پاریس مبارزه با آبله میمون‌ها را با مرکز واکسن جدیدی که به گروه‌های آسیب دیده خدمت می‌کند، تشدید می‌کند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

مقامات بهداشتی فرانسه روز سه شنبه اعلام کردند که تاکنون 2171 مورد ابتلا به آبله میمون در فرانسه تایید شده است که بیش از نیمی از آنها در منطقه پاریس هستند. برای مبارزه با این تعداد فزاینده، مقامات محلی اولین مرکز واکسیناسیون پایتخت را افتتاح کرده اند که به طور کامل به تجویز واکسن آبله – که مشخص شده در برابر آبله میمون موثر است – برای گروه های هدف اختصاص یافته است.

واقع در 13 پاریس منطقه (منطقه)، مرکز اختصاصی واکسن آبله میمون در حال حاضر شامل یک اتاق انتظار با واکسیناسیون کوچک مجاور در مرکز بهداشت اجتماعی ادیسون است.

به محض ورود، بلافاصله به بیماران اطلاع داده می شود که تنها در صورتی می توانند واکسینه شوند که در Doctolib، یک وب سایت خصوصی که بسیاری از ساکنان فرانسه از آن برای رزرو نوبت پزشکی استفاده می کنند، رزرو کرده باشند. کارکنان میز پذیرش از بیمار می‌خواهند که پرسشنامه‌ای را پر کند و هویت او را تأیید کند، اگرچه بیماران نیازی به داشتن نسخه پزشک برای تلقیح ندارند.

دولت فرانسه هفته گذشته گفت که افراد بیشتری از جمله پزشکان، پرستاران و دانشجویان پزشکی را برای کمک به تجویز واکسن‌ها بسیج خواهد کرد. پس از واکسینه شدن بیماران، آنها برای نوبت دوم ظرف 28 روز رزرو خواهند شد، اگرچه مقامات بهداشتی گفته اند این محدودیت زمانی ممکن است تمدید شود.

اگر فردی با علائم آبله میمون به مرکز مراجعه کند، فوراً به خانه فرستاده می شود تا در طول مدت بیماری که معمولاً دو تا چهار هفته طول می کشد، خود را ایزوله کنند. ساموئل اتین، دانشجوی پزشکی و داوطلب در این مرکز، به افراد توصیه می‌کند در صورت مشاهده هر نوع بثورات متشکل از جوش‌های بزرگ سخت شده همراه با چرک یا پوسته‌هایی که در ناحیه اطراف دهان یا کف دست‌هایشان ایجاد می‌شود، با پزشک مشورت کنند. جوش هایی که اغلب به یکباره ظاهر می شوند. و درد دهان یا مقعد. این دانشجوی پزشکی می گوید: شایع ترین علائم عبارتند از: بثورات قرمز روی غشاهای مخاطی مقعد یا دهان، مجموعه ای از جوش ها، علائم شبیه آنفولانزا (تب، درد) و تورم غدد لنفاوی در گردن و زیر بغل. اتین گفت موارد تایید شده یا مشکوک باید در اسرع وقت جدا شوند.

خدمت به گروه های “در معرض خطر”.

حدود 95 درصد موارد ابتلا به آبله میمون فرانسوی در مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند تشخیص داده شده است و یک نگاه سریع به اتاق انتظار تأیید می کند که بیشتر کسانی که روز دوشنبه تلقیح شدند مرد بودند.

مرکز واکسن در حال حاضر جمعیت های در معرض خطر، از جمله مردان همجنس گرا، افراد ترنس، آنهایی که شرکای جنسی متعدد دارند و کارگران جنسی را در اولویت قرار داده است، بدون برنامه فوری برای باز کردن واکسیناسیون برای عموم. در تلاشی برای تشویق کارگران جنسی به دریافت دوز پیشگیری کننده از آبله، این مرکز در نظر دارد به کارگران جنسی اجازه دهد تا علاوه بر Doctolib از طریق انجمن های شخص ثالث قرار ملاقات بگذارند.

فردریک و هروه، دو مرد همجنس‌باز که اذعان داشتند در گروه پرخطر قرار دارند، گفتند که واکسن را دریافت می‌کنند زیرا “بیماری در حال گسترش است و ما به تعطیلات به آفریقا می‌رویم، بنابراین می‌خواهیم اقدامات احتیاطی را انجام دهیم.”

آنها هنگام خروج از مرکز گفتند: “این فقط یک بیماری همجنسگرایان نیست.” این بیانیه ای است که توسط دکتر یانیک سیمونین، ویروس شناس و مدرس متخصص در زمینه ویروس های نوظهور در دانشگاه مونپلیه تکرار شده است، که به لوموند گفت: “هرکسی که تماس فیزیکی نزدیک با فرد دیگری که به آبله میمون مبتلا شده باشد، صرف نظر از جنسیت، در معرض خطر است. آبله میمون تنها به این جامعه (همجنس گرا) مربوط نمی شود، حتی اگر تعداد موارد در آن در حال حاضر بیش از حد نشان داده شود.”

رنو، 50 ساله، گفت که واکسینه شده است، زیرا او به عنوان یک مرد همجنس گرا با چندین شریک جنسی “یک فرد در معرض خطر” در نظر گرفته می شود. او فقط به یک دوز واحد نیاز داشت زیرا در جوانی علیه آبله واکسینه شد. در حالی که در ابتدا تأمین یک قرار ملاقات در Doctolib دشوار بود، او گفت که دولت به خوبی با شیوع این بیماری برخورد می کند.

آدریان، مرد همجنس‌باز دیگر، گفت که چندین شریک جنسی دارد و می‌خواهد واکسن را دریافت کند تا بتواند “بدون ترس زندگی عادی داشته باشد”. وی ابراز امیدواری کرد که این ویروس همچنان جدی گرفته شود، زیرا احساس می کند دولت نسبت به شیوع کووید-19 بسیار کند واکنش نشان داده است.

آن سویریس، معاون شهردار پاریس که مسئول بهداشت عمومی است، گفت که برنامه‌هایی برای گسترش مرکز واکسن «تا حد امکان» وجود دارد و افزود که در صورت وجود پرسنل کافی برای کارکنان، مکان‌های دیگری نیز می‌توانند باز شوند. از طریق این اقدامات و سایر اقدامات، او امیدوار است که “این همه گیری تا پایان تابستان مهار شود، یا حداقل کند شود.”

اتین گفت که همچنان “نگران” است.

وی گفت: در حال حاضر هر دو هفته یک بار تعداد مبتلایان دو برابر می شود و تا به امروز هیچ وضعیت مشابهی از ابتلا به آبله میمون در اروپا رخ نداده است.

“واکسیناسیون ها به خوبی آغاز شده است و در طول تابستان و حتی تا سپتامبر ادامه خواهد داشت و تشدید خواهد شد. اما چیزی که وجود ندارد، کمپین های اطلاع رسانی عمومی و مراکز واکسیناسیون همراه است که دسترسی افراد منزوی را تسهیل می کند.” خطرات

او گفت که مراکز واکسن به سرعت راه اندازی شده اند، احتمالاً به دلیل تجربه قبلی با کووید.

با این حال، او گفت که مدیریت واکسن‌ها به‌دلیل مخفی بودن آبله که می‌تواند یک سلاح بیولوژیکی قوی باشد، به همین صورت انجام نمی‌شود. دولت فرانسه ذخایر واکسن را در صورت حمله بیولوژیکی نگه می دارد.

آملی وردیه، رئیس آژانس بهداشت منطقه ای پاریس، روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که سرعت انتشار واکسن همچنان به دلیل کمبود متخصصان آموزش دیده برای تجویز آنها در مراکز در سرتاسر پایتخت با مشکل مواجه است.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما