نظر هدف یکجانبه جمهوریخواهان ترامپ دوست

یادداشت ویراستار: دین عبیدالله، وکیل سابق، مجری برنامه روزانه رادیو SiriusXM “نمایش دین عبیدالله” و ستون نویس The Daily Beast است. دنبالش برو @DeanObeidallah. نظراتی که در این تفسیر بیان شده، نظر اوست. چشم انداز نظر بیشتر در CNN



CNN

اگر حزب جمهوری‌خواه در نوامبر امسال کنترل مجلس نمایندگان را به دست آورد، به گروه “حفاظت از دونالد ترامپ در برابر تعقیب قضایی” تبدیل خواهد شد. این پیامی است که از 8 اوت، زمانی که ماموران FBI در اقامتگاه مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق آمریکا جست و جو کردند، به طور مکرر از طرف جمهوری خواهان ترامپ می شنویم.

دین عبیدالله

در این بازرسی، بر اساس حکم تایید شده دادگاه، بیش از 100 سند دارای علامت های طبقه بندی شده – از جمله سه مورد در میزهای داخل دفتر ترامپ – در میان سایر مواردی که باید به آرشیو ملی بازگردانده می شدند، پیدا شد.

با این وجود، بسیاری از اعضای جمهوری خواه از جست و جو خشمگین شدند. درخواست‌های فوری برای «کم کردن بودجه از اف‌بی‌آی» توسط برخی از قانون‌گذاران پر سر و صدای جمهوری‌خواه مانند نمایندگان وجود داشت. لورن بوبرت، مارجوری تیلور گرین و پل گسار. نامزدهای جمهوری خواه کنگره از کارولینای شمالی، اوهایو، فلوریدا و جاهای دیگر این درخواست را تکرار کردند – همه بخشی از تلاش برای توقف تحقیقات درباره ترامپ.

البته، این همان حزب جمهوری‌خواه است که پس از قتل جورج فلوید در ماه مه 2020، دموکرات‌ها را به دلیل استفاده از عبارت «کمبود پول پلیس» مورد انتقاد قرار داد. اما وقتی صحبت از دفاع از ترامپ می‌شود، ریاکاری اهمیتی ندارد.

روز پنجشنبه – با هیاهوی رسانه ای کمی – حساب رسمی توییتر برای اعضای جمهوری خواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان مسائل را یک گام فراتر برد: در طول یک بحث در مورد اقدامی برای تأمین بودجه اضافی به وزارت دادگستری، حساب توییت کردچرا کسی از لایحه ای حمایت می کند که 140 میلیون دلار به همان وزارت دادگستری می دهد که به خانه پرزیدنت ترامپ حمله کرد؟

ما از برخی جمهوری‌خواهانی که می‌خواهند بودجه اف‌بی‌آی را کاهش دهند به قانون‌گذارانی تبدیل شده‌ایم که در واقع به دنبال جلوگیری از کمک مالی به وزارت دادگستری هستند، همه به ظاهر برای محافظت از رهبر محبوب خود.

جمهوری خواهان هیچ ابایی از بازی هاردبال ندارند تا از چیزی که آن ها را تایید نمی کنند، پولی بپردازند. به عنوان مثال، در سال 2013، جمهوری خواهان چنان ناامیدانه می خواستند قانون مراقبت مقرون به صرفه – لایحه مهم مراقبت های بهداشتی پرزیدنت باراک اوباما – را کاهش دهند که باعث تعطیلی نسبی 16 روزه دولت شدند.

(این سوال پیش می آید: اگر حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان را در ماه آینده به دست آورد، آیا قانونگذاران تهدید می کنند که دولت را تعطیل خواهند کرد تا تحقیقات در مورد جنایات احتمالی ترامپ، از نقش او در حمله به جمعیتی که در 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا غوغا کردند، متوقف شود. ، 2021، به نگهداری غیرقانونی احتمالی او از اسناد طبقه بندی شده؟)

و ما تمام نشده ایم. هفته گذشته، پولیتیکو گزارش داد که «قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای از تحقیقات» با هدف FBI در پاسخ به تحقیقاتش از ترامپ هستند. چیپ روی، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس، عضو کمیته قضایی، به پولیتیکو گفت: «ما باید برای اطمینان از اینکه اف‌بی‌آی بر جنایت سازمان‌یافته، مبارزه با جرم و جنایت و نه آمریکایی‌های شکار جادوگر متمرکز است، عمیقاً بررسی کنیم.»

البته «شکار جادوگر» اشاره‌ای به هرگونه تحقیق درباره ترامپ، رهبر محبوب حزب جمهوری‌خواه است.

اریک سوالول، نماینده دموکرات کالیفرنیا – یکی از مدیران استیضاح مجلس نمایندگان در جریان محاکمه ترامپ پس از قیام 6 ژانویه – اخیراً در برنامه SiriusXM من پیش بینی کرد که اگر حزب جمهوری خواه کنترل مجلس را به دست آورد، چه اتفاقی خواهد افتاد.

سوالول، دادستان سابق گفت: «اگر در کنگره بعدی به آنها قدرت داده شود، به آنجا خواهند رفت و منحصراً برای دونالد ترامپ مبارزه خواهند کرد. او افزود که مجلس “بزرگترین شرکت حقوقی در دی سی خواهد شد، اما تنها با یک مشتری.”

و به نظر می رسد که این دقیقاً همان چیزی است که حزب جمهوریخواه از جمهوریخواهان منتخب خود می خواهد.

نظرسنجی CBS در 25 سپتامبر منتشر شد دریافتند که 65 درصد از پاسخ دهندگان جمهوری خواه گفتند که “وفاداری” به ترامپ “مهم” است. رهبران جمهوری خواه این را درک می کنند، و در نتیجه، باید به هر قیمتی از ترامپ دفاع کنند – از جمله مانع از انجام تحقیقات در مورد جنایات احتمالی ترامپ.

به نظر می‌رسد که این احساسات شدید طرفدار ترامپ از پایگاه حزب جمهوری‌خواه توضیح می‌دهد که چرا برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه درباره استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، در صورت به دست آوردن مجدد کنترل مجلس نمایندگان، صحبت می‌کنند. در 25 سپتامبر، نانسی میس، نماینده کارولینای جنوبی، در مورد احتمال استیضاح بایدن در صورت بازپس گیری کنترل مجلس نمایندگان، به شبکه NBC گفت: “من معتقدم فشاری بر جمهوری خواهان وجود دارد که آن را مطرح کنند و آن رای را داشته باشند.”

مت گاتز، نماینده حزب جمهوری خواه، هفته گذشته در حالی که در پادکستی میزبان استیو بنن، مشاور سابق ترامپ که اخیراً در نیویورک به اتهام پولشویی و سایر اتهامات مرتبط با کلاهبرداری متهم شده بود، به گروه کر استیضاح پیوست. بنن نسبت به اتهامات وارده بی گناه اعتراف کرد.

گاتز گفت که استیضاح و تحقیق از بایدن در دستور کار مجلس نمایندگان جمهوری خواهان قرار دارد.

“اگر ما درگیر تحقیقات استیضاح برای به دست آوردن اسناد، شهادت و اطلاعات مورد نیاز خود نباشیم، آنگاه معتقدم که رای دهندگان ما احساس خیانت خواهند کرد و به احتمال زیاد، این می تواند بزرگترین پیروزی دموکرات ها در سال 2024 باشد.” زمانی که واقعاً مهم است که در مورد آنها تحقیق کنیم و آنها را پاسخگو بدانیم،” گاتز گفت.

این جمهوری خواه فلوریدا افزود که اگر حزبش کنترل اتاق را در دست بگیرد، «تدوین صورت‌حساب» «یک اولویت بسیار کمرنگ» خواهد بود.

به طور خلاصه، علیرغم آنچه که برخی از رهبران جمهوری خواه ممکن است می خواستند انتخابات 2022 درباره آن باشد، به طور فزاینده ای به یک همه پرسی در مورد افراط گرایی جمهوری خواه تبدیل می شود.

از جمهوری‌خواهانی که قوانینی را وضع می‌کنند که زنان را از کنترل بدن خود منع می‌کنند تا ممنوعیت کتاب‌های حزب جمهوری‌خواه تا رفتار ظالمانه فرمانداران حزب جمهوری‌خواه با مهاجران لاتین تبار که به دنبال زندگی بهتر هستند، انتخابات به رای‌دهندگان این فرصت را می‌دهد که چنین سیاست‌های افراطی را بپذیرند یا رد کنند. و اکنون، ما یک مسئله دیگر را داریم که باید به این ترکیب اضافه کنیم: تهدیدهای جمهوری خواهان مبنی بر کاهش وجه یا مانع اجرای قانون در صورت تعقیب ترامپ.

هر کسی که معتقد است ترامپ فراتر از قانون است، باید در ماه نوامبر به جمهوری خواهان رأی دهد. اما برای تعداد بی‌شماری از آمریکایی‌ها که معتقدند همه ما – از جمله ثروتمندان و افراد دارای روابط سیاسی مانند ترامپ – باید تحت قانون به یک اندازه رفتار کنیم، انتخاب به همان اندازه روشن است.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما