنگ را در پارک ملی کونو رها کرد.

اگر همه چیز خوب پیش برو، گربه‌سانان رها می‌شوند تا در ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از جنگل و الفزار بدونند. انتظار می‌رود ۱۲ یوزپلنگ دیگر ماه آینده از آفریقای جنوبی به آن‌ها بپیوندند.

هند در حال جمع آوری بودجه بیشتر برای این پروژه 11.4 میلیون دلاری است که توسط شرکت دولتی ایندین اویل تامین می شود. این کشور امیدوار است که در نهایت جمعیت یوزپلنگ‌ها را به حدود ۴۰ گربه افزایش دهد.

برخی از محیط زیست محیطی انتقاد کرده اند که این یک پروژه بیهوده بوده است و این واقعیت را نادیده می‌گیرد که یوزپلنگ آفریقایی بومی شبه قره هند نیست.

با توجه به جمعیت ۱.۴ میلیون نفری هند، زیست‌شناسان نگرانند که یوزپلنگ‌ها فضای کافی برای پرسه زدن ندارند.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما