نماینده مجلس رفع فیلتر نمی شود

«بهروز محبی» نماینده سبزوار گفت: «به شما صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت، واتساپ و اینستاگرام را رفع فیلتر نمی‌کند زیرا پلتفرم‌های آنها تحت نظارت دشمنان کشور هستند و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم. شبکه های اجتماعی داخلی را باید تقویت کنیم. ان‌شاءالله مردم به روبیکا اقبال نشان خواهند داد، چون امنیت کشور مطرح است. روبیکا از مرز ۱۵ میلیون نصب‌کننده هم عبور کرده و از طرفی، پلتفرم‌های ایتا و سروش را هم داریم. با این وجود، گفتگو در شبکه های اجتماعی برای همگان مهیا است.»

به گزارش ایسنا؛ «بیش از یک ماه از شروع اعتراضات مردم در بسیاری از نقاط کشور می‌گذرد. اتفاقات عجیبی رخ داده است؛ از جمله اینکه بقیه شبکه های اجتماعی هم فیلتر شدند، افراد ممنوع الفعالیت شدند و ظاهراً عقلانیتی برای موارد اینچنینی وجود ندارد. درباره شرایط موجود با بهروز محبی، نماینده سبزوار، گفتگو کرده‌ایم.

او میگوید: از آنجایی که این افراد (چهره‌های مشهور) به واسطه توانمندی که دارند، دارای طرفدارانی در سطح جامعه هستند، نمایندگان توقع این افراد، حرف‌های نادرست و دروغی را به زبان نیاورند دارند. تا زمانی که در کشور هر دروغی تاوانی نباشد، یقیناً ما دچار مشکلاتی هستیم. اخلاقاً هم درست نیست یک گزاره نادرستی که اثبات نشده را بیاییم بیان کنیم. به هر حال حادثه‌ای در کشور پیش آمده که این موضوع، اعتراضی را نشان می‌دهد و همه ما می‌دانیم این اتفاقات بهانه‌ای است و از مخالفان حاکمیت جمهوری اسلامی به میدان آمده‌اند تا از این ابزار استفاده و انتقام خود را از نظام جلوگیری کنند.

این چهره‌های اصولگرای مجلس می‌گوید: برخی واقعاً اعتراض دارند و در شرایط ابهامی که به وجود می‌آیند، موضوع برایشان حل نشده است و این ابهام را گاهی به صورت اعتراض نشان می‌دهند. واقعاً توقعی که ما از چهره‌های معروف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی داریم این است که بیشتر روی بیانات باید باشد. گاهی اوقات یک سخن نادرست که توسط آنها مطرح می‌شود، باعث بروز حوادثی در کشور می‌شود که از آنها جبران‌ناپذیر است. ده‌ها کشته‌هایی که روی دست ما ماندند، ممکن است نتیجه این باشد.

در ترکیه اگر کسی دروغ بگوید، سه سال زندان دارد!

محبی می‌گوید: اگر جملاتی را می‌گوید که مستند نیست، حتماً باید قانوناً با او برخورد شود. فرد باید نسبت به اظهاراتی که داشته پاسخگو باشد؛ کمااینکه در بسیاری از کشورهای مثل ترکیه، قانونی دارند که اگر رسانه‌ای جمله دروغی منتشر کند، مسئول آن جمله باید یک تا سه سال از عمر خود را در زندان بگذراند. از این رو، مجلس هم در آینده به این موضوع ورود خواهد کرد تا تاوان دروغ در کشور را بالا ببرد. در این رابطه، در کار ما نگران نباشید، زیرا اگر مجلس و دولت، تاوان دروغ، حرف‌های نادرست و بی‌سند را بالا نبرند، کوتاهی کرده و برای همین ما به موضوع ورود هم‌ایم و پیش‌طرح آن هم آماده می‌شود.

نماینده سبزوار می‌گوید: بارها تکرار کردم، اگر حاکمیت، نادرست و دروغ بخواهد موضوعی را جلوه دهد، ما نمایندگان حتی در مقابل آن بایستیم وظیفه داریم. از طرفی، اگر فرد با فرد، برخورد با خشونت‌آمیزی شده، یعنی فرد، مسالمت‌آمیز اعتراض کرده است، اما با او توام با خشونت بوده است، در آنجا هم برخورد کرده است.

سلبریتی‌ها تحت فشار بودند که با معترضان همراه می‌شوند

او می‌گوید: دقیقی دارم که از سلبریتی‌ها زیاد است، زیرا از ناآرامی‌هایی که شکل گرفته‌اند، تحت فشار قرار می‌گیرند که با معترضان همراه می‌شوند و گاهی حتی به اطلاعاتی که می‌گفتند، اعتقادی ندارند. از طرفی هم، اگر روی به عذرخواهی می‌آورند، بدتر می‌شوند، چون بدنه طرفداران خود را از دست می‌دادند. برخی از سلبریتی‌ها، مغلوب فضایی به وجود آمدند، یعنی حرفی را زدند و بعد به این رسیدند که اینطوری نبوده است.

محبی می‌گوید: قبلاً‌ها شخصاً وارد شدند و تحقیق کردند تا ببینند کسانی را کشتند که گفته‌اند در صحنه‌های اعتراض جان‌شان را از دست دادند، موضوع‌شان چه بوده است. این افراد وقتی جلو رفتند متوجه شدند که توسط برخی از شخصیت‌ها مشخص شده است. آیا این سرشناس را حذف کرد یا نه؟ باید بگویم بر اساس قانون باید پاسخگوی اظهارات و عملکرد خود باشند. به نظرم حاکمیت تساهل و رأفت داشته باشد، بهتر است. یعنی با گذشت به موضوع نگاه کند باید اما کسی که وارد اغتشاش شده و تخریب کرده یا گزاره‌ای را گفته است که برای قاضی مسجل این حرف، تأثیر منفی و جدی را بر جای گذاشته است، باید حتماً باید پاسخگوی رفتار خود باشد.

این چهره اصولگرا در واکنش به این که گفت‌وگو گفت: آرام‌کردن فضای ملتهب کشور که چندی پیش مطرح شده است، چگونه با فیلتر شبکه‌های اجتماعی، تبدیل می‌شود؟ گفت: به شما صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت دارد، واتساپ و اینستاگرام را رفع نمی‌کند، چون پلتفرم‌های آنها، تحت نظارت دشمنان کشور هستند و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم. شبکه های اجتماعی داخلی را باید تقویت کنیم. ان‌شاءالله مردم به روبیکا اقبال نشان خواهند داد، چون امنیت کشور مطرح است. روبیکا از مرز ۱۵ میلیون نصب‌کننده هم عبور کرده و از طرفی، پلتفرم‌های ایتا و سروش را هم داریم. با این وجود، گفتگو در شبکه های اجتماعی برای همگان مهیا است.»

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما