آیا تست های سریع کووید هنوز هم کار می کنند؟

تحقیقات دیگر نشان می دهد که دقت تست های سریع چند روز پس از عفونت بهبود می یابد. یک مطالعه بزرگ که به عنوان یک مقاله پیش چاپ در سال گذشته منتشر شد، نشان داد که آزمایش‌های سریع تنها 60 درصد در روز اول عفونت فرد در صورت داشتن علائم، دقیق است. اگر فرد بدون علامت بود، دقت به تنها 12 درصد کاهش می یابد. با این حال، انجام آزمایش دوم 48 ساعت بعد، دقت آزمایش سریع را به 92 درصد برای افراد دارای علائم و 51 درصد برای عفونت های بدون علامت افزایش داد. آزمایش سوم پس از 48 ساعت دیگر، دقت را برای افراد بدون علائم به 75 درصد بهبود بخشید.

به همین دلیل، FDA اکنون به اصطلاح آزمایش سریال را توصیه می کند: اگر فکر می کنید به ویروس کرونا آلوده شده اید اما نتیجه آن منفی است، پس از اینکه ویروس زمان بیشتری برای تکثیر داشت، 48 ساعت دیگر دوباره آزمایش کنید. اگر باز هم منفی بودید، دو روز دیگر یک آزمایش دیگر انجام دهید. (متاسفانه، برای دقت، این به معنای صرف هزینه بیشتر برای آزمایشات خواهد بود.) FDA این اعلامیه را در نوامبر 2022 اعلام کرد و تولیدکنندگان موظفند بسته بندی آزمایش سریع را تغییر دهند تا دستورالعمل های جدید را منعکس کنند.

ناتانیل هافر، استادیار پزشکی مولکولی در دانشکده پزشکی چان دانشگاه ماساچوست که روی این مطالعه تکرار آزمایش کار می‌کرد، گفت: «منفی لزوماً شما را از ابتلا به این بیماری رد نمی‌کند، و به همین دلیل است که آزمایش‌های متعدد توصیه می‌شود. «اگر مثبت اندیش باشید، می توانید کاملاً مطمئن باشید که مثبت هستید. اگر منفی هستید، آن تست تکراری برای افزایش دقت بسیار مهم است.”

یکی دیگر از توضیحات احتمالی برای نتیجه منفی کاذب، خطای کاربر است. برای اطمینان از اینکه تست را درست انجام می دهید، ابتدا دستورالعمل ها را بخوانید، حتی اگر فکر می کنید می دانید چه کاری انجام می دهید.

دکتر هافر گفت: «بسیاری از ما تا اینجای این همه‌گیری، آزمایش‌هایی را چندین بار انجام داده‌ایم، و به راحتی می‌توان گفت: «آره، بله، من می‌دانم چه کار کنم». بیرون کشیدن این دستورالعمل ها و واقعاً مطمئن شدن از انجام آن به صورت مرحله به مرحله بهترین کار است زیرا هر آزمون کمی متفاوت است. برای مثال، آزمایش‌ها ممکن است از نظر مدت زمانی که باید هر سوراخ بینی را سواب بکشید، تا چه اندازه باید به سمت بالا بینی خود بروید، چند قطره برای استفاده روی نوار تست و مدت زمانی که باید برای نتیجه صبر کنید متفاوت باشد.

نکته دیگر این است که از قبل بینی خود را باد کنید. آزمایش‌های کووید-19 ویروس را در سلول‌هایی که داخل بینی شما را پوشانده‌اند شناسایی می‌کند، نه در مخاط شما، بنابراین نمی‌خواهید که سوراخ‌های شما مانع از ورود نمونه شود. همچنین، مطمئن شوید که به اندازه کافی از داخل بینی خود بالا می روید.

دکتر کمپبل گفت: “مهم ترین کاری که می توانید برای بهبود دقت آزمایش ها انجام دهید، گرفتن یک نمونه خوب است.” “اگر در جایی که فقط کمی می سوزد، سواب را پاک کنید، به شما می گوید که درست انجام می دهید.”

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما