میانمار گوترش حملات ارتش را که منجر به کشته شدن 11 کودک شد به شدت محکوم کرد

بر اساس گزارش های خبری، هلیکوپترهای مسلح به همراه نیروهای تحت فرمان حکومت نظامی، جمعه گذشته به مدرسه معبدی در لت یت کونه در منطقه ساگاینگ در شمال میانمار تیراندازی کردند.

بنا بر گزارش ها، ارتش گفته است که حمله به شورشیان را که به ادعای آنها در مدرسه مخفی شده بودند، آغاز کرده است.

کودتای فوریه 2021

شورای حقوق بشر در اوایل این ماه شنید، میانمار از زمان سرنگونی نظامی دولت منتخب دموکراتیک در فوریه 2021، که شاهد سرکوب خشونت‌آمیز مخالفان و تشدید جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی بود، دچار آشوب بوده است.

جنبش‌های مخالف در سراسر کشور، برخی مسلح، مقاومت خود را در برابر رژیم نظامی افزایش داده‌اند که با افزایش استفاده از زور توسط نیروهای دولتی مقابله می‌کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که سخنگوی خود منتشر کرد، عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان قربانیان این مدرسه ابراز کرد.

مدارس باید محافظت شوند

او گفت: «حتی در زمان درگیری‌های مسلحانه، مدارس باید مناطقی باقی بمانند که در آن از کودکان محافظت شود و مکانی امن برای یادگیری باشد.» حمله به مدارس و بیمارستان‌ها در تضاد با قوانین بین‌المللی بشردوستانه نیز یکی از شش تخلف بزرگ علیه کودکان در زمان درگیری‌های مسلحانه است که توسط شورای امنیت به شدت محکوم شده است.

آقای گوترش بار دیگر تاکید کرد که بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه، «جنگجویان نباید حملاتی را علیه غیرنظامیان، از جمله کودکان، یا اشیاء غیرنظامی انجام دهند.

مسئولیت پذیری در درجه اول اهمیت قرار دارد

در پایان این بیانیه آمده است: «معاونین همه جنایات بین‌المللی که در میانمار مرتکب شده‌اند باید پاسخگو باشند».

روز دوشنبه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، در توییتی نوشت که حداقل 15 کودک از همان مدرسه نیز مفقود شده اند. یونیسف خواستار آزادی فوری و ایمن آنها است. مدارس باید ایمن باشند کودکان هرگز نباید مورد حمله قرار گیرند.»

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما