گزارش جدید سازمان بین المللی کار همه کارگران روستایی مستحق پوشش حمایت اجتماعی هستند

این موضوع برای کسانی که در شرایط کاری نامطمئن هستند، از جمله کارگران غیررسمی، گاه به گاه، موقت و قراردادی فرعی و کارگران روزمزد که اکثریت بزرگی از کارگران در مزارع کشاورزی را تشکیل می‌دهند، بسیار نگران‌کننده است، که در این مطالعه آمده است: کسری کار مناسب در میان کارگران روستایی.

کار کودک

بر اساس 16 مطالعه موردی که 15 کشور در آفریقا، آسیا، آسیای مرکزی، اروپا و آمریکای لاتین را پوشش می دهد، این گزارش نشان می دهد که کسری در شرایط کار در هر بخش دیده می شود و در رابطه با هر عنصر اساسی که در چارچوب شاخص های کار شایسته ILO تحت پوشش قرار می گیرد.

این نشان می دهد که کودکان و کار اجباری و همچنین اسارت بدهی برای بسیاری در سراسر جهان یک واقعیت باقی مانده است.

95 درصد از کودکانی که در کارهای خطرناک مشغول به کار هستند در کشاورزی مشغول به کار هستند.به ویژه در بخش کاکائو، روغن نخل و تنباکو.

و کار اجباری با روش های زیادی که کارگران به کارفرمایان وابسته هستند مرتبط است.

«بسیاری از این کارگران جوان هستند و در سنین پایین مدرسه را با آموزش کم یا بدون آموزش ترک کردند. ماریا هلنا آندره، مدیر ILO برای دفتر ACTRAV، در پیشگفتار این گزارش گفت: انتقال از تحصیل به اشتغال پردرآمد برای بسیاری از جوانان روستایی، اگر نگوییم غیرممکن، دشوار است.

کم کار

حدود 80 درصد از فقرای جهان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها با کمبودهای شدید کار آبرومندانه، از جمله ایمنی ناکافی، دستمزد کم، عدم ثبات و امنیت، و ساعات کاری بیش از حد مواجه هستند که زنان و کارگران جوان بیشترین ضربه را می‌خورند.

و زنان به طور نامتناسبی در مخاطره آمیزترین موقعیت ها حضور دارند; این گزارش نشان می‌دهد که مجبور به پذیرش مشاغل کم‌درآمد و کم مهارت، رنج زیاد از شکاف‌های حقوقی جنسیتی، و بیشتر در معرض آزار و اذیت و آزار در محل کار در مقایسه با کارگران مرد هستند.

این گزارش همچنین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را به عنوان خطرات جدی برای سلامتی و سایر خطرات برای کارگران کشاورزی، به ویژه برای کودکان و زنان باردار و شیرده توصیف می کند.

این مقام سازمان بین‌المللی کار توضیح داد: «بیشتر کارگران روستایی در اقتصاد غیررسمی فعالیت می‌کنند، که شامل بخش بزرگی از زنانی است که به‌عنوان کارکنان مراقبتی بدون حقوق کار می‌کنند و به مرخصی زایمان و سایر حمایت‌های ضروری دسترسی ندارند».

یافتن راه حل ها

کارگران در مناطق روستایی آرزوهای زیادی دارنداو گفت، با این حال، درک آنها یک چالش بزرگ است.

برای رسیدگی به این کمبودهای کاری، گزارش ACTRAV تعدادی توصیه از جمله تقویت مدیریت کار در اقتصادهای روستایی و همچنین رسمی کردن شرکت‌های غیررسمی و ترتیبات اشتغال ارائه می‌کند.

همچنین خواستار بهبود حضور و ظرفیت در اقتصادهای روستایی اتحادیه‌های کارگری و سایر تشکل‌های کارگری مردمی و تصویب و پایبندی به کنوانسیون‌های مربوطه ILO و سایر استانداردهای بین‌المللی کار است.

کار شایسته از ادغام بخش‌های اقتصادی روستایی در گفت‌وگوهای رسمی و نهادینه‌شده اجتماعی، علاوه بر تقویت آمادگی در برابر بحران و حمایت اجتماعی در اقتصاد روستایی حمایت می‌کند.

در نهایت، بر نیاز به تحقیق و تحلیل سیاست بیشتر برای درک بهتر و پاسخگویی بهتر به نیازها و انتظارات کارگران روستایی تاکید می کند.

خانم آندره تأکید کرد: «سیاست‌های اقتصادی، توسعه، تجارت و سرمایه‌گذاری، اشتغال و حمایت اجتماعی کشورها باید بلندپروازانه‌تر شوند، همانطور که چارچوب‌های آن‌ها برای گذار عادلانه به اقتصاد سبزتر و سیستم‌های اطلاعاتی بازار کارشان باید بلندپروازانه‌تر شوند».

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما