بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر بریتانیا تعظیم کرد «زمان آن رسیده که همه ما از لیز تراس حمایت کنیم» اخبار جهان

لندن: بوریس جانسون روز سه‌شنبه به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا سر تعظیم فرود آورد و به سه سال پرفراز و نشیب ریاست‌جمهوری پایان داد و به جانشین خود، لیز تراس، فهرست دلهره‌آوری از مشکلاتی را که باید برای رفع آن به ارمغان آورد. جانسون که توسط حزب محافظه‌کار خود به دلیل یک سری رسوایی‌ها از سمت خود کنار رفت، از کشور خواست تا گرد هم آمده و از جانشین او حمایت کند. او پس از ایراد سخنرانی خداحافظی در بیرون خیابان داونینگ، لندن را ترک کرد تا به اسکاتلند سفر کند و استعفای خود را به ملکه الیزابت تقدیم کند. تراس سپس به نخست وزیری منصوب می شود و تشکیل دولت را آغاز می کند.

تراس 47 ساله وظیفه دارد بریتانیا را از یک رکود طولانی مدت و بحران انرژی که اقتصاد میلیون ها خانوار و کسب و کار را تهدید می کند، هدایت کند.

طرح او برای تقویت اقتصاد از طریق کاهش مالیات در حالی که ده ها میلیارد پوند برای محدود کردن هزینه های انرژی فراهم می کند، بازارهای مالی را به شدت متزلزل کرده است و سرمایه گذاران را وادار به کنار گذاشتن پوند و اوراق قرضه دولتی کرده است.

جانسون در سخنرانی خود گفت: «آنچه که من به محافظه‌کارانم می‌گویم، وقت آن است که سیاست به پایان برسد. “زمان آن فرا رسیده است که همه ما از لیز تراس و تیمش و برنامه او حمایت کنیم.”

تراس چهارمین نخست وزیر محافظه کار در شش سال گذشته خواهد بود. او پس از شکست دادن رقیبش ریشی سوناک در رای اعضای حزب محافظه کار با اختلاف کمتر از حد انتظار، و پس از اینکه در ابتدا نتوانست انتخاب اصلی باشد، با آخرین بحران مواجه می شود تا بریتانیا را با دست سیاسی ضعیف تری نسبت به بسیاری از اسلاف خود مواجه کند. برای قانونگذارانش

او قول داده است که “اقدامی جسورانه” را برای عبور از دوران سخت انجام دهد، از جمله کاهش مالیات ها علیرغم هشداری که می تواند نرخ تورم بریتانیا را که 10.1 درصد در حال حاضر بالاترین نرخ تورم در بریتانیا است، تشدید کند.

جانسون که برای ماندن در سمت خود تا انتها مبارزه کرد، از سخنرانی خروج خود برای به رخ کشیدن موفقیت‌های خود استفاده کرد، از جمله برنامه واکسن اولیه در طول همه‌گیری و حمایت اولیه از اوکراین در نبرد با روسیه.

سخنرانی مملو از شوخی‌ها و شوخی‌های مردی بود که زمانی مورد علاقه بسیاری از عموم مردم بریتانیا بود، اما از سوی بسیاری نیز نفرت داشت.

او با امتناع از رد کردن بازگشت به شغل اصلی یک روز، همچنین نشان داد که هنوز به دلیل ماهیت رفتنش کبود است.

او گفت: «سرانجام مشعل به یک رهبر جدید محافظه کار واگذار خواهد شد. باتوم در مسابقه‌ای که به‌طور غیرمنتظره‌ای تبدیل به یک مسابقه امدادی شد، تحویل داده خواهد شد.

تراس به دنبال جانسون به اسکاتلند می رود و ملکه الیزابت از او می خواهد دولت تشکیل دهد. او سپس در کشور سخنرانی خواهد کرد و قرار ملاقات با تیم وزرای خود را بعداً در روز سه شنبه آغاز خواهد کرد.

بریتانیا، تحت حاکمیت محافظه‌کاران از سال 2010، در سال‌های اخیر از بحرانی به بحران دیگر دست و پنجه نرم کرده است و اکنون چشم‌انداز یک رکود طولانی مدت، و افزایش بیشتر تورم، به علاوه کاهش پوند وجود دارد.

مهم ترین مسئله بحران انرژی است.

صورت‌حساب‌های خانگی قرار است در ماه اکتبر 80 درصد جهش کنند، اما یک منبع آگاه به رویترز گفته است که تراس به دنبال انجماد صورت‌حساب‌ها در زمستان امسال است، در طرحی که ممکن است هزینه بیشتری نسبت به طرح مرخصی COVID-19 داشته باشد.

مالیه عمومی بریتانیا همچنان تحت تأثیر هزینه‌های هنگفت دولت برای ویروس کرونا قرار دارد. بدهی عمومی به‌عنوان سهمی از تولید اقتصادی، 100 درصد از حدود 80 درصد قبل از همه‌گیری، دور نیست.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما