انتخابات کارناتاکا مبارزات انتخاباتی BJP با جی پی نادا و آمیت شاه در بازدید ایالتی اخبار هند

بنگالورو: حزب بهاراتیا جاناتا کمپین خود را برای انتخابات مجلس کارناتاکا افزایش داده است و رئیس حزب JP Nadda در حال برگزاری یک نمایش جاده ای و گردهمایی در بیدار و وزیر کشور اتحادیه، آمیت شاه در نشستی با رهبران BJP کارناتاکا است. باساواراج بومای، رئیس وزیر کارناتاکا نیز در نشست شاه با رهبران BJP کارناتاکا حضور داشت. آمیت شاه به عنوان بخشی از آماده سازی BJP برای انتخابات مجلس 10 مه در یک سفر سه روزه به کارناتاکا است. شاه قرار بود در دواناهالی یک نمایش جاده ای برگزار کند که به دلیل بارندگی لغو شد.

“به دلیل بارش شدید باران نمی‌توانست در میان مردم دواناهالی حضور داشته باشد. من به آنها تعظیم می‌کنم که علیرغم آب و هوای نامناسب در تعداد زیادی شرکت کردند. مطمئناً به زودی برای یک کمپین از دوانهالی بازدید خواهم کرد. شور و شوق آنها نشان می‌دهد که BJP یک پیروزی بزرگ کسب خواهد کرد. در کارناتاکا،» او در توییتی گفت. شاه همچنین ویدئویی از یک مرد محلی را به اشتراک گذاشت که در حال پاک کردن آب باران از بریدگی‌های نخست وزیر نارندرا مودی در راه نمایش پیشنهادی BJP در دواناهالی بود. شاه در توییت دیگری گفت: “اعتماد تزلزل ناپذیر به نخست وزیر نارندرا مودیجی و محبت فداکارانه به او چیزی است که BJP به دست آورده و منبع قدرت آن است. به این ویدئوی زیبا از دواناهالی، کارناتاکا نگاه کنید.”

در بحبوحه نبرد سیاسی در کارناتاکا، نخست وزیر مودی با رهبر کارناتاکا BJP و وزیر سابق KS Eshwarappa گفتگوی تلفنی انجام داد. “انتظار تماس او (PM) را نداشتم، این الهام بخش من برای پیروزی در شهر شیواموگا است و ما همه امکانات را برای بازگرداندن دولت BJP به کارناتاکا امتحان خواهیم کرد. اشوارپا گفت.

نادا که برای یک سفر دو روزه به ایالت سفر کرده است، روز جمعه در حمایت از نامزدهای حزب در بیدار یک نمایش جاده ای برگزار کرد. وی همچنین در یک اجتماع عمومی سخنرانی کرد. او گفت: “BJP همیشه با احساس تعهد در جهت بهبود جامعه کار کرده است، در حالی که کنگره سابقه طولانی در قطع طرح های رفاه اجتماعی ایجاد شده توسط مرکز یا دولت های قبلی BJP داشته است.” نبرد در حوزه مرکزی هوبلی-دارواد قرار است با طعمی از نوع «گورو شیشیا» به نبرد بین دو رهبر برجسته لینگایات جالب‌تر شود.

حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) ماهش تنگینکای را علیه جاگادیش شتار، وزیر ارشد سابق کارناتاکا، که از دریافت بلیط محروم شد، به میدان فرستاد. شتر به کنگره پیوست. تنجیناکای در 18 آوریل قبل از ثبت نامزدی خود برای این کرسی، از جاگادیش شتر طلب برکت کرده بود. تنجیناکای گفت: “جاگادیش شتر گورو من بوده است. این مبارزه بین یک گورو و شیشیا او است. من مطمئن هستم که گورو من را برکت خواهد داد.” شتر اما به ANI گفت که او نه گورو تنگینکای است و نه “شیشیا” است.

شتر گفت: “گورو او در دهلی است و او شاگرد وفادار استاد خود در دهلی است. بی‌ال‌ سانتوش گورو او است. به خاطر استادش، او بلیت را دریافت کرد.” وزیر سابق کارناتاکا، تنگینکای را متهم کرد که طی شش تا هفت ماه گذشته یک «کمپین زمزمه‌آمیز» علیه او اجرا کرده است. او گفت: “سهم او چیست؟ فقط داشتن یک دفتر کافی نیست. مردم هوبالی خواهان مشارکت در نماینده خود در حوزه انتخابیه هستند. فقط گرفتن بلیط از BJP کافی نیست.”

شتر پس از خروج از BJP به دلیل عدم دریافت بلیط برای انتخابات مجلس دهم ماه مه در ایالت، به کنگره پیوست. شتر گفت که او BJP را ترک کرد زیرا به احترام خود لطمه خورده بود. “پیش از این، هر کسی که از این حوزه انتخابیه (از BJP) رقابت می کرد، همه شکست خوردند. من حزب را اینجا در این مکان ساختم. در سال 1994، برای اولین بار رقابت کردم و همچنین انتخاب شدم. پس از آن، من دوباره از کرسی انتخاب شدم. بنابراین کاملاً واضح است که مردم به من ایمان دارند. من همین رابطه را با مردم هوبالی حفظ کردم.”

“عزت نفس من آسیب دید و به این دلیل. من آنها را به چالش کشیدم. پس از پیوستن به کنگره، به مناطقی در حوزه انتخابیه خود رفتم. مردم استقبال گرمی کردند… اولین جلسه من پس از پیوستن به کنگره، همه چیز مشخص بود. رئیس کنگره خارججی و دیگران به من اطمینان دادند که من همیشه از حزب کنگره احترام خواهم گرفت. من هیچ قدرتی نمی خواهم. من فقط احترام می خواهم. من یک فرد جاه طلب نیستم. من یک مرد تشنه قدرت نیستم.”

یک روز پس از اینکه دادگاه عالی کارناتاکا دادخواست دی.کی. شیواکومار، که کمیته کنگره کارناتاکا پرادش (KPCC) است، گفت: “من به دادگاه های عالی نزدیک خواهم شد، تا آخرین نفس مبارزه خواهم کرد. من به یک دادگاه قانونی اعتقاد دارم. هنوز معتقدم که آنها بی عدالتی کرده اند. همه چیز شفاف است.” رئيس جمهور. شیواکومار گفت: “من به دادگاه مردم اعتقاد دارم، آنها (BJP) سعی می کنند از آژانس های مختلف استفاده کنند… من در هر حرکت بسیار محتاط هستم، همچنین یک حیوان سیاسی هستم.”

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما