چگونه به کسی کمک کنیم وقتی غمگین است

در اینجا یک راهنمای تحقیقاتی برای حمایت از دوستان، همکاران و عزیزان در مواقع ضروری ارائه شده است.

یکی از یافته‌های ثابت این تحقیق این است که گفتن به مردم که نباید آنقدر احساس بدی داشته باشند، معمولاً باعث می‌شود آنها احساس بدتری داشته باشند. در یک مطالعه تاریخی که در سال 2012 منتشر شد، محققان به 228 تماس تلفنی بین مشتریان عصبانی و نمایندگان خدمات مشتری که به سوالات و شکایات مربوط به صورتحساب پزشکی رسیدگی می کردند گوش دادند. هنگامی که نمایندگان به مشتریان ناراحت می گفتند که «آرام» یا «آرام باش»، مشتریان معمولا عصبانی تر می شدند.

خانم ساحی توضیح داد که این نوع استراتژی‌ها نتیجه معکوس می‌دهند، زیرا به این معنا هستند که احساسات فرد «ممکن است نامناسب باشد، یا اینکه احساسات او ممکن است شدیدتر از آن چیزی باشد که شرایط لازم است». این به طور ناخواسته این پیام را می دهد که آنها بیش از حد واکنش نشان می دهند، که به طور متناقض، فقط آنها را احساساتی تر می کند.

دکتر نیون گفت: “در هیچ مطالعه ای شواهدی وجود ندارد که به خوبی کار کند.”

در مطالعه جدید خود که شامل دو آزمایش بود، خانم ساحی و همکارانش از 318 نفر پرسیدند که با چه نوع بازخوردی از دیگران پس از تجربه درگیری با کسی که می‌شناختند (مثلاً دعوا با یک دوست یا هم اتاقی) بیشتر احساس آرامش می‌کنند. یا احساس خیانت). اعتبار سنجی برنده آشکار بود. شرکت‌کنندگان گفتند که نظرات تأییدکننده‌ای مانند «می‌توانم تصور کنم سخت بود»، آرامش‌بخش‌تر از دیگر انواع بازخورد است که سعی می‌کرد به فرد کمک کند تفکر خود را در مورد مشکل تغییر دهد، مانند: «سعی کنید هر دو طرف موقعیت را ببینید. یا «سعی کنید به جای نیمه خالی روی نیمه پر لیوان تمرکز کنید.»

خانم ساحی گفت: «وقتی مردم شما را می‌شنوند و می‌گویند شما را درک می‌کنند، احساس می‌کنید مورد اعتماد هستید، احساس می‌کنید به شما اهمیت می‌دهند، احساس ارتباط می‌کنید، و احساس ارتباط با افراد دیگر برای ما بسیار مهم است.» او توضیح داد که از آنجایی که اجداد ما زمانی که اعضای یک گروه بودند بیشتر زنده می ماندند، تمایل به پذیرفته شدن توسط دیگران “غریزه بقای است که ما در خود جاسازی کرده ایم.”

دکتر نیون گفت در حالی که عبارات اعتبار سنجی می تواند باعث شود مردم در لحظه احساس بهتری داشته باشند، اما لزوما به آنها کمک نمی کند مشکل خود را حل کنند یا در دراز مدت احساسات منفی خود را حل کنند. دکتر نیون گفت، بنابراین اگر آنها برای آن آماده باشند، صحبت در مورد چگونگی غلبه بر یک مانع خاص یا ترمیم یک درگیری ممکن است به یک دوست یا همکار ناراحت احساس کنترل بر موقعیت خود بدهد. این می تواند به کاهش احساسات آنها کمک کند و حتی به طور بالقوه مشکل را به طور کامل حل کند.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما