چهار سوالی که باید قبل از جراحی لگن از پزشک بپرسید

هر گونه عمل پزشکی روی اندام تناسلی خارجی خطراتی برای عملکرد جنسی دارد. اما سایر جراحی‌های لگن، از جمله هیسترکتومی و جراحی برای برداشتن کیست تخمدان یا بافت آندومتریوز نیز ممکن است، تا حدی به این دلیل که کلیتوریس با منبع عصبی در آن ناحیه ارتباط متقابل دارد.

برای درک خطرات جراحی لگن و محافظت از احساسات جنسی در آینده، بسیار مهم است که ابتدا در مورد اندام تناسلی و جنسی خود به طور آشکار با پزشک خود صحبت کنید، حتی اگر انجام این کار احساس ناخوشایندی داشته باشد. در اینجا چهار سوال برای پرسیدن در طول مشاوره جراحی وجود دارد.

پزشک شما باید بتواند با استفاده از نمودارها یا مدل های کامپیوتری سه بعدی یا با نشان دادن آناتومی خود، شما را در این روش راهنمایی کند. ممکن است بخواهید بپرسید که پزشک هر چند وقت یکبار این روش را انجام می دهد. در حالت ایده آل، مال شما نباید اولین باشد. دکتر راشل روبین، متخصص اورولوژی و سلامت جنسی در خارج از واشنگتن دی سی، گفت: اگر پزشک شما مبهم است یا از صحبت کردن در مورد این موضوعات ناراحت کننده به نظر می رسد، “دکتر جدیدی بگیرید”.

مهم است که نگرانی های خود را در مورد برانگیختگی، ارگاسم و درد و همچنین ترجیحات خود تا حد امکان به اشتراک بگذارید. دکتر روبین گفت: “اگر هرگز به پزشک خود نگویید که چگونه لذت را تجربه می کنید، چگونه می تواند ارزیابی کند که آیا عوارض جانبی به شما مربوط است یا خیر؟” این ممکن است شامل پرسیدن اینکه چگونه این روش می تواند بر نواحی غیر تناسلی مانند مقعد، نوک سینه ها و دهانه رحم تأثیر بگذارد.

مطمئن شوید که پزشک شایع ترین عوارض جانبی را که باید در فرم رضایت شما یا سند پس از عمل نیز ذکر شود، با شما مرور کند. اگر یک اصطلاح پزشکی گیج کننده یا ناآشنا است – به عنوان مثال، دیسپارونی (درد در حین مقاربت) یا آنورگاسمی (ناتوانی در رسیدن به ارگاسم) – از پزشک خود بخواهید سرعت خود را کاهش دهد و آن را به زبان روزمره بیان کند.

عوارض جانبی که باید مراقب آنها بود شامل بی حسی، زخم، مشکل در برانگیختگی، از دست دادن حس، حساسیت مفرط و درد است که بهبود نمی یابد. دکتر امیلی فون بارگن، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان عمومی ماساچوست، گفت: “من معمولا به بیماران می گویم: “هر روز باید احساس بهتری داشته باشید.” اگر علائم بهبود نیافت، از پزشک خود بخواهید اسامی متخصصان سلامت جنسی را ارائه دهد که می توانید با آنها مشورت کنید.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما