ناامیدی اروپا از یارانه های ایالات متحده قبل از نشست کلیدی افزایش می یابد

بروکسل- ناامیدی در حال جوشیدن از مفاد «آمریکایی بخر» که به بسته گسترده یارانه‌های مرتبط با آب‌وهوا پیوست می‌شود، تهدیدی برای خراب کردن روحیه در نشست سطح بالای اتحادیه اروپا و آمریکا در روز دوشنبه است.

رهبران اتحادیه اروپا می گویند یارانه ها، که در قانون کاهش تورم که پرزیدنت بایدن در ماه اوت به تصویب رساند، گنجانده شده است، تبعیض آمیز است و خطر تسریع آسیب به صنایع اروپایی را که در حال حاضر با هزینه های بالای انرژی دست و پنجه نرم می کنند، می کند. کره جنوبی، ژاپن و بریتانیا نیز از تصمیم برای الحاق الزامات محتوای محلی به یارانه ها انتقاد کرده اند.

آقای بایدن روز پنجشنبه گفت که پذیرای امتیازات است، اما متعهد به تغییرات خاصی نیست.

انتظار می رود تنش بر سر این قانون، نشست برنامه ریزی شده شورای تجارت و فناوری بین مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا را در روز دوشنبه تحت الشعاع قرار دهد. این شورا در سال 2021 تحت دولت بایدن تأسیس شد که در پی تضادهای تجاری در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به دنبال صاف کردن روابط با اتحادیه اروپا بود.

با این حال، رهبران اروپایی و گروه های صنعتی در هفته های اخیر به طور فزاینده ای در مورد این قانون صحبت کرده اند. گروه لابی BusinessEurope روز جمعه گفت که جاه طلبی های آب و هوا و فناوری پاک ایالات متحده “نباید به ضرر منافع اروپا باشد.” این گروه خواستار مذاکره برای رسیدگی به عناصری در قانون شد که به گفته آنها تبعیض آمیز است.

اواخر پنجشنبه، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که برنامه های خود را برای شرکت در نشست روز دوشنبه لغو می کند. طبق بیانیه دفتر وی، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی بلوک، در این نشست شرکت نخواهد کرد زیرا دستور کار «دیگر فضای کافی را برای موضوعات مورد توجه بسیاری از وزرای صنعت و تجارت اروپایی نمی‌دهد».

در این بیانیه افزوده شد که آقای برتون بر حفظ رقابت پذیری پایگاه صنعتی اروپا تمرکز دارد و اوایل سال آینده برای دیدارهای دوجانبه به واشنگتن سفر خواهد کرد.

قانون ایالات متحده شامل اعتبار مالیاتی برای خودروهای الکتریکی است که الزامات محتوای محلی خاصی را برآورده می کنند، از جمله مونتاژ نهایی در آمریکای شمالی. این ماده باعث نگرانی متحدان ایالات متحده شده است که می گویند می تواند به تولید خودرو در اروپا، ژاپن و کره جنوبی آسیب برساند.

یک کارگروه ایالات متحده و اتحادیه اروپا که اخیرا برای بحث در مورد این قانون تشکیل شده است، تاکنون نتوانسته نگرانی های اروپا را کاهش دهد.

جوزف سیکلا، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت: «احتمالاً همه کشورهای عضو نگران قانون کاهش تورم هستند. آقای سیکلا هفته گذشته گفت که یارانه ها می تواند تهدیدی برای تولید اروپا باشد، اما افزود که او مسابقه یارانه را “یک بازی خطرناک” می داند.

مقامات دیگر، از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از اروپا خواسته اند تا اقدامات خود را برای مقابله با یارانه ها ارائه کند. حتی ایرلند که بعید به نظر می‌رسد تحت تأثیر این اقدام ایالات متحده قرار گیرد، نسبت به امکان افزایش یارانه‌های اروپایی ابراز آمادگی کرد.

لئو وارادکار، وزیر بازرگانی ایرلند، هفته گذشته گفت: «هیچ کس نمی‌خواهد وارد رقابت یارانه‌ای شود، اما آنچه ایالات متحده انجام داده واقعاً با اصول تجارت آزاد و رقابت منصفانه سازگار نیست.» .

بنویسید کیم ماکریل در [email protected]

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در نسخه چاپی 3 دسامبر 2022 با عنوان “ناراحتی اروپا از یارانه ها افزایش می یابد” ظاهر شد.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما