طوفان گرمسیری فیلیپین را درنوردید و ده ها کشته برجای گذاشت

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور: اصلاح شده:

طوفان شدید استوایی Nalgae روز شنبه پس از وقوع سیل و رانش زمین که منجر به کشته شدن حداقل 45 نفر شد، فیلیپین را درنوردید.

Nalgae جزیره اصلی کشور مجمع الجزایر Luzon را با حداکثر بادهای 95 کیلومتری (59 مایلی) در ساعت پس از فرود آمدن به جزیره پرجمعیت Catanduanes قبل از طلوع آفتاب کوبید.

ویرانی بسیار قبل از سقوط آغاز شد و باران شدید روز پنجشنبه مناطق روستایی جزیره میندانائو در جنوب را غرق کرد و پس از آن رانش زمین و سیل مرگبار در روز جمعه رخ داد.

اما دولت تعداد رسمی کشته شدگان خود را از 72 به 45 در بعدازظهر کاهش داد.

مقامات می گویند برخی از مرگ و میرها به اشتباه دو بار در وقایع میندانائو محاسبه شده است که 40 کشته را شامل می شود. این طوفان همچنین پنج نفر دیگر را در دیگر نقاط کشور کشته است.

در سال‌های اخیر، سیل‌های ناگهانی همراه با گل و لای از دامنه‌های کوهستانی که عمدتاً جنگل‌زدایی شده‌اند، یکی از مرگبارترین خطرات ناشی از طوفان در فیلیپین بوده است.

نیروهای امدادی بر روی روستای کوسیونگ متمرکز شده اند که بین 80 تا 100 نفر زندگی می کنند، روستایی که پس از ریزش بخشی از کوه برهنه شده در آن نزدیکی مدفون شد.

نجیب سیناریمبو، رئیس دفاع غیرنظامی منطقه ای به خبرگزاری فرانسه گفت: «دیروز ما روی نجات و بازیابی 11 جسد متمرکز بودیم.

وی با خودداری از بیان اینکه چه تعداد کشته شده اند، افزود: “امروز ما کار خود را از سر گرفتیم، اما این در حال حاضر یک عملیات بازیابی است، زیرا روستا بیش از یک روز است که زیر سنگ و گل مدفون شده است.”

این طوفان همچنین باعث جاری شدن سیل در سایر نقاط کشور شد.

عکس‌های منتشر شده توسط گارد ساحلی نشان می‌دهد که امدادگران از یک یخچال قدیمی به عنوان یک قایق دست ساز برای بیرون کشیدن کودکان از یک جامعه سیل‌زده در جزیره مرکزی لیته استفاده می‌کنند.

سازمان هواشناسی ایالتی گفت که چشم نالگی در اواسط صبح از جزیره کوچک ماریندوکه گذشت و می‌تواند اواخر روز شنبه به مانیل، یک کلانشهر وسیع با بیش از 13 میلیون نفر ضربه بزند.

این گزارش افزود: «انتظار سیل گسترده و رانش زمین ناشی از باران» وجود دارد، در حالی که «خطر کم تا متوسط ​​موج طوفان» یا امواج عظیمی در مناطق ساحلی وجود دارد.

رافائلیتو آلخاندرو، مدیر دفاع مدنی ملی، گفت: «بر اساس پیش‌بینی‌های ما، این یکی واقعاً قوی است، بنابراین ما واقعاً برای آن آماده شدیم.

او از ساکنان در مسیر طوفان خواست تا قبل از خروج طوفان به دریای چین جنوبی در اوایل یکشنبه در خانه بمانند.

الخاندرو گفت: “اگر ضروری یا مهم نیست، باید امروز از بیرون رفتن خودداری کنیم زیرا خطرناک است و می تواند به شما آسیب برساند.”

دفتر دفاع مدنی گفت که بیش از 7000 نفر پیش از ریزش طوفان به خشکی تخلیه شدند.

گارد ساحلی همچنین به دلیل مواج بودن دریا، توقف صدها کشتی و هزاران مسافر در بنادر، خدمات کشتی را در اکثر نقاط این کشور مجمع الجزایر متوقف کرده است.

در همین حال، دفتر هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تاکنون بیش از 100 پرواز را متوقف کرده است.

این طوفان در آغاز یک آخر هفته طولانی در فیلیپین رخ داد، زمانی که میلیون‌ها نفر برای بازدید از قبور بستگان مرده خود به زادگاه خود بازگشتند.

فیلیپین هر سال به طور متوسط ​​با 20 طوفان بزرگ مواجه می شود که صدها نفر را می کشد و مناطق وسیعی را در فقر دائمی نگه می دارد.

دانشمندان هشدار داده‌اند که چنین طوفان‌هایی که دام‌ها را نیز می‌کشند و زیرساخت‌های کلیدی را از بین می‌برند، با گرم‌تر شدن جهان به دلیل تغییرات اقلیمی قدرتمندتر می‌شوند.

(AFP)

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما