بایدن لایحه بودجه دولت برای جلوگیری از تعطیلی را امضا کرد

کریستینستد، ششم – پرزیدنت بایدن لایحه هزینه های 1.7 تریلیون دلاری را در روز پنجشنبه امضا کرد و از تعطیلی جلوگیری کرد و بودجه دولت را تا ماه سپتامبر حفظ کرد و در عین حال به میراث خود در گسترش برنامه های فدرال به عنوان رئیس جمهور اضافه کرد.

امضای آن تعجب آور نبود. آقای بایدن کنگره را تحت فشار قرار داده بود تا پیش از موعد مقرر در پایان ماه جاری به توافقی در مورد تأمین مالی دولت دست یابد و زمانی که این لایحه در سنا و سپس مجلس تصویب شد، از آن استقبال کرد.

اما تنظیم برای امضای لایحه غیرعادی بود. آقای بایدن به جای برگزاری مراسمی در کاخ سفید، قلم خود را در جزیره سنت کروکس، جایی که در سال جدید تعطیلات خود را سپری می کند، به دست گرفت. مقامات کاخ سفید این لایحه بیش از 4000 صفحه ای را اواخر بعد از ظهر چهارشنبه از کنگره دریافت کردند و روز پنجشنبه با یک پرواز تجاری به جزایر ویرجین فرستادند.

این لایحه، که کنگره را در 23 دسامبر به تصویب رساند، آخرین دستاورد مهم قانونگذاری در دو سال اول تصدی آقای بایدن در کاخ سفید بود، زمانی که دموکرات ها مجلس نمایندگان و سنا را به شدت تحت کنترل داشتند.

این شامل افزایش قابل توجه هزینه‌ها برای دفاع ملی و هزینه‌های داخلی غیرمرتبط با ارتش است که نشان‌دهنده اولویت‌های حزبی متفاوت در واشنگتن است. این لایحه ۸۵۸ میلیارد دلار بودجه دفاعی را که جمهوری‌خواهان برای آن تلاش کرده بودند و بیش از ۷۷۲ میلیارد دلار برای برنامه‌های آموزشی، بهداشتی و کهنه سربازان که دموکرات‌ها از آن حمایت کرده‌اند، کنار گذاشت. این پول شامل کمک های قابل توجه جدید به اوکراین برای کمک به مبارزه با تهاجم روسیه بود.

قانونگذاران چندین دستور کار نامتجانس را در این لایحه قرار دادند، از جمله پول بیشتر برای اجرای قانون در سراسر کشور، مجموعه ای از قوانین جدید با هدف کمک به آمریکایی ها برای پس انداز بیشتر برای بازنشستگی و تجدید نظر در روند فدرال برای شمارش آرای انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری – پاسخ به تلاش‌های دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای برهم زدن شمارش انتخابات ۲۰۲۰، که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شکست خورد.

این لایحه دومین اقدام گسترده مالی دولت بود که در دولت بایدن تصویب شد. از آنجایی که جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای در ماه نوامبر کنترل مجلس نمایندگان را به دست آوردند، این آخرین فرصت برای دموکرات‌های کنگره بود تا بودجه فدرال را در حالی که کنترل هر دو مجلس را در دست دارند، شکل دهند.

آقای بایدن این لایحه را پشت درهای بسته امضا کرد، روزی که در انظار عمومی ظاهر نشد و هیچ سوالی نپرسید. وی در بیانیه ای کتبی گفت که این اقدام «اولویت های کلیدی کشور ما را پیش می برد و یک سال پیشرفت تاریخی دو حزبی را برای مردم آمریکا به پایان می رساند».

امیلی کاکرین گزارشی از واشنگتن ارائه کرد.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما