سمت و سوی این روزهای بورس

فرارو-«با اصلاح مضاعفی که سهام طی ده روز گذشته تجربه کرده‌اید، این موضوع باعث می‌شود تا بار دیگر در بازار ایجاد شود و نمادها سبزپوش شوند، این موضوع که نامه‌ای روز سه شنبه رئیس سازمان بورس به معاون اول رئیس جمهور آمریکا بود. همچنین در تشریح وضعیت این روز‌های بورس در روند تاثیرگذاری مثبت است.»

سمت و سوی این روزهای بورسبورس در چه وضعیتی قرار دارد؟
احسان رضاپور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت‌ها در بورس بسیار جذاب است، اظهار داشت: «با توجه به اینکه قیمت سهام از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به محدوده جذابی رسیده است، در واقع جذابیت برای ایجاد سرمایه ایجاد شده است، اما با توجه به ابهاماتی که وجود دارد. وجود دارد، سرمایه‌گذاری مخارج خرید سهام را نمی‌پدیرند، در این زمینه با توجه به بلاتکلیفی برجام و برخی از سیاست‌های اقتصادی باید تکلیف این ابهامات و ریسک‌ها مشخص شود، تا بعد از آن، سرمایه‌گذاری روشن‌تری از وضعیت بازار سرمایه به دست آورد.»

وی افزود: «از سوی دیگر با توجه به وضعیت بازارهای جهانی که نوسانات قابل توجه هستند را کاهش داده و قیمت‌های جهانی را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر، چین و آمریکا این موضوعات نیز بر روی روند کاهشی بازار تأثیر می‌گذارند، در چنین شرایطی بسیار زیاد است. از سهام‌داران احتیاط می‌کنند و سهام جدیدی نمی‌خرند، حتی در مقابل شاهد خروج پول از بازار سهام هستیم، اما به نظر می‌رسد در پاییز وضعیت بازار سهام بهبود پیدا کند.»

رضاپور همچنین با اشاره به اینکه وضعیت، نرخ ارز را در شرایط بازار سهام اثرگذار می‌داند، گفت: «با توجه به اینکه قیمت بسیار کمرنگ است، این در گزارش شش ماهه شرکت‌ها منعکس خواهند شد، در چنین شرایطی، گزارش عملکرد منتشر خواهد شد. شرکت‌ها در نیمه اول مهر وضعیت شرکت‌های بورسی و فرابورسی را در نیمه اول سال مشخص می‌کنند، که این موضوع در استقبال سرمایه‌گذاران نسبت به نمادهایی است که عملکرد خوبی را از خود برجای می‌گذارند و به نوعی سود می‌دهند که توجه به دست‌ها و وضعیت بنیادی مناسب نیز داشته باشد. شنیدند، از بسزایی است.»

این کارشناس بازار سهام اضافه کرد: «مسئله بودجه نیز که در فصل پاییز بسیار داغ دنبال می‌شود، در وضعیتی که در این مدت کوتاه بسیار تأثیرگذار است، با توجه به احکامی که در رابطه با وضعیت شرکت‌های بورسی در بورس تعیین می‌شود، از جمله جمله‌ای است. بهای انرژی، هزینه، عوارض و…، به طور قطع در وضعیت قیمت سهام و سرمایه‌گذاران می‌توانند بسیار خوب باشند.»

وی با اشاره به اینکه برای رشد بورس باید نقدینگی هوشمند وارد بازار سهام شود، ادامه داد: «تا زمانی که اخبار ناامید در بازار منتشر می‌شود، نمی‌توانم توقع داشته باشم که حرکتی را به جلویی می‌دهد، این قیمت‌ها را امروز نشان می‌دهد. بازار سهام بسبار جذاب است، زیرا با افت بسیار قابل توجهی روبرو بوده است، اما تا وقتی که اخبار امیدبخش مخابره نمی شود، بازار سهام رشدی را تجربه نمی کند، زیرا تنها در شرایط ثبات است که سرمایه گذاران حاظر خواهند بود، دوباره نقدینگی خود را وارد بورس کنند. سازنده.»

رضاپور با اشاره به اینکه در روزهای دوشنبه و چهارشنبه روند مثبتی را طی کرد، بیان کرد: «با توجه به اصلاح مضافی که بازار سهام طی ده روز گذشته تجربه کرد، این موضوع باعث شد تا دوباره در بازار ایجاد شده و دوباره استفاده شود. نمادهای سبزپوش می شوند، این مهم است که نامه روز سه شنبه رئیس سازمان بورس به معاون اول رئیس جمهور نیز در این روزها در بورس تاثیر مثبتی دارد.»

وی تصریح کرد: «از سویی برای ادامه روند مثبت تصمیم‌گیری‌های مترتب بر بورس از بین رود، این نامه‌ها هر چند که می‌توانند چنین زمینه‌ای را فراهم کنند، اگر از سویی‌های مثبتی از سویی برای سرمایه‌گذاران ارشد کشور به بورس ارسال شود، حتماً بازار سرمایه سرمایه‌گذاری خواهد شد. می‌تواند تغییر روند دهد، از سوی موضوعاتی مانند اصلاح قیمت‌ها و به نوعی حذف قیمت گذاری دستوری، اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و همچنین ریسک‌هایی که در بودجه ۱۴۰۲ می‌تواند شرکت ها‌ی بورسی را تهدید کند، باید مورد بازنگری قرار بگیرند، تا بازار سهام بتواند به ثبات برسد.»

این سهام با بیان اینکه برای تغییر روند فعال باید اخبار مثبت مخابره شود، در غیر این صورت روند نوسانی ادامه خواهد یافت. کرد، اگر بخواهیم این انتظار را داشته باشم تا این روند پیشرفتی ادامه داشته باشد، می‌بایست ریسک‌های حول و حوش بورس کنترل شود، تا تغییر روند پایدار باشد، اگر این موضوع محقق نشود، بازگشت بورس نوسانی خواهد بود و می‌تواند نزولی داشته باشد. ادامه پیدا کند.»

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما