سهام در سه ماهه اول برگشتند، اما برای جشن گرفتن خیلی زود است


نیویورک
CNN

پس از طوفانی سال 2022، سهام ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2023 در یک نمایش غیرمنتظره انعطاف پذیری علیرغم بحران بانکی، سقوط ارزهای دیجیتال و عدم اطمینان در مورد آنچه در پیش است برای اقتصاد افزایش یافت.

با این حال، هیچ چیز در مورد عملکرد سه ماهه اول خطی نبود. S&P 500 در طول سه ماهه اره اره کرد و ژانویه را با نت بالا به پایان رساند. قبل از سقوط در فوریه، افزایش دوباره در ماه مارس و در نهایت این سه ماهه حدود 7 درصد افزایش یافت.

این فنی سنگین نزدک احیای قابل توجهی داشت و نزدیک به 17 درصد در بهترین رشد سه ماهه خود از سه ماهه چهارم سال 2020 افزایش یافت. این پس از سال سخت 2022 برای سهام فناوری رخ داد، زیرا سرمایه گذاران به دنبال راه های کم خطرتر برای رهایی از تلاطم های کمپین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بودند. . داوجونز حدود 0.4 درصد افزایش یافت.

قیمت اوراق قرضه در حالی افزایش یافت که سرمایه گذاران شرط بندی کردند که فدرال رزرو به دلیل بحران بانکی، نرخ بهره را به اندازه انتظارات قبلی افزایش نخواهد داد. خزانه داری آمریکا بدترین سال خود را در سال 2022 به دلیل افزایش سریع و خشمگین نرخ بهره فدرال رزرو تجربه کرد.

فضای نامطمئن اقتصادی سه ماهه گذشته نیز بیت کوین را تکان داده است. این دارایی دیجیتال پس از انبوهی از جنجال‌ها به بازار ارزهای دیجیتال، از جمله شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا علیه بایننس به دلیل نقض قوانین تجارت ایالات متحده و سقوط بانک دوستدار رمزنگاری سیلورگیت، سقوط کرد.

اما با عجله سرمایه گذاران برای یافتن جایگزین های امن تر برای سیستم بانکی، بیت کوین افزایش یافت.

شرکت های بزرگ انرژی ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2023 به سودهای بی سابقه ای دست یافتند و از افزایش قیمت نفت و گاز که به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین بود، سود بردند. اما قیمت نفت اخیراً کاهش یافته است و به دلیل بحران بانکی که ترس از استرس طولانی مدت در بخش مالی و رکود بالقوه را تشدید کرد، به پایان رسید.

با وجود عملکرد قوی سه ماهه اول، سرمایه گذاران می گویند که جشن پیروزی فدرال رزرو در برابر تورم زودرس خواهد بود. افزایش قیمت ها همچنان یکی از عوامل کلیدی محرک بازارها است و می تواند باعث تلاطم پیش رو شود، حتی اگر فاجعه آمیز نباشد.

در اوایل این ماه، سقوط سه موسسه مالی – بانک سیلیکون ولی، بانک سیگنیچر و کردیت سوئیس – باعث سقوط بانکی شد که بازارها را متحول کرد.

با این حال، وال استریت تا حد زیادی همه چیز را کنار گذاشت و سهام ها ضررهای خود را جبران کردند – و سپس برخی – زیرا سرمایه گذاران شروع به خرید سهام فناوری کردند و بازار سهام را تقویت کردند. سهام اپل حدود 27 درصد افزایش یافت. سهام مایکروسافت حدود 20 درصد افزایش یافت.

فدرال رزرو همچنین بسیاری از روایت ها را برای سه ماهه آخر هدایت کرد: در اوایل ماه مارس، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به کنگره گفت که انتظار دارد افزایش نرخ ها “بیشتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد” باشد، بازارها برای افزایش نرخ بیشتر از حد انتظار آماده شدند. این خبر سرمایه‌گذاران را متحیر کرد و هر سه شاخص اصلی به شدت افت کردند.

اما در نشست سیاست پولی فدرال رزرو در ماه مارس، که تنها چند روز پس از سقوط SVB برگزار شد، بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ بهره را تنها یک چهارم یک واحد افزایش خواهد داد تا بتواند ریسک مستمر فشار بر بخش بانکی را با تعدیل متعادل کند. تورم.

من فکر نمی کنم که تورم را بدون دیدن درد در بازار کاهش دهیم. لیز یانگ، رئیس استراتژی سرمایه‌گذاری در SoFi Technologies گفت: بنابراین، برای تثبیت آن، فکر می‌کنم اولاً احتمالاً باید برخی از این افزایش‌ها را پس دهیم.

اسکات دوبا، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مشاوران سرمایه گذاری پرایم کاپیتال، گفت که او چشم انداز بلندمدتی را اتخاذ کرده است تا نوسانات را متوقف کند و بهبود نهایی بازار را به دست آورد.

دوبا گفت: «ما در میانه این آزمایش رام کردن تورم هستیم. “انتظار غیر منتظره را داشته باشید.”

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما
این وب‌سایت محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های اینترنتی تولید می‌کند و از صحت محتوای ارائه شده مبرا است و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.