ماسک متعهد شد که حساب‌های توئیتر روزنامه‌نگاران را که اخیراً تعلیق شده بود، بازگرداند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

ایلان ماسک اواخر روز جمعه گفت که حساب توییتر چند خبرنگار را که به دلیل متهم کردن آنها به خطر انداختن خانواده‌اش تعلیق شده بودند، بازگرداند.

ماسک پس از تعلیق حساب‌های بیش از نیمی از روزنامه‌نگاران برجسته نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و واشنگتن پست، خشم و هشدارهای اتحادیه اروپا و سازمان ملل را به دنبال داشت.

مالک توییتر در توییتی نوشت: “مردم صحبت کرده اند. حساب هایی که موقعیت مکانی من را دزدیده اند، اکنون تعلیق آنها برداشته خواهد شد.”

ماسک یک نظرسنجی توییتری انجام داد و از او پرسید که آیا باید حساب های تعلیق شده را اکنون بازگرداند یا تا یک هفته دیگر. تقریباً 59 درصد از 3.69 میلیون نفری که شرکت کردند گفتند که او باید همین الان حساب ها را بازیابی کند.

به نظر می‌رسد برخی از حساب‌های تعلیق شده دوباره فعال شده‌اند و آرون روپار، روزنامه‌نگار سابق Vox دوباره توییت کرد.

روپار با تشکر از حمایت مردم در توییتر نوشت: «در ابتدا از تعلیق شدن بسیار ناراحت بودم، اما به سرعت متوجه شدم که خوب است زیرا از داشتن یک جامعه آنلاین شگفت‌انگیز خوشحالم.

آخرین جنجال زمانی آغاز شد که ماسک روز چهارشنبه حساب کاربری @elonjet را که پروازهای هواپیمای شخصی او را ردیابی می کرد، به حالت تعلیق درآورد.

ماسک گفت که این حرکت پس از آن ضروری بود که خودرویی در لس‌آنجلس که یکی از فرزندانش را حمل می‌کرد، توسط “یک تعقیب‌کننده دیوانه” تعقیب شد و به نظر می‌رسید ردیابی جت خود را عامل این حادثه می‌دانست.

برخی از روزنامه‌نگاران در مورد این ماجرا گزارش داده بودند، از جمله توئیت‌هایی که به حساب کاربری تعلیق شده @elonjet پیوند می‌دادند، که ماسک گفت که به معنای ارائه «مختصات ترور» علیه او و خانواده‌اش است.

ماسک در یک گفتگوی زنده در توییتر هیچ مدرکی برای ادعای خود ارائه نکرده بود اما به برخی از خبرنگاران تعلیق شده گفت که در توییتر “با همه یکسان رفتار می شود… آنها خاص نیستند زیرا شما یک روزنامه نگار هستید.”

ماسک با تاکید بیشتر بر ادعاهای خود، به گفتگو پایان داد. فضاهای توییتر، ویژگی که در آن چت انجام می شد، سپس به حالت تعلیق درآمد.

اقدام ماسک برای تعلیق حساب‌های روزنامه‌نگاران با انتقاد شدید سازمان‌های رسانه‌ای، اتحادیه اروپا و سازمان ملل مواجه شد.

ورا جورووا، کمیسر اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: «اخبار در مورد تعلیق خودسرانه خبرنگاران در توییتر نگران‌کننده است.

او افزود: “الون ماسک باید از این موضوع آگاه باشد. خطوط قرمز وجود دارد. و به زودی تحریم ها.”

سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد آن را “سابقه ای خطرناک در زمانی که روزنامه نگاران در سراسر جهان با سانسور، تهدیدات فیزیکی و حتی بدتر از آن روبرو هستند” خواند.

جنجال ها

از زمانی که ماسک پس از پرداخت 44 میلیارد دلار، عمدتاً از طریق فروش سهام تسلا، شرکت خودروسازی برقی موفق خود، کنترل را در دست گرفت، توییتر از یک جنجال به جنجال دیگر پرتاب شد.

صحبت های میلیاردر در مورد سخنرانی بی بند و بار، تبلیغ کنندگان بزرگ را ترسانده و توجه نهادهای نظارتی را به خود جلب کرده است.

ماسک حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بازگرداند و به آنتونی فائوچی، مشاور کلیدی در حال خروج برای واکنش ایالات متحده به همه‌گیری کووید-19، که هدف مکرر ویتریول در رسانه‌های راست‌گرا است، انتقاد کرد.

سی ان ان گزارش داده است که رئیس سابق اعتماد و امنیت توییتر پس از حملات بی اساس به نظارت بر محتوای توییتر که توسط ماسک تأیید شده بود از خانه خود گریخت.

در همین حال، پاکسازی هایی که ماسک در توییتر آغاز کرد، بیش از نیمی از 7500 کارمند آن را بیکار کرد و اکنون بسیاری از آنها سرمایه دار اسپیس ایکس و تسلا را به دادگاه می کشانند.

ماسک در یک مقطع زمانی به او اشاره کرد که قصد دارد با اپل بر سر اپ استور وارد جنگ شود، اما بعداً توییت کرد که این یک “سوء تفاهم” بوده است.

ردیاب بازار Insider Intelligence پیش بینی کرد که توییتر با مهاجرت کاربران مواجه خواهد شد.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر Insider Intelligence، گفت: «هیچ رویداد فاجعه‌باری وجود نخواهد داشت که به توییتر پایان دهد.

در عوض، کاربران در سال آینده با ناامیدی از مشکلات فنی و گسترش محتوای نفرت‌انگیز یا سایر محتوای ناخوشایند شروع به ترک پلتفرم خواهند کرد.»

(AFP)

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما