پاکستان سازمان ملل حمایت های مالی و سایر موارد را پس از & آخرین تراژدی آب و هوایی& افزایش می دهد

این بودجه به جلوگیری از بیماری‌ها و اپیدمی‌های منتقله از طریق آب کمک می‌کند و مکمل‌های غذایی، آب تمیز و مراقبت‌های بهداشت باروری را برای آسیب‌پذیرترین افراد و همچنین خوراک دام‌ها فراهم می‌کند.

این تخصیص توسط مارتین گریفیث هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل که برای حمایت از پاسخ در پاکستان به سر می برد، منتشر شد.

همبستگی و حمایت

«مردم در پاکستان در حال زندگی هستند بدترین کابوس آب و هوایی جهان،” او گفت.

«آنها قبلاً یک موج گرما رکوردشکنی را تحمل کرده اند که امسال جان بسیاری را گرفت و اکنون سیل فاجعه بار. مردم در پاکستان شایسته آن هستند عدالت آب و هوا، همبستگی بین المللی و حمایت از دنیا در حالی که با این آخرین تراژدی اقلیمی برخورد می کنند».

این تخصیص اخیر پس از پرداخت 3 میلیون دلاری در ماه گذشته، حمایت CERF را به 10 میلیون دلار می رساند.

هفته گذشته، سازمان ملل درخواستی 160 میلیون دلاری برای کمک به پاکستان برای مقابله با سیل‌هایی که حدود 1400 نفر از جمله صدها کودک را کشته است، آغاز کرد.

میلیون ها نفر آسیب دیدند، دام تلف شدند

به طور کلی، حدود 33 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته اندو دسترسی به بسیاری از جوامع آسیب پذیر در حال حاضر قطع شده است زیرا صدها پل و هزاران کیلومتر جاده ویران شده یا آب رفته است.

سیل بیش از نیم میلیون خانه را ویران کرده است و بیش از 660000 نفر هم اکنون در کمپ ها زندگی می کنند. بسیاری دیگر در جوامع میزبان آواره شده اند.

علاوه بر این، بیش از 750000 دام – منبع درآمد حیاتی برای بسیاری از خانواده ها – تلف شده اند. سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در ادامه گزارش داد که 1.2 میلیون هکتار از زمین های کشاورزی تنها در استان سند آسیب دیده است.

ترس از شیوع بیماری

کارکنان بهداشت هشدار می‌دهند که مردم و دام‌های آسیب‌دیده از سیل تنها چند روز با شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌های ناشی از آب فاصله دارند.

سازمان ملل متحد و شرکای بشردوستانه تاکنون از پاسخ دولت با کمک های غذایی به بیش از 400,000 نفر و آب سالم به 55,000 نفر و همچنین حمایت از 51 کلینیک سیار مراقبت های بهداشتی حمایت کرده اند.


برنامه جهانی غذا همچنان به خانواده های آسیب دیده از سیل در بلوچستان پاکستان برای ارزیابی نیازهای آنها قبل از توزیع غذا ادامه می دهد.

برنامه جهانی غذا پاکستان

برنامه جهانی غذا همچنان به خانواده های آسیب دیده از سیل در بلوچستان پاکستان برای ارزیابی نیازهای آنها قبل از توزیع غذا ادامه می دهد.

ریکاوری و تاب آوری

در همین حال، برنامه جهانی غذا (WFP) در حال افزایش واکنش اضطراری است تا به 1.9 میلیون نفر در سراسر پاکستان برسد.

این آژانس گفت که حمایت از بهبودی و تاب آوری اکنون اولویت اصلی است، زیرا خانواده ها برای مقابله با از دست دادن خانه، دام و غذا تلاش می کنند و کشور با آسیب های عظیم به زیرساخت ها، زمین های کشاورزی و محصولات دست و پنجه نرم می کند.

«مردم پاکستان نه تنها به کمک فوری نیاز دارند، بلکه نیازمند کمک فوری هستند حمایت طولانی مدت برای احیای معیشت آنها راثی پالاکریشنان، افسر مسئول و معاون مدیر کشوری برنامه جهانی غذا گفت: سیل از بین رفت.

پشتیبانی غذایی و لجستیکی

برنامه جهانی غذا تاکنون کمک های غذایی را برای بیش از 400000 نفر در سه استان توزیع کرده است و به گسترش فعالیت های خود در سراسر کشور ادامه می دهد.

غذای تخصصی و مغذی به 31000 کودک خردسال و 28000 زن باردار و شیرده ارائه می شود.

این آژانس همچنین در حال تقویت ظرفیت لجستیکی دولت برای اطمینان از عدم ایجاد اختلال در زنجیره تامین بشردوستانه است.

پس از پایان یافتن پاسخ اولیه کمک‌رسانی، برنامه جهانی غذا فوراً برنامه‌های بازیابی را برای بهبود زیرساخت‌های جامعه، ایجاد فرصت‌های معیشتی و تقویت انعطاف‌پذیری، همراه با نقل و انتقالات مبتنی بر پول نقد، تا اوایل سال آینده اجرا خواهد کرد.

این افزایش به 152 میلیون دلار نیاز دارد که از 34 میلیون دلاری که در ابتدا به عنوان بخشی از درخواست سازمان ملل برنامه ریزی شده بود، بیشتر است.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما