کره شمالی موشک هایی شلیک می کند که می توانند به ژاپن برسند

سئول – کره شمالی روز یکشنبه دو موشک بالستیک میان برد را در سواحل شرقی خود شلیک کرد و موشک هایی را پرتاب کرد که به طور بالقوه قادر به رسیدن به ژاپن هستند، چند روز پس از آن که توکیو قول داد هزینه های نظامی خود را دو برابر کند تا در برابر تهدیدات فزاینده چین و کره شمالی محافظت کند.

این اولین پرتاب توسط کره شمالی از زمانی بود که این کشور موشک بالستیک قاره پیمای تازه توسعه یافته خود، هواسونگ-17 را در نوامبر شلیک کرد. 18.

این دو موشک از Tongchang-ri پرتاب شدند، جایی که رسانه های دولتی کره شمالی گفتند که رهبر آن، کیم جونگ اون، آزمایش زمینی یک موشک تقویت کننده ICBM با سوخت جامد را تماشا کرده است، که اولین در نوع خود است. کشور، روز پنجشنبه

مشخص نیست که آیا موشک‌های پرتاب شده در روز یکشنبه ارتباطی با فناوری‌های موتور موشک سوخت جامد که شمال آزمایش کرده است، داشته باشد یا خیر. اکثر موشک های بالستیک کره شمالی از سوخت مایع استفاده می کنند. به گفته کارشناسان، این کشور در تلاش است تا به سوخت جامد روی بیاورد که به گفته کارشناسان حمل و نقل موشک ها را آسان تر و پرتاب سریع تر می کند.

ارتش کره جنوبی گفت، دو موشک کره شمالی که روز یکشنبه شلیک شدند، تنها 310 مایل به سمت شرق پرواز کردند و در آب های بین کره شمالی و ژاپن سقوط کردند. اما اعلام کرد که موشک‌ها عمداً در زوایای تند پرتاب شده‌اند تا بتوانند مسافت‌های کوتاه‌تری را نسبت به آنچه که طراحی شده بودند، طی کنند. کره جنوبی آنها را به عنوان موشک های بالستیک میان برد طبقه بندی کرد که معمولاً 620 تا 1860 مایل پرواز می کنند.

چنین موشک هایی، هنگامی که از کره شمالی شلیک می شوند، به بیشتر یا تمام ژاپن می رسند. هرگونه درگیری آینده در شبه جزیره کره می تواند شامل ژاپن شود، جایی که ایالات متحده در آن حضور نظامی دارد. کره شمالی توانایی خود را برای پرتاب موشک های بالستیک به سمت ژاپن، زمانی که موشک هایی را که بر فراز ژاپن پرواز کردند – در سال 2017 و بار دیگر در اکتبر شلیک کرد، به رخ کشید.

به گزارش خبرگزاری کیودو، توشیرو اینو، معاون ارشد وزیر دفاع ژاپن به خبرنگاران گفت که ژاپن نسبت به پرتاب موشک های روز یکشنبه با کره شمالی از طریق سفارت خود در پکن اعتراض کرد.

آزمایش های موشکی کره شمالی دو روز پس از آن انجام شد که ژاپن برای اولین بار در 9 سال گذشته استراتژی امنیت ملی خود را با اشاره به تهدیدهای فزاینده چین، کره شمالی و روسیه به روز کرد و متعهد شد که پول اختصاص داده شده برای هزینه های نظامی را دو برابر کند.

برنامه‌های ساخت جدید این کشور از ژاپن به طور رسمی صلح‌طلب خواسته بود تا توانایی‌های ضدحمله‌ای از جمله موشک‌هایی را که می‌توان برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها در قلمرو دشمن در پاسخ به حمله مورد استفاده قرار داد، به دست آورد.

ژاپن امیدوار است به حدود 1000 موشک دست یابد که از تاماهاوک های ساخت آمریکا شروع کرده و در نهایت به سیستم های تسلیحاتی خود منتقل می شود. اسناد جدید امنیت ملی این کشور فعالیت های نظامی اخیر کره شمالی را “تهدید قریب الوقوع” خوانده است.

کره شمالی در سال جاری حداقل 90 موشک بالستیک و سایر موشک ها را پرتاب کرده است که بیش از هر سال گذشته است، حتی اگر مجموعه ای از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل این کشور را از توسعه یا آزمایش فناوری موشک های بالستیک یا سلاح های هسته ای منع کرده است.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما