پس از آتش سوزی مکزیک، مهاجران به دنبال اجساد عزیزانشان می گردند

سیوداد جوارز، مکزیک – یک هفته پس از آتش‌سوزی مرگبار در یک مرکز بازداشت مهاجران در سیوداد خوارز، مکزیک که 39 کشته برجای گذاشت و ده‌ها تن دیگر به شدت مجروح شدند، خانواده‌ها و دوستان برخی قربانیان همچنان به دنبال پاسخی در مورد عزیزان خود هستند.

یک روز پس از آتش سوزی، مقامات مکزیکی اسامی تمام 68 مردی را که در آن زمان بازداشت شده بودند، منتشر کردند، اما در لیست ابتدا مشخص نشد که چه کسی کشته شده است، چه کسی زنده و مجروح شده است.

آبل مانوئل مالدونادو پرز، 28 ساله، از ونزوئلا، سه روز را با پای پیاده و با تاکسی از شهر عبور کرد تا از بیمارستان ها، دفتر دادستانی عمومی و سردخانه بازدید کند و به دنبال پاسخی در مورد برادر 26 ساله خود، اورلاندو بود.

او گفت: به ما اطلاعات بده. “ما انسان هستیم.”

اواخر همان هفته، دولت مکزیک اسامی کشته شدگان را طی یک کنفرانس خبری منتشر کرد. نام اورلاندو درج شد.

علیرغم این اطلاعات، هابیل هنوز هیچ ارتباط مستقیمی از مقامات دولتی دریافت نکرده است، یا هیچ جزئیاتی در مورد محل پیدا شدن جسد برادرش دریافت نکرده است. او گفت: «ما می‌خواهیم آنها را ببینیم، نگه داریم، داشته باشیم. “برای اینکه مطمئن شویم آنها هستند.”

مقامات مکزیکی در حال حاضر در حال بررسی آتش سوزی به عنوان یک پرونده قتل هستند. حداقل پنج نفر از جمله مقامات دولتی مهاجرت، دو کارمند امنیتی و یک مهاجر مظنون به شروع آتش سوزی دستگیر شده اند.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما