حمایت هند از حل‌وفصل موضوع هسته‌ای ایران

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای هندی خود، برای برگزاری دور جدید کنفرانس مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز یکشنبه با «سوبرامام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در موضوعات خاص در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین برخی از مسائل مربوط به اهتمام مشترک در منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفت وگو و رایزنی کرد. .

وزیر امور خارجه، در این گفت‌وگو گفت وگو سلام آیت‌الله سید ابراهیم رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نارندرا مودی نخست وزیر هند را انجام داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور، سفر خود را به هند را رضایت‌بخش توصیف و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد تا توافقات انجام شده در جریان سفر رسمی را به مرحله اجرایی انجام دهد.

وزیر امور جدید اضافه می‌کند: برای برگزاری دور کنفرانس مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور داریم.

امیر عبداللهیان علاوه بر موضوعات دو جانبه، وزیر خارجه هند را در جریان آخرین تحولات گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها قرار داد و از تلاش‌های دهلی نو در کمک به دیدگاه‌های نزدیک با تشکر کرد.

حمایت هند از حل‌وفصل موضوع هسته‌ای ایران

جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سطح روابط خوب و همکاری‌های بین دو کشور، امیدواری کرد روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وزیر امور خارج از بحث نیز تاکید کرد: ما همیشه از و فصل وجود دارد که ایران حمایت کرده و این موضوع را در آینده تداوم خواهد داشت.

جایشانکار در مجموع همکاری های اقتصادی مشترک دو کشور و نقشه راه مناسبات، اظهارنظری کرد، با توجه به موضوعات مهم در دستور کار فیمابین، توسعه و توسعه همه جانبه و بلندمدت روابط بین دو کشور باشد.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما