فیس بوک و اینستاگرام سازمان غیرانتفاعی رابرت کندی جونیور را برای اطلاعات نادرست حذف کردند

فیس‌بوک و اینستاگرام روز پنجشنبه حساب‌های دفاع از سلامت کودکان، سازمانی به رهبری رابرت اف کندی جونیور را که یکی از بزرگترین گروه‌های ضد واکسن ایالات متحده است، به دلیل انتشار اطلاعات نادرست پزشکی حذف کردند.

در خبرنامه ای ایمیلی، دفاع از سلامت کودکان اعلام کرد که فیس بوک و اینستاگرام پس از ممنوعیت 30 روزه توسط شبکه های اجتماعی، حساب های خود را حذف کرده اند. این سازمان غیرانتفاعی که آقای کندی از سال 2018 اداره می‌کند، برنامه‌ها را به سانسور متهم کرد.

این گروه گفت: «حذف حساب‌های CHD شواهدی از یک تلاش سازمان‌یافته برای متوقف کردن تأثیری است که در دوران انتقاد شدید از مؤسسات بهداشت عمومی ما داریم».

در بیانیه‌ای، آقای کندی گفت: «فیس‌بوک در اینجا به عنوان جانشین جنگ صلیبی دولت فدرال عمل می‌کند تا همه انتقادات از سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت را خاموش کند.»

دفاع از سلامت کودکان به طور گسترده ای به عنوان نماد جنبش مقاومت در برابر واکسن در نظر گرفته می شود. بر اساس گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال، سال گذشته، این سازمان به عنوان یکی از “دوجین اطلاعات نادرست” نامگذاری شد که به 12 ابر انتشار دهنده اطلاعات غلط در مورد کووید-19 در اینترنت اشاره دارد.

متا که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، گفت که حساب‌های اصلی دفاع از سلامت کودکان را حذف کرده است زیرا این گروه «مکرراً» سیاست‌های این شرکت را در مورد اطلاعات نادرست پزشکی در طول همه‌گیری ویروس کرونا نقض کرده است. دفاع از سلامت کودکان اعلام کرد که در مجموع بیش از نیم میلیون دنبال کننده در صفحات اصلی فیس بوک و اینستاگرام خود داشته است.

اقدامات فیس بوک و اینستاگرام ضربه ای به آقای کندی است که پسر سناتور سابق و دادستان کل ایالات متحده رابرت اف کندی است. اما حذف اکانت او را به طور کامل از صحبت آنلاین مسدود نمی کند. در حالی که آقای کندی شخصاً در فوریه 2021 از اینستاگرام منع شد، صفحه شخصی وی در فیس بوک – با نزدیک به 247,000 دنبال کننده – هنوز فعال است.

بر اساس بررسی نیویورک تایمز، سایر صفحات فیس بوک اختصاص داده شده به دفاع از سلامت کودکان، از جمله صفحات بخش های کالیفرنیا، فلوریدا و آریزونا نیز آنلاین هستند و هزاران دنبال کننده دارند.

در طول این همه گیری، سازمان دفاع از سلامت کودکان بارها ایمنی واکسن های کووید-19 را زیر سوال برده و به دروغ گفته است که واکسن ها باعث آسیب اندام ها و آسیب به زنان باردار می شوند. این سازمان همچنین سعی کرده است در مورد انواع دیگر واکسن ها تردید ایجاد کند. طی دو ماه گذشته، این سازمان ادعا کرد که واکسن‌های کزاز باعث ناباروری می‌شوند و واکسن‌های فلج اطفال مسئول افزایش جهانی موارد فلج اطفال هستند.

متا سیاست هایی دارد که اطلاعات نادرست پزشکی را ممنوع می کند، اما با نحوه اجرای آنها مبارزه کرده است. دو نفر با اطلاع از این مکالمات که خواستند ناشناس بمانند، گفتند که این شرکت در سال گذشته بیش از ده ها بحث در مورد حذف حساب های دفاع از سلامت کودکان از فیس بوک و اینستاگرام داشته است.

ماه گذشته، نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، نامه ای سرگشاده درباره سیاست های اطلاعات نادرست پزشکی این شرکت نوشت. او گفت سیاست های سختگیرانه آن در مورد اطلاعات نادرست کووید-19، که در ابتدای همه گیری اعمال شد، ممکن است نیاز به تجدید نظر داشته باشد زیرا بسیاری از نقاط جهان به حالت عادی بازگشته اند.

آقای کلگ گفت، قبل از همه‌گیری، متا فقط پست‌هایی را حذف کرد که می‌توانست در خطر آسیب فیزیکی قریب‌الوقوع نقش داشته باشد. در طول همه‌گیری، این شرکت برای حذف ادعاهای نادرست در مورد «نقاب‌پوشی، فاصله‌گذاری اجتماعی و قابلیت انتقال ویروس»، آن را گسترش داد. او پیشنهاد کرد که این اقدامات اخیر ممکن است دیگر نیازی به ماندن در جای خود نداشته باشند.

وی افزود که بیش از 25 میلیون محتوای مربوط به اطلاعات نادرست کووید-19 از زمان شروع همه‌گیری حذف شده است.

کارشناسان اطلاعات نادرست گفته‌اند که تئوری‌های توطئه و دروغ‌پردازی‌ها درباره کووید-19 همچنان در فیس‌بوک و اینستاگرام برجسته است و همچنان توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما