نحوه استفاده از کنترل‌های والدین در تلفن جدید فرزندتان

فصل تعطیلات فرا رسیده است و اگر تصمیم گرفته اید تسلیم شوید و به فرزندتان یک گوشی هوشمند یا تبلت بدهید، ممکن است نگران ایمنی، نظارت و زمان نمایش صفحه نمایش باشید.

نرم افزار نمی تواند همه چیز را حل کند، اما می تواند کمک کند. در اینجا چند مورد از ابزارهای موجود برای کمک به والدین یا مراقبان برای هدایت اولین قدم های انفرادی کودکان به عصر دیجیتال آورده شده است.

قبل از اینکه این ابزار با استعداد را فعال کنید، ممکن است بخواهید با کودک یا نوجوان خود بحث کنید تا قوانین اساسی برای استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت تعیین کنید.

Common Sense Media راهنمایی برای والدین و مراقبان دارد تا قبل از دادن اولین تلفن همراه، از جمله نحوه پاسخ دادن به پیام‌های متنی و نحوه برخورد با عکس‌های افراد دیگر، درباره قوانین ایمنی اولیه با کودکان صحبت کنند.

برای کسانی که یک گوشی هوشمند استاندارد ارائه می دهند، اپل و گوگل امسال ویژگی های کنترل والدین خود را دوباره طراحی کردند تا پیدا کردن و استفاده از آنها را آسان تر کنند. داشبورد اپل Family Sharing نام دارد، در حالی که برنامه Google Family Link نام دارد. هر دو بر روی یک مفهوم کار می کنند: یک سازمان دهنده می تواند چندین حساب کاربری را به یک گروه اضافه کند – اما حساب های خاصی کنترل می کنند که سایر حساب ها چه چیزی را ببینند و انجام دهند.

به عنوان مثال، شخصی با یک حساب در سطح بزرگسالان می‌تواند یک حساب کودک راه‌اندازی و پیکربندی کند که دسترسی به محتوای نامناسب برای سن را محدود می‌کند، برنامه‌ها یا خریدهای خاصی را مسدود می‌کند و برای استفاده روزانه محدودیت‌های زمانی ایجاد می‌کند.

با فعال بودن تنظیمات مکان، والدین همچنین می‌توانند موقعیت فیزیکی تلفن کودک (و احتمالاً کودک) را روی نقشه ببینند. والدین یا مراقبان نیز گزارش هایی در مورد فعالیت های کودک از طریق تلفن دریافت می کنند و می توانند مجوزهای اضافی را از راه دور اعطا کنند.

نظارت بزرگسالان مبتنی بر حساب است، بنابراین والدین باید یک Apple ID یا یک حساب Google برای استفاده فرزندان خود ایجاد کنند.اعتبار…سیب؛ گوگل

این ابزارهای داخلی چند الزام دارند. بزرگسال باید یک Apple ID یا حساب Google ویژه برای کودک تنظیم کند. به دلیل قوانین فدرال حفظ حریم خصوصی، کودکان زیر 13 سال نمی توانند در اکثر سرویس ها حساب کاربری خود را ایجاد کنند.

بچه‌ها می‌توانند با والدین تماس بگیرند تا زمان بیشتری از صفحه نمایش یا اجازه خرید کالاهای دیجیتالی را درخواست کنند، و این نرم‌افزار همچنین می‌تواند به آنها یادآوری کند که یک قیم مراقب همه چیز است.اعتبار…سیب؛ گوگل

اگر همه از یک پلتفرم استفاده کنند، این سیستم بهترین عملکرد را دارد، اگرچه امکان نظارت والدین از طریق مرورگر وب وجود دارد، و برنامه Family Link Google برای iOS می‌تواند برنامه‌های Google خاص را در دستگاه‌های Apple مدیریت کند.

اشتراک گذاری خانوادگی اپل به یک سازمان دهنده اجازه می دهد تا پنج عضو دیگر را به یک گروه اضافه کند. محتوای خریداری شده مانند موسیقی و فیلم را می توان بین اعضای گروه به اشتراک گذاشت و والدین یا مراقبان می توانند دستگاه های فرزندان خود را در آنجا مدیریت کنند.

وقتی Family Link را باز می‌کنید، می‌توانید حسابی برای «کودک یا نوجوان» راه‌اندازی کنید. این برنامه شما را از طریق ایجاد یا اتصال حساب Google کودک به غلاف خانواده راهنمایی می کند. سپس محدودیت ها و محدودیت های آن حساب را پیکربندی می کنید. می‌توانید با ورود به سیستم به‌عنوان والدین در برنامه Family Link، تنظیمات را در صورت نیاز انجام دهید.

تبلت‌های دارای iOS یا Android نیز می‌توانند از Family Sharing یا Family Link استفاده کنند. برخی از والدین ساعت های هوشمند را برای حفظ ارتباط با فرزندان خود انتخاب می کنند و اپل واچ با اشتراک گذاری خانوادگی کار می کند. اما زندگی خارج از دنیای اپل-گوگل وجود دارد، به خصوص برای کسانی که بودجه کمی دارند یا دستگاه هایی را به کودکان کوچکتر می دهند.

تلفن‌ها و تبلت‌های گلکسی سامسونگ می‌توانند از Family Link Google استفاده کنند، اما این شرکت همچنین دارای یک برنامه Samsung Kids برای ایجاد محیطی مناسب برای کودکان با برنامه‌ها، بازی‌ها و کنترل‌های اضافی والدین است.

آمازون انواع تبلت های Fire HD را می سازد که برای کودکان کوچکتر طراحی شده اند.اعتبار…آمازون

آمازون شامل کنترل‌های والدین برای تبلت‌های نسبتاً ارزان Fire و ویژگی مشابه Amazon Household برای اشتراک‌گذاری و محدود کردن محتوای دیجیتال در بین اعضای خانواده است. این شرکت نرم‌افزار Amazon Kids خود را با محتوای انتخابی متناسب با سن و محدودیت‌های زمان نمایش دارد. اشتراک ممتاز Amazon Kids+ نیز در دسترس است.

تلفن های تخصصی که دسترسی به اینترنت را محدود می کنند و ارتباطات (از جمله پیام های متنی) را نظارت می کنند، به طور کلی تجربه مدیریت شده تری را برای والدین و فرزندشان نوید می دهند. تلفن های Bark Phone، Gabb Phone و Pinwheel نمونه هایی هستند.

اگر در خانه‌ای با پلتفرم‌های مختلف زندگی می‌کنید یا می‌خواهید ابزارهای قوی‌تری داشته باشید که استفاده از رسانه‌های اجتماعی را با دقت بیشتری رعایت کنند، برنامه‌های اشتراک شخص ثالث مانند Bark، Net Nanny یا Qustodio نظارت گسترده‌ای از سوی والدین ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال راهنمایی بیشتر در مورد نحوه آموزش استفاده از فناوری به روشی سالم به فرزندان خود هستید، نیویورک تایمز راهنمای مفصلی برای خانواده هایی با کودکان در تمام سنین دارد.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما