کارشناس سازمان ملل خواستار انکار مشروعیت حکومت نظامی میانمار شد

توماس اندروز، گزارشگر ویژه در مراسم راه اندازی، که توسط سازمان دموکراسی و کمک به انتخابات، International IDEA، میزبانی مشترک داشت، گفت که شورای اداری دولتی (SAC) غیرقانونی و غیرقانونی است.

او از جامعه بین‌المللی خواست تا در برابر حکومت نظامی محکم بایستد، ائتلافی از کشورهای عضو برای اجرای تحریم‌های قوی و هماهنگ و حمایت از دولت وحدت ملی دموکراتیک ایجاد کند.، که ادعای قوی تری برای مشروعیت دارد.

گزارشگر ویژه با ارائه گزارش جدید خود گفت: «دو سال پیش، ارتش در یک کودتای غیرقانونی یک دولت منتخب دموکراتیک را سرنگون کرد. غیرقانونی و نامشروع: بررسی ادعای ارتش میانمار به عنوان دولت میانمار و واکنش بین المللی.

خشونت بی وقفه ای که بر سر مردم میانمار به راه انداخت، بحران حقوق بشری، انسانی و اقتصادی گسترده ای ایجاد کرده است. و اپوزیسیون سراسری را برانگیخت.»

تحریم ها، کمک ها به شدت مورد نیاز است

او گفت که نتیجه واضح است، “کودتای نظامی SAC غیرقانونی بود و ادعای آن به عنوان دولت میانمار غیرقانونی است.” در واقع، یک واکنش بین المللی جدید و هماهنگ به این بحران ضروری استوی ادامه داد: پیش از برنامه ریزی «انتخابات ساختگی».

وی از همه کشورهای عضو، به ویژه کشورهایی که قبلاً هزینه‌هایی را بر حکومت نظامی تحمیل کرده‌اند، خواست تا رویکردی راهبردی برای تقویت، هماهنگی و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تحریم تسلیحاتی SAC و ارائه کمک‌های بشردوستانه قوی‌تر به میلیون‌ها نفری که نیاز مبرم دارند، آغاز کنند. ”

در مراسم راه اندازی، بین المللی IDEA آخرین مقاله سیاستی خود را ارائه کرد انتخابات در یک نقطه عبور: ملاحظات طراحی انتخابات در میانمار پس از کودتا.

این بخش، زمینه‌های کلیدی را که باید برای انتخابات دموکراتیک واقعی در چارچوب قانون اساسی جدید در نظر گرفته شود، از جمله چارچوب قانونی کلی انتخابات، ثبت نام رأی‌دهندگان، و حل اختلافات انتخاباتی مشخص می‌کند.

وضعیت “ویرانگر” روی زمین

دیگر مقامات ارشد سازمان ملل از جمله دبیر کل سازمان ملل تماس های فوری صادر کرده بودند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور میانمار، نولین هیزر، در گفت‌وگو با UN News به تشریح وضعیت کنونی در منطقه پرداخت. او با استناد به گزارش های اخیر گفت 17.5 میلیون نفر در سال 2023 به کمک های بشردوستانه نیاز دارند در حالی که این رقم یک میلیون نفر است قبل از تصاحب

او گفت: «تأثیرات هم بر کشور و هم بر مردم ویرانگر بوده است. مردم حاضر در صحنه بسیار واضح هستند که بحران انسانی ناشی از یک بحران سیاسی است.

او گفت که بانک جهانی گزارش داد که 40 درصد از جمعیت زیر خط فقر زندگی می کنند. علاوه بر این، در حال حاضر 15.2 میلیون نفر در ناامنی غذایی بودند و بیشتر از 34000 ساختمان غیرنظامی در دو سال گذشته سوزانده شده است.

فرستاده ویژه نولین هیزر در 23 اوت 2022 با زنان در مرکز جامعه زنان UN Women/Action Aid در کاکس بازار ملاقات می کند.

فرستاده ویژه نولین هیزر در 23 اوت 2022 با زنان در مرکز جامعه زنان UN Women/Action Aid در کاکس بازار ملاقات می کند.

مصیبت فاجعه بار انسانی

فرستاده ویژه گفت: «این یک فاجعه از نظر رنج انسانی است و پیامدهای منطقه ای و بین المللی دارد.

وی با اشاره به اینکه تصویب اخیر قطعنامه 2669 (2022) شورای امنیت اولین باری است که این سازمان پس از استقلال میانمار را به رسمیت می شناسد، گفت که این موضوع همچنین نشان دهنده وحدت بین المللی بی سابقه و حمایت از موضوعات بسیار فوری است.

خواستار اقدام فوری است

فرستاده ویژه خواستار اتحاد و تعهد بیشتر جامعه بین المللی در سه زمینه کلیدی شد: افزایش تلاش های کمک رسانی در میان شرکا. ایجاد یک موضع واحد در مورد انتخابات احتمالی و اجرای اقدامات حفاظتی غیرنظامی.

“این است غیرقابل تصور است که هر شکلی از انتقال مسالمت آمیز و دموکراتیک می تواند توسط کسانی که به شهروندان خود آسیب می رسانند آغاز شود.،” او گفت. خشونت باید متوقف شود، از جمله بمباران های هوایی و سوزاندن زیرساخت های غیرنظامی همراه با دستگیری های مداوم رهبران سیاسی، بازیگران جامعه مدنی و روزنامه نگاران توسط ارتش.»

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما