مقاله جدید پایین بودن تاریخ امروز را نشان می دهد و چرا باید امروز اقدام کنید

با دهها میلیون نفر فدایی برای انقلاب و خطّ شما یا بدون این دهها میلیوننفر؟ ما در زمانی زندگی میکنیم که خارج از مرزهایمان دهها میلیون نفر دربست حاضر هستند برای این خط امامزمانیای که اینجا راه افتاده است جان بدهند و فداکاری کنند. اجازه بدهید همینجا داخل پرانتز یک مطلبی را خدمت شما عرض بکنم؛ دوستان من، شیعیان در آخرالزمان به شدت باهم در میافتند، اختلافهای وحشتناک بین شیعیان اهلبیت ایجاد میشود، به شدت مؤمنین به این راه باهمدیگر اختلاف میکنند، به حدی که أمیرالمؤمنین علی(ع) انگشتان دستهایش را داخل هم فرو میبردند و به تعبیری میفرمایند که اینها سرشاخ میشوند (قَالَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ ع یَا مَالِکَ بْنَ ضَمْرَةَ کَیْفَ أَنْتَ إِذَا اخْتَلَفَتِ الشِّیعَةُ هَکَذَا وَ شَبَّکَ أَصَابِعَهُ وَ أَدْخَلَ بَعْضَهَا فِی بَعْضٍ فَقُلْتُ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ مَا عِنْدَ ذَلِکَ مِنْ خَیْرٍ قَالَ الْخَیْرُ کُلُّهُ عِنْدَ ذَلِکَ یَا مَالِکُ عِنْدَ ذَلِکَ یَقُومُ قَائِمُنَا فَیُقَدِّمُ سَبْعِینَ رَجُلًا یَکْذِبُونَ عَلَى اللَّهِ وَ عَلَى رَسُولِهِ ص فَیَقْتُلُهُمْ ثُمَّ یَجْمَعُهُمُ اللَّهُ عَلَى أَمْرٍ وَاحِد؛ غیبت نعمانی/ص206) در روایات دیگر هم هست که شیعیان در آخرالزمان و آستانۀ ظهور، همدیگر را تکفیر میکنند، آب دهان به صورت هم میاندازند و اختلاف شدید پیدا میکنند.

یعنی برایش یک دورانهایی قرار داده است بعد هم میفرماید: دورۀ شما تمام شد، بفرمایید تشریف ببرید! آن معرفت بسیار مهمی که لازم است در کنار سایر معارف دینی داشته باشیم، معرفت نسبت به زمان است؛ یعنی زمانشناسی! حضرت امام(ره) در اسفندماه سال 1367 میفرماید: «اینجانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جائز نمیدانم. اجتهاد به همان سبک صحیح است ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست، زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند. این تازه مربوط به بخش زمان ثابت بود؛ اما زمانِ سیال یا متغیر زندگی یک فرد به چه معنا است؟

فردا چندم است

ایشان در ادامه میفرماید: «بدان معنا که با شناخت دقیق روابط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همان موضوع اول که از نظر ظاهر با قدیم فرقی نکرده است، واقعاً موضوع جدیدی شده است که قهراً حکم جدیدی میطلبد. با این وجود آنچه که مسلم است هنوز روشی که بطور قطع بگوید مربوط به چه دوره ای از تاریخ است وجود ندارد، مگر آنکه حدود پنجاه سال دیگر که روش های جدیدی برای تعیین زمان دقیق این گوردخمه ها ایجاد شود.

فردا چندشنبه هست

این زمان خیلی فرق میکند با آن زمانی که همه علیه ما بودند، محاسبات خدا برای رفتار آدمها و گفتارشان و افکارشان خیلی فرق میکند، مسلم است که فرق میکند. صدای موتور نه باید خیلی کم باشه نه زیاد و شدید… ما که همهمان همۀ مطالب را علیالقاعده میدانیم؛ پس چرا اختلاف شدید و دعوا پدید میآید؟ تحلیل بنده این است که یکی از عوامل بسیار مهم یا اولین عامل مهم برای اختلاف بین شیعیان، زماننشناسی است. الآن همه افکار باید متوجه به این باشد که قانون اساسىمان چهجورى است؛ نظر بدهیم.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از تحلیلک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما