چرا خرسون، آماده سازی برای نبرد، برای روسیه و اوکراین اهمیت زیادی دارد

وی افزود: امروز تیرهای برق را منفجر کردند، بنابراین ما نه نور داریم و نه آب.

در حالی که رسانه های دولتی روسیه می گویند که گلوله باران اوکراین به خطوط برق آسیب رسانده است، یاروسلاو یانوشویچ، رئیس اداره نظامی منطقه ای خرسون اوکراینی در تبعید، سربازان روسیه را مقصر دانست.

آقای یانوشویچ با اشاره به شهری در کمتر از 50 مایلی شهر خرسون و درست در شمال یک سد مهم در نزدیکی خط مقدم نبرد، گفت که نیروهای روسی همچنین مین هایی را در اطراف برج های آبی در بریسلاو قرار داده اند.

مقامات اوکراینی می‌گویند که روس‌ها که به غیرنظامیان گفته‌اند که تخلیه شوند، می‌ترسند که کسانی که پشت سر می‌گذارند بتوانند اطلاعاتی را به نیروهای اوکراینی در حال پیشروی کمک کنند یا ارتش روسیه را خراب کنند. فرماندار منطقه منصوب شده از سوی کرملین هشدار داده است که با هر غیرنظامی که هنوز آنجا باشد ممکن است به عنوان دشمن رفتار شود.

حدود 250000 نفر قبل از جنگ در این شهر زندگی می کردند. فعالان اوکراینی تخمین می زنند که 30000 تا 60000 نفر باقی مانده اند، اما نمی توان دانست که چنین حدس هایی چقدر درست است.

ماه گذشته، مقامات اشغالگر دستور تخلیه غیرنظامیان از سمت غرب رودخانه را صادر کردند. آنها هزاران نفر از آنها را به سمت شرق فرستادند، به قلمرویی که محکمتر تحت کنترل روسیه است، در حالی که مسیرهای ورود به مناطق تحت کنترل اوکراین را مسدود کردند. به گفته ساکنان و مقامات اوکراینی، دولت منصوب شده توسط مسکو نیز در حالی که شهر را غارت می کرد، ترک کرد.

برخی از مقامات و ساکنان اوکراین می گویند که تخلیه غیرنظامیان بهانه ای برای اخراج اجباری بوده است. برخی دیگر می گویند که این در مورد پاکسازی فضا برای نیروهای تازه بسیج شده روسیه بود.

هنگامی که نیروهای روسی در ماه مارس از پل آنتونیفسکی بر روی رودخانه دنیپرو هجوم بردند و به شهر خرسون، یک بندر بزرگ و یک مرکز کشتی‌سازی سابق، حمله کردند، این بزرگترین موفقیت آنها در روزهای اولیه جنگ بود. آقای پوتین امیدوار بود که از منطقه وسیعتر خرسون به عنوان سرپلی برای رانندگی دورتر به سمت غرب، به شهر بندری اودسا استفاده کند، اما این تلاش شکست خورد.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما